وام قرض الحسنه با واریز یک روزه بدون نیاز به ضامن | با یارانه خود وام قرض الحسنه توپ بگیرید!

وام یارانه وامی است که با کارت یارانه به شخص تعلق میگیرد. دریافت وام یارانه شرایط آسانی دارد در ادامه به جزئیات دریافت وام یارانه پرداختیم.

وام قرض الحسنه با واریز یک روزه بدون نیاز به ضامن | با یارانه خود وام قرض الحسنه توپ بگیرید!
کدخبر : 23178
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

وام قرض الحسنه یکی از انواع وام های بانکی است؛ این نوع وام در واقع عقدی است بین بانک و قرض گیرنده که طبق مقررات و ضوابط مبلغی به عنوان قرض به فرد داده می شود؛ طبق قرار داد مبلغ وام قرض الحسنه توسط وام گیرنده باید باز پرداخت شود. بانک های مختلفی وام قرض الحسنه به سپرده گذاران خود ارائه می دهند. سقف تسهیلات وام قرض‌ الحسنه به متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود. وام قرض الحسنه همان طور که از نامش پیداست، دارای نرخ کارمزد کمی است؛ عموما نرخ کارمزد تسهیلات صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود.

شرایط دریافت وام قرض الحسنه با ضمانت یارانه اعلام شد | آخرین مهلت ثبت نام وام یارانه اعلام شد. انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در حاشیه جلسه هیئت دولت به عملکرد صندوق ضمانت زنان سرپرست خانوار اشاره نمود.

 

وی گفت: این طرح از سال گذشته اجرا و به استان‌ها نیز سهمیه داده شده است. برخی از استان‌ها از سهمیه خود استفاده کردند و برخی دیگر همچنان برای استفاده از سهمیه ظرفیت دارند. او در خصوص نیاز به ضامن در صورت اخذ وام، اظهار کرد: زنان سرپرست خانواری که در دهک‌های یک تا پنج هستند و ضامن نداشته باشند، دولت ضامن آن‌ها می‌شود.

وام قرض الحسنه

خزعلی گفت: مبلغ تسهیلات تا سقف یک صد میلیون تومان است. وی عنوان کرد: افراد باید به مدیرکل بانوان استان خود مراجعه کنند تا اسامی برای صندوق ضمانت زنان ارسال شود.

 

طرح عید تا عید در راستای افزایش تقاضا در بازار به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز و تقارن آن با ماه رمضان از امروز آغاز شد.

مبلغ ۲۰ میلیون تومان وام فوری اعتباری در طرح فروش مذکور در نظر گرفته شده است و عموم مردم می‌توانند بر اساس ارزیابی اولیه توسط بانک مذکور و بدون ارائه وثیقه و ضامن، از اعتبار در نظر گرفته شده در این طرح ملی برای خرید کالاهای مورد نیاز خود در اسفندماه سال جاری استفاده کنند.

متقاضیان می‌توانند برای دریافت اعتبار ۲۰ میلیون تومانی برای خرید کالا می‌توانند به سامانه https://eidtaeid.ir/shopping-landing که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی شده است مراجعه کنند.

بازپرداخت اقساط تا پایان پنجم اردیبهشت ماه سال آینده بدون هیچ سودی است و برای کالای لوازم خانگی که نیاز به بازپرداخت بلندمدت‌تری دارد، با اعتبار یکی از بانک‌ها می‌توانند اقدام به خرید کرده و اقساط از حساب بانکی آنها کسر شود. / گشتنی نیوز

وام قرض الحسنه

شرایط دریافت وام قرض الحسنه 500 میلیونی از 4 بانک

سقف تسهیلات اعطایی در برخی از بانک‌ها با توجه به میانگین حساب افراد تا ۵۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

این وام به صاحبان مشاغل و فعالان اقتصادی تعلق می‌گیرد و بازپرداخت آن ۳۶ ماهه است که با این حساب قسط هر وام ۱۴ میلیون و ۷۶۱ هزار تومان برآورد شده است.

بانک تجارت: این بانک در طرح آنی پزشکان، با سود چهار درصد و تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان به متقاضیان وام می‌دهد. مدت بازپرداخت این وام ۶۰ ماهه است و بانک نسبت به ارزش ۸۵ درصد سپرده مشتری به او وام می‌دهد. با این حساب اقساط وام ۵۰۰ میلیون تومانی ماهانه ۹ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان تمام می‌شود.

وام قرض الحسنه

این بانک در طرح دیگر خود با نام تجارت با متخصصان، وام ۵۰۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۱۵ درصد می‌دهد. برای دریافت این وام متقاضی باید ضامن رسمی به بانک معرفی کند. شرایط ضامن به این صورت است که تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان دو ضامن معتبر هم‌صنف دارای پروانه کسب و بالای ۱۰۰ میلیون تومان سند ملک باید به بانک معرفی شود.

بانک دی: این بانک با نرخ سود ۱۸ درصد و با بازپرداخت ۳۶ ماهه وام تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان می‌دهد. اقساط ماهانه این وام ۱۸ میلیون و ۱۰۰ تومان تعیین شده است.

بانک گردشگری: این بانک تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان و با بازپرداخت ۶۰ ماهه و با سود چهار درصد به متقاضیان وام می‌دهد. بر این اساس اقساط ماهانه این وام ۹ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان می‌شود. همچنین در این طرح تا طمان تسویه کامل وام سپرده مشتری مسدود می‌شود.

وام قرض الحسنه ٣٠٠ میلیون تومانی بانک رسالت به همه

معاون نظارت بانک مرکزی گفت: سقف ارائه تسهیلات بانک های قرض الحسنه که تا سال ١٣٩٩ حدود ٥٠ میلیون تومان بود، در سال ١٤٠٠ به ٢٠٠ میلیون و برای امسال به ٣٠٠ میلیون تومان رسید.

 «ابوذر سروش» روز (پنجشنبه) در سومین همایش ملی قرض نیکو با بیان اینکه در کشور ٢ بانک قرض الحسنه داریم افزود: سهم این ٢ بانک از قرض الحسنه پس انداز کشور به ٣٠ درصد، از قرض الحسنه جاری به ۴.۵ درصد و از کل نقدینگی بانکی کشور به چهار درصد رسیده و حدود ٢٠ میلیون نفر عضو دارند.

وام قرض الحسنه

وی اظهار داشت: سال گذشته آمار تسهیلات قرض الحسنه کشور بدون این ٢ بانک ١٨٠ همت (هزار میلیارد تومان) بوده و این ٢ بانک به طور مجزا ١٧٠ همت تسهیلات پرداخت کردند. یعنی حدود ۴٨ درصد از تسهیلات قرض الحسنه کشور در سال ١۴٠١ مربوط به ٢ بانک قرض‌الحسنه بود.

معاون نظارت بانک مرکزی خاطرنشان‌کرد: از نظر شاخص های بانکی، مطالبات امسال در شبکه بانکی به ۴.۵ درصد رسیده که پیشتر حتی به ١١ درصد هم رسیده بود. اما در بانک های قرض الحسنه یک درصد است که نسبت به شبکه بانکی عددی قابل تحسین است و باید گفت که مردم ما خوش حساب هستند.

سروش به موضوع خدمات الکترونیک در بانک‌ها اشاره کرد و افزود: اکنون بخش عمده خدمات بانکی از جمله افتتاح حساب به صورت غیر حضوری انجام می شود و امضای الکترونیک و حتی سفته الکترونیک نیز در حال نهایی شدن است.

وی درباره کارمزد بانک های قرض الحسنه نیز گفت: طبق برنامه ریزی قرار شد که ساماندهی خوبی در حوزه کارمزد انجام شود که در مدل جدید هر سال کارمزد دریافت نخواهد شد، بلکه فقط یک بار و یک مبلغ ثابت حدود ٣٠٠ هزار تومان دریافت خواهد شد.

این مقام مسوول گفت: البته در بانک قرض الحسنه رسالت نیز حتی همین کارمزد هم دریافت نخواهد شد و فقط رقم ثابت آن دریافت می‌شود و قرار است کارمزد وام های زیر ١٠ میلیون تومان نیز صفر باشد.

وام قرض الحسنه

مدارک و شرایط لازم برای دریافت وام قرض الحسنه

متقاضیان دریافت وام خوداشتغالی در صورت داشتن شرایط لازم و نامه از سازمان‌های مربوطه باید در یکی از شعب بانک ملت سپرده قرض الحسنه داشته باشند. ضمنا متقاضیان تسهیلات مذکور باید حداقل ۱۰۰ هزار تومان در سپرده خود نگهداری کنند.

سقف این وام برای کارگران ۱۵۰ میلیون تومان و برای کارفرمایان ۳۰۰ میلیون تومان است. این تسهیلات قرض الحسنه بوده و تنها به آن کارمزد چهار درصدی تعلق می‌گیرد. این نوع تسهیلات به ضامن رسمی احتیاج دارد.

شرایط عقد وام قرض الحسنه

مهمترین ویژگی عقد قرض الحسنه که آن را از سایر عقود اسلامی متمایز می‌کند نیت خیرخواهانه و خداپسندانه آن است؛ در این نوع عقد قرض دهنده مبلغی را جهت رفع احتیاجات قرض گیرنده به وی پرداخت می‌کند بدون اینکه هدف سودآوری و کسب منفعت داشته باشد.

شرایط پرداخت

عقد قرض الحسنه معمولاً جهت امر ازدواج، رفع احتیاجات ضروری، درمان بیماری، ودیعه مسکن، اشتغال‌زایی و ساخت مسکن به افراد و خانواده‌های نیازمند پرداخت می‌شود.

کارمزد تسهیلات وام قرض الحسنه

از نظر دین مبین اسلام اخذ کارمزد برای وام قرض الحسنه بلامانع است؛ با توجه به نیت خیرخواهانه و به دور از کسب منفعت، در برخی بانک‌ها نرخ کارمزد تسهیلات آن صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود.

ماهیت فعالیت‌های صندوق قرض الحسنه

سوای تمامی مباحثی که در رابطه با سابقه و یا وضع موجود صندوق های قرض الحسنه جریان دارد، هدف از نگارش این مقاله، بررسی ماهیت فعالیت های صندوق های قرض الحسنه (در چارچوب مقررات موضوعه و بدون توجه به فعالیت های غیرقانونی برخی از آن‌ها) است. جهت پیشبرد این بحث باید به برخی سوالات به شرح ذیل به طور شفاف پاسخ داده شود:

صندوق‌های قرض الحسنه، شخصیت حقیقی محسوب می‌شوند یا شخصیت حقوقی؟

پاسخ به این سوال روشن است، اکثریت صندوق های قرض الحسنه حتی در نوع کاملا سنتی آن که غالبا در مساجد تشکیل شده نیز مطابق با مقررات فعلی خود در چارچوب «آیین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و موسسات غیرتجارتی» مصوب سال 1337 (با اصلاحات بعدی) تحت عنوان موسسه غیرتجارتی به ثبت می‌رسند بنابراین دارای شخصیت حقوقی هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه