وام بازنشستگان | پرداخت وام بازنشستگان

خبر خوش برای وام بازنشستگان | بازنشستگان بدون ضمانت وام می گیرند؟

اسماعیل لله‌گانی با بیان اینکه در راستای دستورات رئیس‌جمهوری به مدیران عامل بانک‌ها و تاکیدات وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره تسهیل در پرداخت تسهیلات خرد، پرداخت این تسهیلات به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی آغاز شده است، افزود: فرآیند پرداخت این تسهیلات کاملا مکانیزه و به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و نیازی به حضور بازنشستگان معزز سازمان تامین اجتماعی در شعب بانک رفاه نیست.

خبر خوش برای وام بازنشستگان | بازنشستگان بدون ضمانت وام می گیرند؟
کدخبر : 4900
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

وام بازنشستگان کشوری از ۱۰ به ۱۲ میلیون تومان برای ۳۰۰ هزار نفر با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه اجرایی شده است.صندوق بازنشستگی کشوری به منظور حمایت اجتماعی و اجرای طرح‌های رفاهی از بازنشستگان دورۀ جدید ارائه تسهیلات وام بازنشستگان را به اجرادرآورده است.طبق آخرین خبرها نوبت ششم از وام بازنشستگان  پرداخت شده است. مقدار وام بازنشستگان در حال حاضر۱۲ میلیون تومان است. ۳۰۰ هزار نفر از بازنشستگان واجد شرایط دریافت وام بازنشستگان شده اند. در ادامه آخرین خبرها از وام بازنشستگان را می خوانید.

وام بازنشستگان

مدیرعامل بانک رفاه کارگران فرآیند پرداخت تسهیلات بدون ضامن به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی را تشریح کرد.

اسماعیل لله‌گانی با بیان اینکه در راستای دستورات رئیس‌جمهوری به مدیران عامل بانک‌ها و تاکیدات وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره تسهیل در پرداخت تسهیلات خرد، پرداخت این تسهیلات به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی آغاز شده است، افزود: فرآیند پرداخت این تسهیلات کاملا مکانیزه و به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و نیازی به حضور بازنشستگان معزز سازمان تامین اجتماعی در شعب بانک رفاه نیست. به‌گفته وی، این تسهیلات براساس اولویت‌های مربوطه و بر مبنای ظرفیت‌های بانک رفاه کارگران پرداخت می‌شود.

 لله‌گانی از راه‌اندازی سامانه الکترونیکی ثبت درخواست تسهیلات بازنشستگان خبر داد و گفت: این سامانه در مشارکت با کانون‌های بازنشستگی، سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران ایجاد شده و فرآیند پرداخت تسهیلات از طریق آن اجرایی می‌شود.

 

وی افزود: بازنشستگان معزز سازمان تامین اجتماعی به‌منظور بهره‌برداری از تسهیلات بانک رفاه کارگران باید به کانون بازنشستگی متبوع مراجعه و از طریق کانون نسبت به ثبت درخواست تسهیلات خود اقدام کنند. للـه‌گانی با بیان اینکه، هفته گذشته بخشنامه تسهیل پرداخت تسهیلات خرد به تمامی شعب بانک ابلاغ شد، خاطرنشان کرد: در نشست‌هم‌اندیشی مدیران صف و ستاد بانک رفاه نیز که چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته پیش برگزار شد، این بخشنامه تشریح و مدیران صف کاملا با نحوه اجرای آن آشنا شدند.

وام بازنشستگان

یکی از موضوعاتی که در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی قرار دارد و از سال گذشته تا امروز اجرایی شده است پرداخت وام قرض الحسنه به بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی است بطوریکه تاکنون ۸۰۰ هزار نفر وام قرض‌الحسنه را درخواست کرده و به بیش از ۹۰ درصد آنها تسهیلات پرداخت شده است.

از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۸۰ هزار بازنشسته و مستمری بگیر از این تسهیلات برخوردار شدند و در نهایت تا ابتدای اسفند ماه نیز ۹۰ هزار نفر دیگر وام را دریافت می‌کنند.

براساس رایزنی‌های انجام شده با بانک، در ابتدای هر ماه (چهارم و پنجم) وام هفت میلیون تومانی به حساب بازنشستگانی که درخواست دادند واریز می‌شود و پرداخت‌ها تا پایان سال ادامه دارد. لازم به ذکر است از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۸۰ هزار بازنشسته و مستمری بگیر از این تسهیلات برخوردار شدند و در نهایت تا ابتدای اسفند ماه نیز ۹۰ هزار نفر دیگر وام را دریافت می‌کنند.

ثبت نام وام ۷ میلیون تومانی بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با بانک عامل درخواست وام بازنشستگان تأمین اجتماعی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و کاملاً غیر حضوری است. پرداخت وام در کمترین زمان صورت می‌گیرد و یک هفته بعد از ثبت نام مبلغ وام به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.

 پرداخت تسهیلات به بازنشستگان طی سال آینده نیز در دستور کار قرار دارد و در خصوص مبلغ و تعداد افرادی که تسهیلات را دریافت می‌کنند بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.

 علی جهانی اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی قرار دارد و از سال گذشته تا امروز اجرایی شده است پرداخت وام قرض الحسنه به بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی است بطوریکه تاکنون ۸۰۰ هزار نفر وام قرض‌الحسنه را درخواست کرده و به بیش از ۹۰ درصد آنها تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت وام ۷ میلیون تومانی بازنشستگان این سازمان طی یک هفته‌ خبر داد و گفت: تا پایان سال ۹۰ هزار نفر دیگر این وام را دریافت می کنند.

وی در خصوص ثبت نام وام ۷ میلیون تومانی افزود: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با بانک عامل درخواست وام بازنشستگان تأمین اجتماعی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و کاملاً غیر حضوری است.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی تأمین اجتماعی تاکید کرد: پرداخت وام در کمترین زمان صورت می‌گیرد و یک هفته بعد از ثبت نام مبلغ وام به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.

وی تاکید کرد: براساس رایزنی‌های انجام شده با بانک، در ابتدای هر ماه (چهارم و پنجم) وام هفت میلیون تومانی به حساب بازنشستگانی که درخواست دادند واریز می‌شود.

جهانی با اشاره به اینکه پرداخت‌ها تا پایان سال ادامه دارد اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۸۰ هزار بازنشسته و مستمری بگیر از این تسهیلات برخوردار شدند و در نهایت تا ابتدای اسفند ماه نیز ۹۰ هزار نفر دیگر وام را دریافت می‌کنند.

وی در خصوص پرداخت تسهیلات به بازنشستگان طی سال آینده نیز گفت: مشکلی با بانک عامل نداریم و بر اساس توافق انجام شده در سال آینده نیز پرداخت وام در دستور کار قرار دارد و در خصوص مبلغ و تعداد افرادی که تسهیلات را دریافت می‌کنند بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه