هواشناسی، هوای سرد را پیش بینی کرده است | به گفته هواشناسی وسایل گرمایشی را آماده کنید

از جمعه تا دوشنبه (۱۲ تا ۱۵ آبان) روند کاهش نسبی دما در سطح استان به‌ویژه در نیمه‌شمالی و از شنبه شب تا دوشنبه شب در ارتفاعات رخداد یخبندان موقت سطح زمین پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی، هوای سرد را پیش بینی کرده است | به گفته هواشناسی وسایل گرمایشی را آماده کنید
کدخبر : 21093
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: در بیشتر استان‌ها بارش باران و رعد و برق را خواهیم داشت و در ارتفاعات شمال کشور بارش برف را خواهیم داشت.

با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی از جمعه تا یکشنبه (۱۲ تا ۱۴ آبان) آسمان استان اغلب ابری همراه با مه رقیق به‌ویژه در نیمه‌شمالی و در بعضی ساعت‌ها بارش باران به‌ویژه در نیمه‌شمالی و غربی، گاهی وزش باد نسبتا شدید و رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و رخداد بارش تگرگ در نواحی مستعد کوهستانی و بارش برف در قله‌ها دور از انتظار نیست.

از جمعه تا دوشنبه (۱۲ تا ۱۵ آبان) روند کاهش نسبی دما در سطح استان به‌ویژه در نیمه‌شمالی و از شنبه شب تا دوشنبه شب در ارتفاعات رخداد یخبندان موقت سطح زمین پیش‌بینی می‌شود.

براساس این گزارش، آسمان تهران فردا (۱۱ آبان) نیمه‌ابری تا ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد و در روز جمعه (۱۲ آبان) نیمه‌ابری، در بعضی ساعت‌ها ابری، گاهی افزایش باد با احتمال رگبار باران و از بعد از ظهر کاهش ابر با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه‌های فیروزکوه و فیروزکوه آلودگی-امین‌آباد با کمینه دمای ۴ درجه سانتیگراد، خنک‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

اخبار هواشناسی

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: با گذر متناوب امواج تراز میانی جو طی روز چهارشنبه (۱۰ آبان) در مناطقی از شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی واقع در غرب و جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین و البرز، نواحی از اصفهان، غرب یزد، ارتفاعات زاگرس جنوبی در شمال فارس، غرب کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان ابرناکی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

وی افزود: پنجشنبه (۱۱ آبان) بارش در نوار غربی و در مرکز کشور ادامه می‌یابد و برای نوار شرقی کشور جوی آرام و پایدار پیش‌بینی می‌شود.

 

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا جمعه(۱۲ آبان) در مناطقی از غرب، جنوب غرب کشور و در نیمه شمالی فارس، استان‌های اصفهان، یزد، کرمان و همچنین در نیمه‌غربی کردستان، جنوب آذربایجان غربی، شمال زنجان، اردبیل، گیلان و مازندران بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: شنبه (۱۳ آبان) با گذر سامانه بارشی از غرب کشور در مناطقی از غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز، شرق و جنوب شرق کشور بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان اضافه کرد: با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، در سواحل شمالی کشور و استان اردبیل بارش باران و در ارتفاعات بارش برف آغاز می‌شود.

وی افزود: یکشنبه(۱۴ آبان) این سامانه در نیمه‌شرقی کشور فعال است و سبب بارش و وزش باد در این مناطق می‌شود. در ضمن بارش در سواحل شمالی و ارتفاعات البرز ادامه خواهد داشت.

هواشناسی

به گفته ضیاییان در سواحل دریای خزر تا روز جمعه افزایش نسبی دما و طی روزهای شنبه و یکشنبه کاهش نسبی دما رخ می‌دهد، دریای خزر طی روزهای شنبه و یکشنبه مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۱۱ آبان) نیمه‌ابری تا ابری و گاهی وزش باد، بارش پراکنده با احتمال رعد و برق با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۱۲ آبان) نیمه‌ابری تا ابری و گاهی رگبار باران با احتمال رعد و برق، به‌تدریج کاهش ابر و افزایش باد با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۰ و ۱۱ آبان) اهواز با دمای ۳۵ و ۳۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۵ و ۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند./خبرگردون

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه