رژیم لاغری رایگان | با این رهکار ساده تا عید 15 کیلو کم کن و هر لباسی که دوست داری و بپوش

رژیم کاهش وزن و تغییر عادت غذایی، بهترین راه برای لاغرشدن است. اگر درصدد لاغری هستید، حتما با رژیم‌های بی‌شماری روبه‌رو شده‌اید. تصمیم‌گیری در انتخاب رژیمی که نتیجه بهتری داشته باشد و در عین‌ حال سلامت شما را هم به خطر نیندازد، می‌تواند دشوار باشد. اصلا رژیم‌گرفتن از دشوارترین کارهای دنیاست!

رژیم لاغری رایگان | با این رهکار ساده تا عید 15 کیلو کم کن و هر لباسی که دوست داری و بپوش
کدخبر : 12721
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

نمیشه یه نسخه کلی برای کاهش وزن و استفاده از نمونه رژیم لاغری رایگان گفت. آخه برای لاغر شدن باید به سن، جنس، بیماری های زمینه ای احتمالی، سبک زندگی، میزان تحرک، و میزان وزن اضافی فرد دقت کرد. برای اینکه برنامه لاغری رو شروع کنین باید اول مقدار کالری که تو هر وعده غذا میخوری رو کم کنی.

یعنی به همون سه وعده صبحانه و ناهار و شام بسنده کنی. البته قبلش باید با یه متخصص صحبت کنی. اخه سبک زندگی توی تعیین نوع برنامه لاغری رایگان مهمه. توی رژیم لاغری باید مقدارکربوهیدرات کمتر باشه. باید مصرف تنقلات، شیرینی و فست فود رو از برنامه خودت حذف کنی. به جای هر ماده چاق کننده که مصرف میکنی توی برنامه باید یه ماده سالم و کم کالری اضافه کنی.

 

رژیم لاغری

برنامه رژیم غذایی یک روزه

صبحانه

نان جو یک کف دست + یک قاشق مرباخوری عسل+ 30 گرم پنیر+ یک لیوان شیر کم چرب.

میان وعده حدود ساعت 10 صبح یک لیوان آب میوه تازه یا یک میوه 

قبل از ناهار نوشیدن دو لیوان آب

رژیم لاغری

ناهار

شنبه: سالاد با چاشنی سرکه سیب + یک دلمه ساده + مقدار بسیار کمی نان

یکشنبه: برنج ( یک کفگیر)+ سالاد با چاشنی آبلیمو+ مقدار اندکی ماهی

دوشنبه: کتلت+ سالاد با چاشنی آبلیمو یا سرکه سیب+ مقدار بسیار کم نان

سه شنبه: یک سیخ کباب + یک کفگیر برنج+ سالاد با چاشنی آبلیمو

چهارشنبه: سالاد با چاشنی سرکه سیب+ 2 عدد تخم مرغ یا مقداری آبگوشت+ مقدار بسیار کمی نان

پنجشنبه: سالاد با چاشنی آبلیمو+ یک و نیم کفگیر عدس پلو + یک تکه متوسط مرغ

جمعه: سالاد با چاشنی سرکه سیب+ مقداری ماهی+ مقدار اندکی نان

عصرانه: یک فنجان نوشیدنی مانند چای سبز یا قهوه + میوه تازه

رژیم لاغری

شام 

شنبه: سالاد الویه با مایونز کم + مقدار اندکی نان

یکشنبه: مقداری گردو یا سبزی تازه + 30 گرم پنیر + مقدار کمی نان

دوشنبه: مقدار ماهی+ سالاد با چاشنی سرکه سیب + مقداری نان

سه شنبه: سالاد با چاشنی آبلیمو + سه سیخ جگر با نان باگت

چهارشنبه: دو عدد نان سوخاری + یک لیوان شیر کم چرب

پنجشنبه: یک بشقاب سوپ جو + سالاد با چاشنی آب لیمو

جمعه: 3 عدد سیب زمینی متوسط آب پز شده + سالاد با چاشنی سرکه سیب

شما میتونید این برنامه مخصوص لاغری رایگان رو به مدت یک ماه مداوم و آهسته انجام دهید مطمئنا با دیدن نتایج خود به ادامه مسیر علاقه مند خواهید شد. باید به این نکته توجه داشته باشید که مصرف موادی مانند گوجه فرنگی، قند ساخارین، انواع ادویه ها، اسپارتام و نوشابه های رژیمی برای شما در این دوره آزاد است.

اما به صورت جدی از مصرف موادی مانند شکر، مربا، شکلات، شربت ها، اسموتی ها، کمپوت ها، آبمیوه های مصنوعی، بستنی ها، انواع شیرینی های صنعتی، نوشابه ها و لیمونادها، دلسترها، کیک ها و کلوچه ها خودداری کنید. استفاده از مواد ممنوعه موجب میشود برنامه شما برای کاهش وزن بی تاثیر باشد.

رژیم لاغری

رژیم کاهش وزن کم‌چرب (Low-fat diets)

یک رژیم کاهش وزن کم‌چرب، مصرف چربی روزانه شما را به ۳۰٪ از کالری روزانه محدود می‌کند؛ اگرچه رژیم‌های کم‌چربی هم وجود دارند که مصرف چربی روزانه را به ۱۰٪ کاهش می‌دهند. این رژیم‌ها با محدودکردن چربی، کالری مصرفی را بسیار پایین می‌آورند. کالری چربی در هر گرم، دو برابر بیشتر از کربوهیدرات و پروتئین است.

رژیم‌های غذایی بسیار کم‌چرب عمدتا گیاهی هستند و محصولات حیوانی را محدود می‌کنند. رژیم‌های کم‌چرب در لاغری تاثیر دارند؛ اما در مقایسه با رژیم کم‌کربوهیدرات، دارای تاثیرات کم‌تری هستند. رژیم غذایی کم‌چرب با کاهش خطر بیماری قلبی و سکته مرتبط است. همچنین این رژیم کاهش وزن، التهاب را کاهش می‌دهد.

اما در نظر داشته باشید که محدودکردن بیش ‌از حد چربی، ممکن است در درازمدت منجر به مشکلات سلامتی شود. چربی، نقشی کلیدی در تولید هورمون، جذب مواد مغذی و سلامت سلول ایفا می‌کند. علاوه‌بر این، رژیم‌های غذایی کم‌چرب با خطر سندرم متابولیک مرتبط هستند.

رژیم کاهش وزن مدیترانه‌ای 

رژیم کاهش وزن مدیترانه‌ای از خوردن مقدار زیادی میوه، سبزیجات، آجیل، دانه‌ها، حبوبات، غلات کامل، غذاهای دریایی و روغن‌ زیتون بکر حمایت می‌کند. غذاهایی مانند مرغ و تخم‌مرغ باید در حد اعتدال مصرف شوند. مصرف گوشت قرمز هم در این رژیم کاهش وزن محدود است. علاوه‌بر این، رژیم مدیترانه‌ای، مصرف غلات تصفیه‌شده و چربی‌های ترانس را محدود می‌کند.

همچنین روغن‌های تصفیه‌شده، گوشت‌های فراوری‌شده، شکر و سایر غذاهای فراوری‌شده در این رژیم، مصرف بسیار پایینی دارند. در این رژیم کاهش وزن که بر اساس غذاهای مصرفی در ایتالیا و یونان به وجود آمده است، غذاهایی سرشار از آنتی‌اکسیدان وجود دارد. این آنتی‌اکسیدان‌ها با خنثی‌کردن رادیکال‌های آزاد به مبارزه با التهاب و استرس می‌پردازند.

اما در نظر داشته باشید که این رژیم درواقع برای کاهش خطر بیماری‌های قلبی طراحی شده است و اگر کالری ورودی را کنترل نکنید، تاثیری در لاغری نمی‌گذارد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه