بهترین راه برای کاهش وزن چیست؟ | اگر به دنبال لاغری هستید بخوانید

داشتن اضافه وزن، علاوه بر تأثیر برروی اعتماد به نفس افراد، سبب بروز انواع بیماری‌ها مانند دیابت می‌شود. به همین علت افرادی که با این موضوع دست و پنجه نرم می‌کنند همیشه به دنبال راه‌ های کاهش وزن هستند. اما بهترین روش کاهش وزن چیست؟

بهترین راه برای کاهش وزن چیست؟ | اگر به دنبال لاغری هستید بخوانید
کدخبر : 20694
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

داشتن اضافه وزن، علاوه بر تأثیر برروی اعتماد به نفس افراد، سبب بروز انواع بیماری‌ها مانند دیابت می‌شود. به همین علت افرادی که با این موضوع دست و پنجه نرم می‌کنند همیشه به دنبال راه‌ های کاهش وزن هستند. اما بهترین روش کاهش وزن چیست؟

نمی‌توان یک جواب واحد دربارۀ این پرسش داد که برای همۀ افراد صدق کند. زیرا افراد مختلف، ویژگی‌های مختلف جسمانی دارند و این موضوع در رژیم غذایی و برنامۀ تمرینی آن‌ها تفاوت ایجاد خواهد کرد. مجموعۀ فیت کلاب از معدود مجموعه‌هایی است که باتوجه به ویژگی‌ها جسمانی، برنامه‌های غذایی و تمرینی شما را تنظیم می‌کند.

برای آن که بتوانید وزن خود را پایین بیاورید، ابتدا باید اصول کاهش وزن را بشناسید و در ادامه با نکات مهم در این زمینه آشنا شوید. برای پی بردن به این دو موضوع کافی است در ادامۀ مطلب با ما همراه باشید.

اصول کاهش وزن استاندارد

پاسخ بیشتر افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، در مورد سؤال بهترین روش برای کاهش وزن چیست؟ یک پاسخ مشترک است. از نظر این دسته افراد بهترین روش، روشی است که در بازۀ زمانی کوتاه، بیشترین کاهش وزن را به ارمغان بیاورد. اما در مورد این موضوع باید بیان کنیم که حتی اگر کاهش وزن سریع برای شما اتفاق بیافتد، دارای عواقبی برای شما خواهد بود که یکی از آن‌ها برگشت سریع وزن شما است و دیگری ایجاد آسیب‌های فراوان به بدن است.

بنابراین اگر قصد دارید وزن خود را کاهش دهید، حتماً به چند اصول زیر پایبند باشد:

1 . رژیم غذایی داشته باشید

برای آن که یک کاهش وزن موفق را تجربه کنید، نیاز است از یک رژیم غذایی متناسب با بدنتان پیروی کنید. تنظیم رژیم غذایی خود را به یک متخصص تغذیه بسپارید.

2 . ورزش کنید

هیچ رژیم غذایی بدون آن که شما فعالیت بدنی داشته باشید، سبب کاهش وزن اصولی برای شما نخواهد شد. بنابراین در هفته حداقل سه روز تمرین را داشته باشید. تنظیم برنامه تمرینی بدنسازی نیز احتیاج به مشورت با یک متخصص علم ورزش را دارد.

کاهش وزن سریع و 20 نکته طلایی + انتخاب بهترین روش - دکتر عبدالحسینی

بهترین روش برای کاهش وزن شامل چه مواردی است؟

برای آن که بگوییم یک روش جزء بهترین روش‌های کاهش وزن است باید شامل موارد زیر باشد:

1 . کاهش مصرف گلیکوژن

اگر فردی بتواند مصرف گلیکوژن را در بدن خود کاهش دهد، چربی سوزی در بدن او افزایش پیدا خواهد کرد. اما چگونه می‌توان این کار را انجام داد؟

گلوکز اصلی‌ترین سوخت سلول‌های بدن به حساب می‌آید. موادی مانند کربوهیدارت‌ها حاوی مقادیر زیادی گلوکز است. زمانی که بیشتر از نیاز سلول‌های بدن خود کربوهیدارت مصرف ‌کنیم، بدن ما گلوکز اضافی را به صورت گلیکوژن در داخل کبد و ماهیچه‌ها ذخیره می‌کند تا در مواقع نیاز از آن‌ها استفاده کند.

حال اگر مصرف کربوهیدرات خود را کاهش دهیم، بدن در ابتدا از ذخایر گلیکوژن استفاده کرده و در ادامه مجبور به استفاده از چربی‌های انباشته شده در بدن می‌شود تا انرژی مورد نیاز سلول‌ها را تأمین کند.

2 . افزایش مصرف پروتئین

پروتئین‌ها جزء درشت مغذی‌های ضروری برای بدن ما هستند. این مادۀ غذایی با ارزش وظایف گوناگونی در بدن ما برعهده دارد. اما مهم‌ترین آن که با کاهش وزن سر و کار دارد، مربوط به جلوگیری از حس گرسنگی است.

می‌توان گفت پروتئین‌ها با ایجاد سیری کاذب، مانع از گرسنگی فرد شده و در نتیجه فرد کالری کم‌تری را به بدن خود می‌رساند. همین موضوع سبب خواهد شد میزان کالری مصرفی کم‌تر از میزان کالری سوزی بدن باشد؛ در نتیجه کاهش وزن برای شما اتفاق می‌افتد.

3 . مصرف فیبر را افزایش دهید

فیبرها نقش پررنگی در یک کاهش وزن موفق ایفا می‌کنند. تقریباً می‌توان گفت تمام سبزیجات حاوی فیبر قابل قبولی هستند. این مواد غذایی علاوه بر کاهش اشتها دارای کالری بسیار پایینی هستند. یعنی شما با مصرف مقادیر زیادی از آن‌ها علاوه بر آن که کالری زیادی مصرف نکرده‌اید، بلکه احساس سیری رضایت بخشی برای خود ایجاد کرده‌اید.

4 . نوشیدن آب را فراموش نکنید

رژیم غذایی و ورزش معمولاً سبب کاهش آب بدن و اصطلاحاً دی هیدراته شدن بدن می‌شوند. بنابراین زمانی که یک رژیم غذایی و برنامۀ تمرینی را دنبال می‌کنید، مصرف چندین لیوان آب در طی روز را جزء برنامه اصلی خود قرار دهید.

مصرف چربی‌ها به عنوان سوخت سلولی، به مراتب بیشتر از سوزاندن گلوکز به آب نیاز دارد و سموم بیشتری را نیز در بدن تولید می‌کند. در نتیجه بدن شما برای دفع این سموم نیازمند آب بیشتری خواهد بود.

5 . غذاهای آماده را فراموش کنید

غذاهای آماده یا غذاهایی که با نام فست فود شناخته می‌شوند، دارای کالری خیلی بالایی بوده و ارزش غذایی پایینی دارند. برای آن که بتوانید کاهش وزن استانداردی داشته باشید، مصرف این نوع غذاها را باید به حداقل برسانید.

6 . میان وعده های مفید مصرف کنید

داشتن یک میان وعده مفید و کم کالری سبب می‌شود از اشتیاق شما برای خوردن کاسته شود. بنابراین کافی است استفاده از میان وعده را در برنامۀ غذایی خود بگنجانید.

برای مثال استفاده از آجیل‌ها در میان وعده، علاوه بر سیر نگه داشتن شما، سطح انرژی شما را نیز بالا نگه می‌دارد. البته باید دقت کنید که در مصرف این میان وعده‌ها نیز افراط نکنید.

7 .نوشیدن قهوه

قهوه سرشار از کافئین است که سبب افزایش انرژی و افزایش چربی سوزی در بدنتان خواهد شد. پس کافی است کمی قبل از شروع تمرینات خود مقداری قهوه بنوشید تا اثرات آن را مشاهده نمایید.

بهترین زمان ورزش چه ساعتی است | ورزش صبح بهتر است یا عصر | لند اسپا

نکاتی در مورد بهترین روش برای کاش وزن

اگر بخواهیم پاسخی درست به پرسش بهترین روش برای کاهش وزن چیست؟ بدهیم. باید بگوییم که اگر در روش کاهش وزنی به نکات زیر توجه شود به احتمال قوی بهترین نتیجه را برای شما رقم خواهد زد:

1 . وعده صبحانه را جدی بگیرید

گاهی افراد بر این باور هستند که با حذف یکی از سه وعدۀ اصلی غذایی می‌توانند نتیجۀ بهتری از رژیم خود بگیرند. بنابراین در ساده‌ترین حالت وعده صبحانه را حذف می‌کند.

این کار اشتباه‌ترین روش برای کاهش وزن است. حذف هر یک از وعده‌های غذایی به طور کامل باعث افت شدید قند خون شما شده و میل به غذا خوردن را در شما دو چندان می‌کند. بنابراین به جای حذف وعدۀ صبحانه، اتفاقاً توجه خاص‌تری به آن داشته باشد. برای مثال از پروتئین بیشتری در این وعده استفاده کنید تا در فاصلۀ بین وعده صبحانه و ناهار نیاز به خوردن تنقلات پیدا نکنید.

2 . بشقاب خود را کوچک تر کنید

در پاسخ به پرسش بهترین روش برای کاهش وزن چیست؟ می‌توان گفت بهترین‌ راه‌ها، آن‌هایی هستند که به گونه‌ای با مغز ما در ارتباط باشند. برای درک بهتر یک مثال بزنیم؛ تا حالا برای شما پیش آمده است که به یک غذای لذیذ فکر کنید، چه اتفاقی می‌افتد؟ بله غدد بزاقی شما شروع به ترشح بیشتری کرده، به نوعی که انگار شما در حال خوردن آن غذا هستید.

بررسی کلی

همان طور که گفته شد پاسخ پرسش بهترین روش برای کاهش وزن چیست؟ برای همه یکسان نیست. اما نکاتی که بیان کردیم معمولاً در تمام روش‌های کاهش وزن تأثیر گذار هستند. مجموعۀ فیت کلاب می‌تواند بهترین روش کاهش وزن را که مخصوص شما نگارش می‌شود، ارائه دهد تا با پیروی از آن یک کاهش وزن اصولی و از همۀ مهم‌تر بدون بازگشت داشته باشید.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه