قیمت طلا | قیمت طلا امروز در بازار

قیمت طلا سرمایه گذاران و خریداران را غافلگیر کرد! | قیمت طلا امروز به چه عددی رسید؟

قیمت سکه و قیمت طلا امروز شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ را در این جدول ببینید. همچنین علاوه برقیمت سکه امامی، بهار آزادی، گرمی، نیم سکه و ربع سکه می‌توانید قیمت مثقال و انس جهانی طلا، طلای آبشده و دست دوم را مشاهد کنید.

قیمت طلا سرمایه گذاران و خریداران را غافلگیر کرد! | قیمت طلا امروز به چه عددی رسید؟
کدخبر : 23670
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا  امروز را در ادامه بخوانید.

امروز قیمت طلا در بازار جهانی روند صعودی را در پیش گرفت و ارزش هر اونس به ۲,۰۸۳ (دو هزار و هشتاد و سه) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۱.۸۷ درصدی داشته است.

قیمت طلا

بروزرسانی: شنبه 12 اسفند - 08:30

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای 18 عیار / 750 29,001,000

طلای ۲۴ عیار 38,668,000

طلای 18 عیار / 740 28,615,000

طلای دست دوم 28,614,680

آبشده کمتر از کیلو 125,720,000

مثقال طلا 125,590,000

انس طلا 2,047.90

قیمت سکه

سکه امامی تک فروشی 341,400,000

سکه بهار آزادی تک فروشی  318,800,000

نیم سکه تک فروشی 190,600,000

ربع سکه تک فروشی 120,400,000

سکه گرمی تک فروشی 61,700,000

تمام سکه (قبل 86) 317,000,000

نیم سکه (قبل 86) 148,000,000

ربع سکه (قبل 86) 78,000,000

حباب سکه

حباب سکه امامی 60,040,000

حباب سکه بهار آزادی 38,040,000

حباب نیم سکه 50,100,000

حباب ربع سکه 50,020,000

حباب سکه گرمی 27,060,000/ افکار نیوز

قیمت طلا

جهش شدید قیمت طلا در یک روز

قیمت طلا در بازار جهانی با جهش شدید ۱.۸ درصدی مواجه شد؛ به طوری که روی رقم ۲ هزار و ۸۴ دلار ایستاد.

افزایش ۳۸ دلاری قیمت طلا تنها در یک روز گذشته در حالی بود که برخی از تحلیلگران، پیش‌بینی رکوردهای جدیدی از قیمت طلا را دارند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که اونس طلا در طول یک هفته گذشته ۳۳ دلار و در طول یک ماه گذشته ۱۶ دلار گران شده است.

براساس گزارش رویترز، مقامات بانک مرکزی آمریکا بر رشد کلی تورم تمرکز کرده‌اند که می‌تواند زمینه‌ساز کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی باشد.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

سرمایه‌گذاران منتظر اظهارات مقامات فدرال رزرو آمریکا برای مشخص شدن دورنمای نرخ بهره هستند.

از طرف دیگر، دارایی‌های SPDR، بزرگترین صندوق معامله با پشتوانه طلا در دنیا، ۳.۳ درصد در ماه فوریه و ۶.۴ درصد از ابتدای سال جاری میلادی کاهش یافته است.

یکی از بزرگ‌ترین حامیان قیمت طلا بانک مرکزی چین بوده که دومین خریدار بزرگ طلا در سه ماهه پایانی ۲۰۲۳ بوده است./ خبرآنلاین

ترمز افزایش قیمت طلا کشیده شد

به نقل از ایسنا، داده‌ها نشان داد که اقتصاد ایالات‌متحده در سه ماهه چهارم با توجه به مخارج مصرف‌کننده قوی، رشد خوبی داشته است، اما به نظر می‌رسد در اوایل امسال سرعت خود را از دست داده است.

جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک گفت که با وجود اینکه هنوز فاصله زیادی برای دستیابی به هدف تورم دو درصدی بانک مرکزی آمریکا وجود دارد، با توجه به داده ها، هنوز برای کاهش نرخ بهره در سال جاری امیدی هست.

سوزان کالینز، رئیس فدرال رزرو بوستون اظهار کرد که فدرال رزرو باید اواخر امسال کاهش نرخ بهره را آغاز کند. قرار است حداقل هفت مقام دیگر فدرال رزرو در روزهای پنجشنبه و جمعه سخنرانی کنند.

بر اساس برنامه احتمالی نرخ بهره LSEG IRPR، معامله‌گران حدود ۸۱ واحد کاهش نرخ برای سال ۲۰۲۴ را در نظر دارند. کاهش نرخ بهره جذابیت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۲.۵۱ دلار در هر اونس رسید و پلاتین ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۸۸۰.۸۹ دلار رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۲۶.۹۷ دلار رسید./ اقتصاد آنلاین

تحلیلگران بازارهای مالی، شوک قیمت به بازار طلا را با توزیع سکه‌های بدون تاریخ بانک مرکزی احتمال می‌دهند.

قیمت طلا و سکه روز چهارشنبه ریتم متوازنی نداشت. روند افزایشی دلار بر بازار طلا اثر مستقیم گذاشت و تمام قطعات سکه را در کانال بالاتر قرار داد، اما در ادامه، کاهش قیمت دلار تمام قطعات سکه‌ را به کانال قبل برگرداند.

تحلیلگران بازارهای مالی، منطقه ۳۲ میلیون تومانی را محدوده جذابی برای سکه امامی می‌دانند و برای قیمت طلا منطقه دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی را به عنوان منطقه ایمن ورود عنوان می‌کنند. به اعتقاد آنها در صورت توزیع سکه‌های بدون تاریخ بانک مرکزی در روز ۱۳ اسفند، ممکن است شوک قیمتی به بازار وارد و بازار طلا کاهشی شود. این در حالی است که برخی کارشناسان اقتصادی نیز می‌گویند با واگذاری سکه‌های جدید، تنها حباب کاهش پیدا می‌دهد و قیمت‌ها تابع نرخ ارز و انس جهانی است.

گفتنی است برای انس جهانی طلا محدوده ۲۰۷۰ دلاری منطقه مهمی است و می‌تواند ریتم معاملاتی آتی را در بازارهای جهانی مشخص کند. گفتنی است طلای جهانی امروز روند افزایشی بیش از پنج دلاری داشت و با قیمت ۲۰۳۴ دلاری در حال معامله است./ اقتصاد آزاد

قیمت طلا کاهش خواهد داشت؟

برای کاهش قیمت سکه باید در کنار اعلام اخبار، اقدامات عملیاتی نیز صورت بگیرد، البته به روزهای پایانی سال نزدیک هستیم و شرایط بازار در این ایام تغییر می‌کنند. 

 نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران  درباره عرضه سکه طلا در مرکز مبادله ایران که به صورت حراج از روز ۱۳ اسفند آغاز می‌شود، گفت: طبق اعلام بانک مرکزی تمامی افراد جامعه می‌توانند در خرید سکه شرکت کنند، یعنی فقط گروه خاصی امکان خرید ندارند بلکه آحاد جامعه می‌توانند در این حراج شرکت کنند که اتفاق بسیار خوبی است.

وی افزود: امکان شرکت آحاد جامعه در حراج سکه یکی از ویژگی‌های مثبت این عرضه است؛ اما قیمت پایه، تفاوت قیمت با بازار داخلی و مقدار عرضه هم مهم است به طوری که این موارد باید به اطلاع عموم مردم برسد تا متقاضیان خرید بدانند حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران دارای چه شرایطی است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران  در پاسخ به این پرسش که عرضه سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران روی قیمت چه اثری دارد؟ بیان کرد: عرضه سکه در مرکز مبادله ایران در شرایطی که زمان و قیمت عرضه دقیق‌تر مشخص شود، می‌تواند نقشی مهمی در کاهش قیمت سکه و حباب آن ایفا کند؛ ولی در کل می‌دانیم که این عرضه قطعا آثاری بر قیمت و حباب سکه در بازار خواهد داشت.

وی افزود: برای کاهش قیمت سکه باید در کنار اعلام اخبار، اقدامات عملیاتی نیز صورت بگیرد، البته به روزهای پایانی سال نزدیک هستیم و شرایط بازار در این ایام تغییر می‌کنند. اگر بخواهیم قیمت ها ثبات داشته باشد بانک مرکزی همچنان باید عرضه طلا و سکه را بیشتر کند که با این اقدامات شاهد ثبات در قیمت‌ها خواهیم بود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهار داشت: با نزدیکی به پایان سال ممکن است نوسانات اُنس جهانی بازار طلا و سکه را به هم بریزد که این موضوع با مدیریت بانک مرکزی قابل کنترل است./ 55 آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه