چگونگی دریافت وام فوری با کارت یارانه | مبلغ وام فوری با کارت یارانه چقدر است؟

وام فوری با کارت یارانه یکی از انواع وام بدون ضامن است. وعده دولت پرداخت وام بدون ضامن است.

چگونگی دریافت وام فوری با کارت یارانه | مبلغ وام فوری با کارت یارانه چقدر است؟
کدخبر : 4752
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

وام فوری مجموعه‌ای از وام‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات بانکی وسوسه‌برانگیز است. صاحبان مشاغل، زوج‌های جوان، کارآفرینان،‌ مسکن‌جویان و خلاصه هر کسی که قصد ایجاد تحولی در زمینه شغلی، زندگی و تحصیلی خود دارد؛ می‌تواند از وام فوری بانک به‌عنوان یک وجه کمکی بهره‌مند شود. وام فوری به کمک آن دسته از افرادی می‌آید که نیاز مبرم به وجه نقدی هنگفت دارند؛ چرا که نقدینگی، گمشده همیشگی مردم است؛ پس نیاز به وجه نقد برای انجام هر پروژه‌ای، افراد را تشویق (وادار) به استفاده از وام فوری و تسهیلات ارائه‌شده از سوی بانک‌ها می‌کند.در ادامه به آخرین خبر از وام فوری می پردازیم.

وام فوری

وام فوری با کارت یارانه یکی از طرح‌هایی است که دولت برای تسهیل‌گری در پرداخت وام آن را مطرح کرده است. مبلغ وامی که می‌توان با کارت یارانه دریافت کرد چقدر است؟

وام فوری با کارت یارانه یکی از انواع وام بدون ضامن است. وعده دولت پرداخت وام بدون ضامن است، این وام تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و فقط به کارمندان دولت پرداخت می‌شود. براساس اظهارات وزیر اقتصاد کارمندان ثابت دولت می‌توانند بدون ضامن و با روش اعتبارسنجی از ۱۲ بانک زیرمجموعه وزارت اقتصاد وام بگیرند.

طی یک سال گذشته یکی از طرح‌های دولت برای حل مشکل ضامن برای وام‌گیرندگان این بوده که در بخش ضمانت وام تسهیل‌گری رخ دهد. بارها دولت روی وام فوری با کارت یارانه تاکید کرده که در واقع نوعی وام بدون ضامن است.

در این روش متقاضی می‌تواند با به گرو گذاشتن کارت دریافت یارانه خود وام فوری بگیرد، در جریان دریافت وام پروسه پیدا کردن و ارائه ضامن موجب زمان‌بر شدن دریافت وام می‌شود. با حذف این مرحله وام‌گیرندگان زودتر به پول می‌رسند.

در حال حاضر بیشترین یارانه را احتمالا یک خانواده پنج نفره دریافت می‌کند، مبلغ یارانه معیشتی بنزین این خانوار ۲۰۵ هزار تومان است و آنها ۲۲۷ هزار تومان نیز یارانه نقدی دریافت می‌کند.

به جز مواردی که دولت تکلیف می‌کند، میانگین زمان برای بازپرداخت وام‌‌های بانکی سه سال یعنی ۳۶ ماهه است. هچنین نرخ سود مصوب برای تسهیلات بانکی ۱۸ درصد است.

از آنجایی که اگر قرار باشد کارت یارانه آنها به عنوان وثیقه در اختیار بانک باشد، مبلغ یارانه فقط نیمی از قسط یک وام ۲۵ میلیون تومانی را پوشش می‌دهد. چرا که مبلغ قسط یک وام ۲۵ میلیون تومانی با سود ۱۸ درصد و اقساط ۳۶ ماهه، ۹۰۳ هزار تومان برآورد می‌شود اما مبلغ کل یارانه دریافتی یک خانوار پنج نفره ۴۳۲ هزار تومان است،

حتی ممکن است که بانک فقط تا مبلغی وام بدهد که مبلغ یارانه بتواند اقساط را پوشش دهد. خانواری ۴۳۲ هزار تومان یارانه می‌گیرد می‌تواند وام ۱۲ میلیون تومانی دریافت کند. این در حالی است که تعداد اعضای بسیاری از خانوارهای یارانه‌بگیر کمتر از پنج نفر است و برخی فقط یارانه نقدی را دریافت می‌کنند.

با توجه به شرایطی که وجود دارد احتمالا بانک‌ها برای پرداخت وام فوری با کارت یارانه سخت‌گیری بیشتری کنند، مگر این که ضامن هم به آن اضافه شود یا مبلغ وام کمتر از ۱۰ میلیون تومان باشد.

وام فوری

آنگونه که وزیر اقتصاد وعده داده کارمندان ثابت دولت وام بدون ضامن از بانک‌های زیرمجموعه وزارت اقتصاد می‌توانند وام ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن دریافت کنند. یعنی کارمندان دولت که حقوقشان از طریق این ۱۲ بانک واریز می‌شود، برای گرفتن وام نیازی به ارائه ضامن ندارند.

در سامانه وزارت اقتصاد ۱۲ بانک جزو زیرمجموعه این وزارتخانه محسوب می‌شوند. در بخش بانک‌های سامانه وزارت اقتصاد نام این بانک‌ها به شرح زیر آمده است:

مسکن

سپه

رفاه کارگران

کشاورزی

ملی ایران

پست بانک

توسعه صادرات

صنعت و معدن

قرض الحسنه مهر ایران

صادرات

ملت

تجارت

در واقع چون بانک می‌تواند اقساط وام را به صورت ماهانه از حقوق این گروه از مشتریان برداشت کند، حقوق دریافتی آنها به عنوان ضمانت پرداخت وام نزد بانک می‌ماند.

مبلغ این وام تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان است و به گفته وزیر اقتصاد ابلاغیه پرداخت این وام‌ها تا پایان این هفته به بانک‌ها ارسال می‌شود.

براساس اظهارات احسان خاندوزی، همه‌ مردم نمی‌توانند از بانک‌های زیرمجموعه وزارت اقتصاد بدون ضامن وام بگیرند و فقط شامل حقوق‌بگیران و مستمری‌بگیران ثابت دولت می‌شود.

با این که دولت روی بدون ضامن بودن این وام تاکید می‌کنند، اما از آنجایی که متقاضی باید وام درخواستی خود را از بانک محل دریافت حقوق خود بگیرد، حقوق وام‌گیرنده به عنوان وثیقه نزدیک بانک باقی می‌ماند. همچنین این وام به همه‌ی کارمندان پرداخت نمی‌شود، فقط کسانی که رتبه اعتباری بالایی دارند.

این روزها بانک‌ها از نبود منابع برای پرداخت وام می‌گویند و سخت‌گیری‌های خود را افزایش داده‌اند، در خصوص این طرح تسهیلاتی نیز بانک‌ها می‌توانند با بهانه‌های مختلف رتبه اعتباری متقاضیان وام را رد کند تا وامی پرداخت نکنند.

در خصوص اقساط نیز، با فرض این که یک کارمند دولتی ۱۰۰ میلیون تومان وام دریافت کند با نرخ سود ۱۸ درصد، اگر قرار باشد این وام به صورت سه ساله (۳۶ ماهه) بازپرداخت کند، میزان هر قسط آن حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه