اخبار روز| اخبار اجتماعی| وام بازنشستگان

جزئیات جدید و مهم درباره وام میلیونی بازنشستگان + لینک ثبت نام

اطلاعات جدیدی درباره مبلغ وام و اقساط و شرایط ثبت نام وام بازنشستگان اعلام شد.

جزئیات جدید و مهم درباره وام میلیونی بازنشستگان + لینک ثبت نام
کدخبر : 998
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌ بگیران تهران، در ارتباط با وام قرض‌ الحسنه بازنشستگان، توضیحاتی ارائه داد.

علی دهقان کیا اظهار کرد: ۲۸ هزار نفر بازنشستگان تهران وام را دریافت کرده‌اند و مابقی بازنشستگان نیز در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ وام خود را دریافت می‌کنند.

وی گفت: امسال سهم بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران در ارتباط با دریافت وام قرض‌الحسنه؛ ۴۲ هزار نفر است که از این تعداد تا به امروز ۲۸ هزار نفر وام خود را دریافت کرده‌اند و مابقی نیز طی بازه زمانی مشخص با مراجعه به سایت کانون بازنشستگان تهران وام خود را دریافت می‌کنند.

رئیس کانون بازنشستگان مستمری‌بگیران تهران ادامه داد: میزان وام ۷ میلیون تومان و در بازپرداخت ۳ ساله خواهد بود. علاوه بر اینکه در ماه‌های آتی نیز با بازگشایی مجدد سایت کانون بازنشستگان، افراد واجد شرایط می‌توانند ثبت نام کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا میزان وام دریافتی بازنشستگان در سال آینده افزایش خواهد یافت یا خیر، گفت: تلاش ما بر این اساس است که بتوانیم این رقم را به ۱۰ میلیون تومان افزایش دهیم البته این موضوع بستگی به شرایط سازمان تأمین اجتماعی دارد.

مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی

دهقان کیا در ادامه در پاسخ به این پرسش که چه کسانی مشمول دریافت وام بازنشستگان خواهند شد؛ گفت: سازمان تامین اجتماعی برای ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار نفر بازنشسته خود وام ۷ میلیون تومانی را در نظر گرفته است که ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت این وام منابع در نظر گرفته شده است و تاکنون دو مرحله از پرداخت این وام به سرانجام رسیده است که در آن ۲۸ هزار نفر توانستند وام دریافت کنند و دو مرحله دیگر آن نیز به زودی اجرایی خواهد شد و بازنشستگان می توانند از طریق ثبت نام اینترنتی وام خود را دریافت کنند.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که بازپرداخت این وام به چه صورت است؛ گفت: بازپرداخت این وام ۳ سال به طول خواهد انجامید و قسط آن نیز حدودا ۳۱۰ هزار تومان خواهد بود.

شرایط دریافت وام بازنشستگان

سیدحسن هاشمی رئیس کانون بازنشستگان شهرستان اصفهان اظهار کرد: فقط بازنشستگان صندوق کشوری امکان دریافت وام ۱۲ میلیونی را دارند. از این رو زمانی که از بازنشسته سخن گفته می‌شود لازم است برای عدم ابهام، نوع بازنشستگی هم تفکیک شود.

وی افزود: فعلاً به بازنشستگان تأمین اجتماعی وام هفت میلیونی اختصاص می‌گیرد. اخیراً وام پرداختی به بازنشستگان تأمین اجتماعی از پنج میلیون تومان به هفت میلیون تومان افزایش پیدا کرده است که بازپرداخت این وام دو ساله و با کارمزد چهار درصد است و دریافت آن به ضامن و سفته هم نیاز ندارد.

رئیس کانون بازنشستگان شهرستان اصفهان در رابطه با برخی از شروط دریافت این وام گفت: بازنشسته باید فاقد بدهی بانکی، چک برگشتی و اقساط معوقه وام از سایر بانک‌های کشور باشد. ضامن شخصی نباشد و در سه سال گذشته از تسهیلات وام بانک رفاه استفاده نکرده باشد. همچنین فردی که درخواست وام دارد باید سیم‌کارت به نام خود داشته باشد و از زمان بازنشستگی فرد متقاضی دو سال گذشته باشد.

هاشمی اضافه کرد: متأسفانه کمترین تسهیلات برای بازنشستگان تأمین اجتماعی در نظر گرفته می‌شود؛ وام هفت میلیون تومانی هم با پیگیری‌های بسیار زیادی تصویب شد. در صورتی که چرخه اقتصاد این مملکت با کار و تلاش همین افراد به گردش درمی‌آید، اما کمترین توجهی به این قشر نمی‌شود.

اطلاعیه جدید درباره وام بازنشستگان

صندوق بازنشستگی کشوری با صدور اطلاعیه‌ای، تاکید کرد که ثبت‌نام وام ۱۲ میلیون تومانی بازنشستگان این صندوق صرفا از طریق سایت sabasrm.ir انجام می‌شود.

درپی آغاز ثبت نام اینترنتی وام ضروری ۱۲میلیون تومانی صندوق بازنشستگی کشوری از اول آبان ماه، به اطلاع می‌رساند ثبت نام این تسهیلات صرفا به صورت اینترنتی و از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری (قابل استفاده از طریق تلفن همراه) به نشانی sabasrm.ir و به صورت کاملا رایگان با مهلت یک ماهه (تا پایان آبان ماه ۱۴۰۰) است.

بنابراین از بازنشستگان و وظیفه بگیران عزیز تقاضا می‌شود ضمن مراجعه تدریجی در بازه زمانی یک ماهه، از ارائه اطلاعات بازنشستگی خود به افراد ناشناس جدا خودداری کنند.

ثبت نام اینترنتی وام ضروری مرحله اول سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق از روز شنبه اول آبان ماه به مدت ۳۰روز و فقط از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir انجام خواهد شد.

مهلت ثبت‌نام وام بازنشستگان

در پی آغاز ثبت نام اینترنتی وام ضروری ۱۲ میلیون تومانی صندوق بازنشستگی کشوری از اول آبان ماه، به اطلاع می‌رساند ثبت نام این تسهیلات صرفاً به صورت اینترنتی و از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری (قابل استفاده از طریق تلفن همراه) به نشانی sabasrm.ir و به صورت کاملاً رایگان با مهلت یک ماهه (تا پایان آبان ماه ۱۴۰۰) است. بنابراین از بازنشستگان و وظیفه بگیران تقاضا می‌شود ضمن مراجعه تدریجی در بازه زمانی یک ماهه، از ارائه اطلاعات بازنشستگی خود به افراد ناشناس جدا خودداری کنند.

مرتضایی فرد توضیح داد: پس از اتمام مهلت یک ماهه ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام‌های دریافتی، بهره مندی از سایر تسهیلات، میزان حقوق و... بررسی می‌شود و با اولویت بندی و براساس میزان اعتبار تخصیصی از سوی بانک صادرات و تعداد تسهیلات که ۳۰۰هزار فقره است، «واجدین شرایط» تعیین و اسامی آن‌ها از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق اعلام خواهد شد./ مهر

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناشناس
    0

    چقد طول می‌کشد وچه زمانی پرداخت می‌شود وچه کسانی در اولیت قرار می‌گیرد کان سنندج از هر مستمری بگیر 15 هزارتومان برای کانون بغیر از 20 هزار گرفته برای تعویض کارت و10 هزارتومان برای دفتر خدماتی در کل 45هزار تومان گرفته اند

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه