قیمت دلار | قیمت دلار امروز در بازار

قیمت دلار امروز ترمز برید | قیمت دلار امروز به چند رسید؟

قیمت دلار، یورو، پوند و سایر ارز‌ها امروز چهارشنبه 3 آبان ۱۴۰۲ را می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمایید. لازم به ذکر است که این نرخ‌ها قیمت بازار آزاد است (بجز دلار که نرخ بازار مبادله ارزی است) و با نرخ ارز سهمیه‌ای متفاوت است.

قیمت دلار امروز ترمز برید | قیمت دلار امروز به چند رسید؟
کدخبر : 20911
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت دلار با پیش بینی های وحشتناکی مواجه شده است. متوسط هفتگی  قیمت دلار که در حال افزایش است با این مساله مواجه شده که در آینده نزدیک ممکن است قیمت بالاتری به خود بگیرد.طبیعتا افزایش قیمت دلار تاثیرمستقیم بر بازار  خواهد داشت.مسئولان مربوطه حتما باید مقابل افزایش قیمت دلار بایستند. در ادامه قیمت دلار در بازار امروز را مشاهده می کنید.

بروزرسانی قیمت ارزها: چهارشنبه 3 آبان

ارز

قیمت (ریال)

دلار 508,260

یورو 539,560

درهم امارات 138,800

پوند انگلیس 619,950

لیر ترکیه 18,100

فرانک سوئیس 569,000

یوان چین 69,700

ین ژاپن 339,650

وون کره جنوبی 380

دلار کانادا 377,700

دلار استرالیا 323,300

دلار نیوزیلند 297,100

دلار سنگاپور 372,600

روپیه هند 6,130

روپیه پاکستان 1,830

دینار عراق 397

لیر سوریه 202

افغانی 6,840

کرون دانمارک 72,200

کرون سوئد 45,900

کرون نروژ 45,800

ریال عربستان 135,870

ریال قطر 139,900

ریال عمان 1,322,100

دینار کویت 1,647,100

دینار بحرین 1,360,400

رینگیت مالزی 106,400

بات تایلند 14,050

دلار هنگ کنگ 65,100

روبل روسیه 5,440

منات آذربایجان 299,500

درام ارمنستان 1,270

لاری گرجستان 188,800

سوم قرقیزستان 5,700

سامانی تاجیکستان 46,900

منات ترکمنستان 152,000

قیمت دلار به سرنوشت ۱۴۰۱ دچار می شود؟

تثبیت شدن دلار در کانال پنجاه هزار تومان باعث نگرانی هایی شده و مردم بیم از آن دارند که دلار مانند سال گذشته در نیمه دوم سال ترمز ببرد و به شدت گران شود.

قیمت دلار در سال 1401 تا مرز 60 هزار تومان پیش رفت که باعث نگرانی شدید جامعه شد. در ابتدای سال در حالی که پیش بینی می شد روند افزایشی قیمت دلار ادامه داشته باشد اما دلار همه را شگفت زده کرد. روند کاهشی قیمت دلار از اردیبهشت آغاز شد و تا اواخر بهار ادامه پیدا کرد. در شروع تابستان قیمت دلار افزایشی شد اما بار دیگر به روند کاهشی بازگشت و حالا نوسان قیمت به کمترین حد رسیده است. تازه ترین خبر درباره قیمت دلار را در ادامه بخوانید.

دیروز قیمت دلار به ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. رشد ۱۰۰ تومانی این اسکناس در حالی رخ داد که روند عرضه و تقاضا در تعادل قرار داشت و معامله‌گران همچنان چتر سیاست‌گذار را در بازار ارز گسترده می‌دیدند.

فعالان بازار ارز برگشت قیمت دلار به کریدور پایین‌تر را مستلزم اخبار مساعد سیاسی قوی نظیر پایان بحران منطقه می‌دانند. آنها معتقدند الگوی فعلی دلار همان نقشی است که سیاست‌گذار برای اسکناس آمریکایی در کانال ۴۸ و۴۹ هزار تومانی طراحی کرد؛ یعنی حرکت الاکلنگی با نوسانات محدود.

قیمت دلار کمتر از ۵۰هزار تومان نمی‌شود!

برزو حق‌شناس،کارشناس بازارهای مالی، گفت:

در صورت عدم توافق ملموس در حوزه سیاست خارجی، یعنی برجام، قیمت دلار بالا رفته و حتی به بالای شصت هزارتومان هم خواهد رسید.

دولت در تلاش بود تا قیمت دلار را در مرز ۵۰هزار تومان کنترل کند، اما سیاست‌های اشتباه بانک مرکزی از ابتدای سال باعث فاصله قیمت دلار با ارزش ذاتی‌اش شد، بنابر این هم اکنون علیرغم تلاش‌ها، قیمت دلار به زیر ۵۰تومان نمی‌آید.

شرایط کلان اقتصادی کشور نشان می‌دهد ارزش دلار در حال گرفتن یک حباب منفی است، با رخ دادن کوچک‌ترین اتفاقی در منطقه قیمت دلار حرکت کرده و به سمت ارزش اضافی خودش می‌رود./تیتر تجارت

معاون ارزی پیشین بانک مرکزی با پیش‌بینی ثبات نسبی قیمت ارز تا پایان سال، گفت: همواره اتفاقات سیاسی موجب بروز نوسانات ارزی می‌شود که این مساله به تازگی نیز برای چند روز باعث افزایش قیمت ارز شد.

با اعلام رسانه بانک مرکزی، سیدکمال سیدعلی، ‌در واکنش به نوسانات ارزی در هفته‌های گذشته و بازگشت دوباره قیمت دلار به محدوده قیمت ۵۰ هزار تومان، اظهار داشت: دلایل مختلفی در نوسان بازار ارز وجود دارد که یکی از مهمترین آن، اخبار و اتفاقات سیاسی در منطقه و جهان است. این مورد، مصادیق زیادی در طول سال‌های گذشته داشته که به‌طور مثال می‌توان به تصمیمات دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا و یا حضور بایدن در راس امور این کشور اشاره کرد.

وی به اتفاقات هفته‌های گذشته نیز اشاره کرد و گفت: این بار نیز با توجه به درگیری در سرزمین‌های اشغالی و به دنبال آن انتشار اخبار سیاسی از این اتفاقات، شاهد آن بودیم که دوباره قیمت دلار افزایش یافت. هر چند که در این خصوص نباید از سوء استفاده سفته بازان و دلالان بازار ارز نیز به سادگی گذشت. این افراد بلافاصله بعد از درگیری در منطقه فرصت را مغتنم شمرده و با ایجاد موج و هیجانات کاذب در بازار باعث شدند دلار برای چند روز با افزایش قیمت مواجه شود که خوشبختانه طبق پیش‌بینی‌ها قیمت ارز با روند کاهشی همراه شد.

معاون ارزی پیشین بانک مرکزی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت دلار، فقط در بخش اسکناس بود و هیچ تغییری در بحث حواله وجود نداشت، افزود: موضع‌گیری منطقی و اصولی ایران در خصوص درگیری‌های منطقه موجب شد تا بعد از چند روزِ پر التهاب در بازار ارز، شاهد کاهش قیمت دلار بودیم و همه چیز به شرایط عادی بازگشت، در واقع موج روانی حاصل از اخبار سیاسی هم نتوانست تاثیر چندانی در بازار داشته باشد و قیمت ارز دوباره به همان وضعیت چند ماه گذشته بازگشت.

سیدعلی به تاثیر مثبت افزایش درآمدهای ارزی دولت، افزایش صادرات، و دسترسی ایران به منابع ارزی و همچنین توافقات بانکی در منطقه و سیاست کنترل نقدینگی اشاره کرد و گفت: قطعا این عوامل در بهبود شرایط و آرامش بازار ارز تاثیر مثبت و بسزایی داشته و دارد، ضمن اینکه اگر بحث تورم و نرخ کاهش نقدینگی هم بیش از پیش ساماندهی و کنترل شود، می‌توان امیدوار بود که نرخ ارز تا پایان سال تغییر چندانی نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در بازار ارز به هیچ عنوان کار منطقی و سودآوری نیست، گفت: ما اواخر سال گذشته هم با موج کاذبی همراه بودیم که قیمت دلار را تا محدوده ۵۹ هزار تومان بالا برد، اما خوشبختانه با اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های ویژه، دلار دوباره به محدوده قیمتی ۵۰ هزار تومان عقب‌نشینی کرد، همین مساله موجب شد تا خیلی از افراد همزمان با رکود بازار، متضرر شوند و دیگر سرمایه گذاری در بازار ارز را سودآور و منطقی ندانند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه