هواشناسی | نزول رحمت

هواشناسی، همیشه خوش خبر باشید! | هواشناسی از نذول رحمت الهی خبر داد!!

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا گفت: شنبه (۱۸ آذر) با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در غرب، شمال غرب و نیز در گیلان و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی، بارش باران، در برخی مناطق رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط کوهستانی و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی، همیشه خوش خبر باشید! | هواشناسی از نذول رحمت الهی خبر داد!!
کدخبر : 21830
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد. هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند. هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است. هواشناسی را حتما دنبال کنید. اخبار جامع هواشناسی از نزول رحمت الهی تا گرد و غبار و وضعیت جزئی هوا برای شما شهروندان گردآوری شده است.

صادق ضیاییان ، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، گفت: شنبه (۱۸ آذر) با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در غرب، شمال غرب و نیز در گیلان و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی، بارش باران، در برخی مناطق رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط کوهستانی و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان ، با اشاره به وضعیت جوی استان‌های کشور، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی امروز پنجشنبه (۱۶ آذر) در دامنه‌های جنوبی البرز بتدریج با وزش باد از غلظت آلاینده‌های جوی کاسته می‌شود.

وی با بیان اینکه در برخی نقاط شمال غرب، غرب و غرب سواحل خزر بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، افزود: جمعه (۱۷ آذر) بارش در گیلان و غرب مازندران رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا ادامه داد: شنبه (۱۸ آذر) با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در غرب، شمال غرب و نیز در گیلان و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی، بارش باران، در برخی مناطق رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط کوهستانی و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی

ضیائیان تصریح کرد: یکشنبه (۱۹ آذر) در برخی مناطق شمال غرب و سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش رخ می‌دهد. دوشنبه (۲۰ آذر) در سواحل خزر، ارتفاعات البرز و خراسان شمالی بارش پیش‌بینی و در بقیه مناطق کشور جوی آرام برقرار می‌شود. امروز سواحل گیلان و اواخر وقت جمعه و شنبه دریای خزر مواج است.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۷ آذرماه) کمی ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتی‌گراد و در ‌ روز شنبه (۱۸ آذر) قسمتی ابری گاهی وزش باد، در بعضی ساعت‌ها غبار محلی با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۳۰ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۷- و ۸- درجه سانتی‌گراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

بر اساس اعلام سامانه پایش هوای کشور، شاخص هوای شهر خرمشهر روز پنجشنبه بر اساس اعلام سامانه پایش هوای کشور ۱۵۴ و در وضعیت " ناسالم" است.

شاخص هوای امروز شهر‌های اهواز ۱۴۵، آبادان ۱۳۱ و سوسنگرد ۱۱۰  ناسالم برای گروه‌های حساس است.

همچنین شاخص هوای شهر‌های بهبهان ۶۸، شوشتر ۶۸، اندیمشک ۷۸، دزفول ۸۲، ماهشهر ۶۳، امیدیه ۷۱، شادگان ۵۵، شوش ۷۰، هندیجان ۵۹، رامهرمز ۶۷ و گتوند ۶۱ " قابل قبول" هستند.

 مدارس مقطع ابتدایی سه شهرستان اهواز، باوی و کارون روز سه شنبه هفته جاری به دلیل آلودگی هوا به صورت غیرحضوری برگزار شد.

افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان در شرایطی که هوا " ناسالم" است، باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز باید این گونه فعالیت‌ها را کاهش دهند.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

استان خوزستان ۲۵ ایستگاه پایش کیفی هوا دارد.

مازندران براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی استان مازندران از روز پنج شنبه ۱۶ تا سه شنبه ۲۱ آذرماه به شرح زیر پیش‌‌بینی می‌‌شود.

براساس اعلام هواشناسی مازندران روز پنج‌شنبه ۱۶ آذرماه آسمان استان صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر، وزش باد و در ارتفاعات با بارش پراکنده همراه است.

روز جمعه ۱۷ آذرماه هوای مازندران در مناطق ساحلی تا دامنه‌‌ها، نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد و در ارتفاعات، هوا صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

اخبار هواشناسی

طبق پیش‌بینی هواشناسی مازندران روز شنبه ۱۸ آذرماه آسمان استان صاف تا نیمه ابری، از شب در ارتفاعات نیمه غربی با افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده همراه است.

همچنین در روز یک‌شنبه ۱۹ آذرماه در مازندران هوا صاف تا نیمه ابری، از شب ابری با بارش پراکنده مواجه خواهیم بود.

اما در روز دو‌شنبه ۲۰ آذرماه آسمان مازندران ابری همراه با کاهش دما، بارندگی، وزش باد؛ در ارتفاعات مه آلود با بارش پراکنده باران و برف روبه رو هستیم.

طبق اعلام هواشناسی مازندران در روز سه‌ شنبه ۲۱ آذرماه آسمان استان نیمه ابری تا ابری با تداوم هوای سرد و در شهرهای غربی با بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مرادی پیش بینی کرد: با افزایش موقت پایداری و سکون نسبی جو، از اواخر وقت امروز پنج شنبه تا صبح شنبه کیفیت هوا در اراک و سایر مناطق صنعتی استان به طور موقت کاهش می یابد.

او گفت: مطابق بررسی‌ها با عبور موج کم دامنه بارشی در ساعت های پیش رو، کاهش ابر در آسمان استان پیش بینی می‌شود. 

کارشناس هواشناسی استان مرکزی افزود: به دلیل جابجایی توده‌های هوا ناشی از عبور این موج سرعت وزش باد در برخی ساعت ها تا عصر امروز افزایش خواهد یافت.

مرادی گفت: شنبه با نفوذ مجدد موج ضعیف بارشی احتمال برخی بارش‌های پراکنده در مناطقی از استان به ویژه در نوار غرب استان دور از انتظار نیست./همشهری آنلاین

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه