قیمت طلا | قیمت طلا امروز در بازار

قیمت طلا روز به روز وحشتناک تر از دیروز! | قیمت طلا فردا به چند می رسد؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، گفت: برای کاهش قیمت سکه باید در کنار اعلام اخبار، اقدامات عملیاتی نیز صورت بگیرد، البته به روز‌های پایانی سال نزدیک هستیم و شرایط بازار در این ایام تغییر می‌کند.

کدخبر : 23644
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا  امروز را در ادامه بخوانید.

نادر بذرافشان اظهار داشت: عرضه سکه در مرکز مبادله ایران در شرایطی که زمان و قیمت عرضه دقیق‌تر مشخص شود، می‌تواند نقشی مهمی در کاهش قیمت سکه و حباب آن ایفا کند؛ ولی در کل می‌دانیم که این عرضه قطعا آثاری بر قیمت و حباب سکه در بازار دارد.​

به گزارش تسنیم، وی درباره عرضه سکه طلا در مرکز مبادله ایران که به صورت حراج از روز ۱۳ اسفند آغاز می‌شود، گفت: طبق اعلام بانک مرکزی تمامی افراد جامعه می‌توانند در خرید سکه شرکت کنند، یعنی فقط گروه خاصی امکان خرید ندارند بلکه آحاد جامعه می‌توانند در این حراج شرکت کنند که اتفاق بسیار خوبی است.

وی افزود: امکان شرکت آحاد جامعه در حراج سکه یکی از ویژگی‌های مثبت این عرضه است؛ اما قیمت پایه، تفاوت قیمت با بازار داخلی و مقدار عرضه هم مهم است به طوری که این موارد باید به اطلاع عموم مردم برسد تا متقاضیان خرید بدانند حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران دارای چه شرایطی است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این پرسش که عرضه سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران روی قیمت چه اثری دارد؟ بیان کرد: عرضه سکه در مرکز مبادله ایران در شرایطی که زمان و قیمت عرضه دقیق‌تر مشخص شود، می‌تواند نقشی مهمی در کاهش قیمت سکه و حباب آن ایفا کند؛ ولی در کل می‌دانیم که این عرضه قطعا آثاری بر قیمت و حباب سکه در بازار خواهد داشت.

وی افزود: برای کاهش قیمت سکه باید در کنار اعلام اخبار، اقدامات عملیاتی نیز صورت بگیرد، البته به روز‌های پایانی سال نزدیک هستیم و شرایط بازار در این ایام تغییر می‌کند. اگر بخواهیم قیمت‌ها ثبات داشته باشد بانک مرکزی همچنان باید عرضه طلا و سکه را بیشتر کند که با این اقدامات شاهد ثبات در قیمت‌ها خواهیم بود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهار داشت: با نزدیکی به پایان سال ممکن است نوسانات اُنس جهانی بازار طلا و سکه را به هم بریزد که این موضوع با مدیریت بانک مرکزی قابل کنترل است./ افکار نیوز

قیمت طلا

پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا پنجشنبه 

قیمت طلا و سکه در شروع به کار بازارها با روند افزایشی بازگشایی شد؛ اما در ادامه معاملات روند طلا و سکه امامی نزولی شد و سایر قطعات سکه گران شدند.

قیمت طلا و سکه در شروع معاملات امروز چهارشنبه ۹ اسفند با روند افزایشی بازگشایی شد و سکه امامی به کانال ۳۴ میلیونی ورود کرد؛ اما در ادامه معاملات قیمت‌ طلا در پی کاهش انس جهانی طلا کاهشی شد و سکه امامی هم از این کاهش تبعیت کرد. گفتنی است این کاهش به اندازه‌ای نبود که سکه امامی را به کانال ۳۳ میلیونی برگرداند.

هر اونس طلا، امروز به ۲,۰۳۱ (دو هزار و سی و یک) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، بدون تغییر است.

قیمت گرم طلا ۱۸ عیار امروز

قیمت طلا کاهش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۲,۹۱۸,۸۰۰ (دو میلیون و نهصد و هجده هزار و هشتصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۲۱ درصدی داشته است.

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۰.۲۲ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱۲,۶۴۱,۰۰۰ (دوازده میلیون و ششصد و چهل و یک هزار) تومان معامله شد.

قیمت سکه امامی به ۳۴,۲۰۰,۰۰۰ (سی و چهار میلیون و دویست هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۵۸ درصدی داشته است.

نیم سکه، امروز به ۱۹,۱۰۰,۰۰۰ (نوزده میلیون و یکصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۵۲ درصدی داشته است.

همچنین ربع سکه با افزایش ۰.۸۲ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ (دوازده میلیون و یکصد هزار) تومان معامله شد.

همچنین هر سکه گرمی با افزایش ۰.۸ درصدی نسبت به روز قبل ، ۶,۲۰۰,۰۰۰ (شش میلیون و دویست هزار) تومان معامله شد.

پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا 

معامله‌گران بازار طلا و سکه معتقدند در روزهای پایانی سال، قیمت انس جهانی طلا فاکتور اثرگذاری در بازار طلای داخلی نیست. انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۰۳۶ دلاری در حال معامله است. 

با وجود روند صعودی قیمت طلا و سکه اما معامله‌گران روند افزایشی در این بازار را نهایتا تا ۱۰ درصد دیگر می‌دانند و معتقدند آنچه مهمترین اثر را بر بازارهای مالی می‌گذارد تورم است و این فاکتور تغییری نکرده است. 

معامله‌گران بازار  فلز زرد کف ۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی را برای سکه محدوده حمایتی می‌دانند. آنها معتقدند اگر سکه از این محدوده خارج نشود شانس افزایش قیمت و ورود معامله‌گران جدید به بازار زیاد است. 

کارشناسان اقتصادی معتقدند در دوره‌ پرنوسان ارزی قرار داریم و دولت برای کنترل قیمت‌ها اقدامات متعددی انجام می‌دهد که تبعات تورمی بر بازارها را در آینده شدیدتر می‌کند. علاوه بر سیاست دولت برای مهار قیمت در بازارهای مالی، مردم به دنبال راهی امن برای افزایش دارایی‌هایشان هستند و هر بازاری که پالس امن‌تری باشد به آن ورود می‌کنند./ صفحه اقتصاد

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه