بیمه بازنشستگان | بیمه بازنشستگان تامین اجتماعی

خبر خوش وزیر برای بازنشستگان | افزایش اعتبار بیمه بازنشستگان

مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اعتبار بیمه‌های تکمیلی بازنشستگان در سال ۱۴۰۲ براساس سیاست‌های حمایتی دولت افزایش می‌یابد.

خبر خوش وزیر برای بازنشستگان | افزایش اعتبار بیمه بازنشستگان
کدخبر : 18399
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

به منظور ارتقاء خدمات رفاهی در بخش درمان و کاهش هزینه‌های درمانی برای بازنشستگان امکان بهره‌مندی از  بیمه بازنشستگان وجود دارد. خدمات بیمه بازنشستگان به صورت جبران بخشی از هزینه‌های درمانی بیمه شدگان است.صندوق بازنشستگی برای جبران و پرداخت بیشتر هزینه های درمان به  بازنشستگان طرح تکمیلی بیمه بازنشستگان را اجرایی کرده است.بسیاری از بازنشستگان از این طرح ناراضی هستند و معتقدند بیمه بازنشستگان از کارایی لازم برخوردار نیست. در ادامه به آخرین خبر از بیمه بازنشستگان می پردازیم.

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه نشست تجلیل از بازنشستگان اظهار داشت: معیشت بازنشستگان از اهم حوزه‌های حمایتی دولت است و در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز این مهم مدنظر است.

وی با بیان این‌که خوشبختانه تمام جامعه بازنشستگان تحت پوشش بیمه‌ها هستند، گفت: همه‌ساله هم منابع بیمه تکمیلی افزایش یافته و امسال نیز افزایش چشمگیری خواهد داشت.

مرتضوی با تأکید بر این‌که تلاش داریم بخشی از دغدغه جامعه بازنشستگی کاسته شود، اظهار داشت: مسکن، اشتغال و ازدواج فرزندان بازنشستگان نیز از موضوعاتی است که دولت سیزدهم در رأس برنامه‌های خود گذاشته است.

بیمه بازنشستگان

مسعود خواست خدایی، سرپرست اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به خدمات درمان و سلامت به بازنشستگان کشوری، اظهار کرد: در سال‌های گذشته معوقاتی به مراکز درمانی بدهکار بودیم که همین موجب اعتراض بازنشستگان شده بود اما با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توانستیم این میزان معوقات را به حداقل برسانیم که در ماه‌های اخیر شاهد رضایتمندی بازنشستگان هستیم.

وی افزود: قراردادی که برای درمان بازنشستگان بسته شد به نسبت سال ۱۴۰۱ با  افزایش ۵۰ درصدی قیمت تعرفه‌ها همراه بود.حتی در این قرارداد بیمه تکمیلی برخی تعرفه‌ها بدون سقف هستند.

سرپرست اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: از خدماتی که برای درمان بازنشستگان بدون سقف هستند می‌توان به بستری فوق تخصصی و خدمات سرپایی و بستری بیماران خاص وصعب العلاج، بستری عمومی از محل تعهدات فوق تخصص بیماری‌های خاص و صعب علاج بدون سقف اشاره کرد.

وی به ارائه برخی خدمات درمانی به بازنشستگان کشوری اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته ما خدمات دانپزشکی و دندان را در بیمه‌های تکمیلی نداشتیم اما برای دست دندان و خدمات دندانپزشکی به ترتیب یک میلیون و ۳میلیون تومان پرداخت می‌شود.

خواست خدایی  با بیان اینکه صندوق بازنشستگی تلاش کرده تا بهترین خدمات به بازنشستگان ارائه دهد، خاطرنشان کرد: براساس رویکرد جدید صندوق بازنشستگی کشوری مصمم شدیم تا فاکتور‌های درمانی زیر۵۰۰ هزار تومان را کمتر از ۳روز پرداخت کنیم. این در حالی است که پیش‌تر هزینه‌های درمانی این بخش در اختیار بیمه آتیه سازان حافظ قرار می‌گرفت و از طریق آن‌ها پرداخت می‌شد./ فارس

بیمه بازنشستگان

مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: تمام بیمه شدگان تامین اجتماعی در مراکز تامین اجتماعی، درمانشان در سه سطح و هزینه داروهایشان رایگان است.

در باقی مراکز درمانی، ۱۰ درصد هزینه گرفته میشود.

برای بیماران بالای ۶۵ سال، چه در بیمارستان های تامین اجتماعی و چه در باقی مراکز درمانی، هزینه درمان رایگان است.

بسیاری از کارمندان برای انجام امور مربوط به بازنشستگی در صندوق‌های مختلف بیمه‌گر دچار مشکل بودند زیرا قانونی که اجازه دهد سوابق بیمه در صندوق‌های مختلف تجمیع شود وجود نداشت و این امر برای بیش از ۳میلیون نفر مشکل ایجاد کرده‌بود.

این قانون چندی پیش در مجلس اصلاح شد. نکته مهم در اصلاح این قانون این بود که بیمه شدگان دیگر نیاز ندارند برای به روزرسانی سوابق بیمه ای و یا انتقال بیمه مبالغ حق بیمه را به نرخ روز پرداخت کنند. این امر را می‌توان یکی از قوانین موثر مجلس برای مردم دانست. صندوق‌های دولتی و غیردولتی عمومی همگی مشمول این قانون می‌شوند. این قانون بیشترین گره را از کار کارمندانی باز می‌کند که ارتباطشان با سازمان متبوع قطع شده ، یا به هر دلیل انفصال دائم از خدمت خورده ، اخراج شده و یا بازخرید کرده و یا حتی تبدیل وضعیت داشته‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه