وام فوری | وام بدون ضامن

وام فوری برای یارانه بگیران | بدون ضامن وام بگیرید

وام فوری با کارت یارانه یکی از انواع وام بدون ضامن است. وعده دولت پرداخت وام بدون ضامن است، این وام تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و فقط به کارمندان دولت پرداخت می‌شود. براساس اظهارات وزیر اقتصاد کارمندان ثابت دولت می‌توانند بدون ضامن و با روش اعتبارسنجی از ۱۲ بانک زیرمجموعه وزارت اقتصاد وام بگیرند.

وام فوری برای یارانه بگیران | بدون ضامن وام بگیرید
کدخبر : 4695
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

وام فوری مجموعه‌ای از وام‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات بانکی وسوسه‌برانگیز است. صاحبان مشاغل، زوج‌های جوان، کارآفرینان،‌ مسکن‌جویان و خلاصه هر کسی که قصد ایجاد تحولی در زمینه شغلی، زندگی و تحصیلی خود دارد؛ می‌تواند از وام فوری بانک به‌عنوان یک وجه کمکی بهره‌مند شود. وام فوری به کمک آن دسته از افرادی می‌آید که نیاز مبرم به وجه نقدی هنگفت دارند؛ چرا که نقدینگی، گمشده همیشگی مردم است؛ پس نیاز به وجه نقد برای انجام هر پروژه‌ای، افراد را تشویق (وادار) به استفاده از وام فوری و تسهیلات ارائه‌شده از سوی بانک‌ها می‌کند.در ادامه به آخرین خبر از وام فوری می پردازیم.

وام فوری

طی یک سال گذشته یکی از طرح‌های دولت برای حل مشکل ضامن برای وام‌گیرندگان این بوده که در بخش ضمانت وام تسهیل‌گری رخ دهد. بارها دولت روی وام فوری با کارت یارانه تاکید کرده که در واقع نوعی وام بدون ضامن است.

در این روش متقاضی می‌تواند با به گرو گذاشتن کارت دریافت یارانه خود وام فوری بگیرد، در جریان دریافت وام پروسه پیدا کردن و ارائه ضامن موجب زمان‌بر شدن دریافت وام می‌شود. با حذف این مرحله وام‌گیرندگان زودتر به پول می‌رسند.

در حال حاضر بیشترین یارانه را احتمالا یک خانواده پنج نفره دریافت می‌کند، مبلغ یارانه معیشتی بنزین این خانوار ۲۰۵ هزار تومان است و آنها ۲۲۷ هزار تومان نیز یارانه نقدی دریافت می‌کند.

به جز مواردی که دولت تکلیف می‌کند، میانگین زمان برای بازپرداخت وام‌‌های بانکی سه سال یعنی ۳۶ ماهه است. هچنین نرخ سود مصوب برای تسهیلات بانکی ۱۸ درصد است.

از آنجایی که اگر قرار باشد کارت یارانه آنها به عنوان وثیقه در اختیار بانک باشد، مبلغ یارانه فقط نیمی از قسط یک وام ۲۵ میلیون تومانی را پوشش می‌دهد. چرا که مبلغ قسط یک وام ۲۵ میلیون تومانی با سود ۱۸ درصد و اقساط ۳۶ ماهه، ۹۰۳ هزار تومان برآورد می‌شود اما مبلغ کل یارانه دریافتی یک خانوار پنج نفره ۴۳۲ هزار تومان است،

حتی ممکن است که بانک فقط تا مبلغی وام بدهد که مبلغ یارانه بتواند اقساط را پوشش دهد. خانواری ۴۳۲ هزار تومان یارانه می‌گیرد می‌تواند وام ۱۲ میلیون تومانی دریافت کند. این در حالی است که تعداد اعضای بسیاری از خانوارهای یارانه‌بگیر کمتر از پنج نفر است و برخی فقط یارانه نقدی را دریافت می‌کنند.

با توجه به شرایطی که وجود دارد احتمالا بانک‌ها برای پرداخت وام فوری با کارت یارانه سخت‌گیری بیشتری کنند، مگر این که ضامن هم به آن اضافه شود یا مبلغ وام کمتر از ۱۰ میلیون تومان باشد.

وام فوری

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در توییتی از شرایط دریافت تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان با اعتباری سنجی نوشت.

شرایط دریافت وام تا ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن طبق بخشنامه وزارت اقتصاد:

_ دریافت وام تا ۵۰ میلیون تومان تنها با نامه کسر از حقوق.

_ دریافت وام تا ۱۰۰میلیون تومان یک نامه کسر از حقوق همراه با چک یا سفته.

وام بانکی

روز گذشته (۴ بهمن) رییس‌کل بانک مرکزی در این خصوص می‌گوید: متقاضیان وام‌های خرد مشروط به ‎اعتبارسنجی باید بتوانند از تسهیلات لازم برخوردار شوند که مقررات آن در حال بازنگری است و تا پایان سال به سیستم بانکی ابلاغ می‌شود.

وام بانکی

خاندوزی گفت: میزان وام براساس اعتبار متفاوت است.

پیش بینی میکنیم از ابتدای هفته آینده اجرایی شدن این طرح در بانکهای دولتی قطعی خواهد بود و ما بر اجرای آن نظارت خواهیم کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارائی از آغاز پرداخت بدون ضامن تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان از سوی بانک‌های زیرمجموعه این وزارتخانه به افراد حقوق‌بگیر و مستمری‌بگیر دارای رتبه اعتباری مناسب خبرداد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه