بیمه بازنشستگان | ثبت نام بیمه بازنشستگان

سورپرایز ویژه برای بیمه بازنشستگان | رایگان شدن فرانشیز برای بازنشستگان

طبق تاکید مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد و به‌منظور رفاه حال بازنشستگان، در قرارداد سال ۱۴۰۱ صندوق با شرکت بیمه‌گر، مزایای ویژه‌ای در مقایسه با سال گذشته برای بازنشستگان در نظر گرفته شده است.

سورپرایز ویژه برای بیمه بازنشستگان | رایگان شدن فرانشیز برای بازنشستگان
کدخبر : 8938
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

به منظور ارتقاء خدمات رفاهی در بخش درمان و کاهش هزینه‌های درمانی برای بازنشستگان امکان بهره‌مندی از  بیمه بازنشستگان وجود دارد. خدمات بیمه بازنشستگان به صورت جبران بخشی از هزینه‌های درمانی بیمه شدگان است.صندوق بازنشستگی برای جبران و پرداخت بیشتر هزینه های درمان به  بازنشستگان طرح تکمیلی بیمه بازنشستگان را اجرایی کرده است.بسیاری از بازنشستگان از این طرح ناراضی هستند و معتقدند بیمه بازنشستگان از کارایی لازم برخوردار نیست. در ادامه به آخرین خبر از بیمه بازنشستگان می پردازیم.

بیمه بازنشستگان

طبق تاکید مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد و به‌منظور رفاه حال بازنشستگان، در قرارداد سال ۱۴۰۱ صندوق با شرکت بیمه‌گر، مزایای ویژه‌ای در مقایسه با سال گذشته برای بازنشستگان در نظر گرفته شده است.

مهم‌ترین مزیت قرارداد سال جاری، رایگان شدن فرانشیز برای بازنشستگان است. به‌موجب این قرارداد، بازنشستگان فولاد از پرداخت فرانشیز برای بستری، سرپایی و پاراکلینیکی در بخش خصوصی معاف شده و فرانشیز مربوطه بر عهده صندوق بازنشستگی فولاد خواهد بود. ضمن اینکه فرانشیز ارائه این خدمات در بخش دولتی نیز بر عهده شرکت بیمه‌گر خواهد بود.

همچنین بیمه‌گر موظف‎ است ‎قبل ‎از ‎شروع ‎قرارداد‎ نمایندگان مالی و خسارتی ‎تام‎ الاختیار‎خود ‎را‎ به‎ بیمه‎ گذار‎ معرفی ‎و به‌عنوان ‎رابطین بیمه‌گر ‎و‎ بیمه‌گذار ‎و‎ جهت ‎انجام ‎امور ‎بیمه‌‎ای‎ بیمه‌شدگان ‎اعم ‎از‎ صدور‎ چک در خصوص ‎لوازم‎ مصرفی‎ جراحی‌ها،‎ داروی ‎بیماران‎ شیمی ‎درمانی ‎و ‎مراکز ‎درمانی‎ غیر طرف قرارداد‎ و ‎یا‎ پزشکان‎ غیر طرف قرارداد‎ در‎ صندوق‎ مستقر‎ کرده‎ و ‎حداقل ‎۷۰ درصد ‎هزینه‎ بیمه‎ شده ‎را‎ به‎ استناد ‎فاکتور و پیش‌فاکتور ارائه‌شده ‎پرداخت‎ کنند‎ و‎ هرگونه‎ همکاری‎ برای ‎رفع‎ مشکل‎ بیمه‎ شده‎ انجام‎ نماید.

بیمه بازنشستگان

صندوق بازنشستگی کشوری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد این صندوق هیچ گونه وجه نقدی بابت ارائه خدمات و اجرای طرح های (بیمه‌ای و غیر بیمه‌ای) خود از ذینفعان دریافت نمی‌کند.

در این اطلاعیه آمده است: اخیراً افراد سودجو ازطریق تماس تلفنی با بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق بابت برقراری برخی طرح ها از بازنشستگان مبالغی درخواست می نمایند.

صندوق بازنشستگی کشوری تاکید می کند: برای برقراری و استفاده از طرح های مختلف بیمه ای و غیربیمه ای هیچ گونه وجه نقدی از بازنشستگان متقاضی دریافت نمی شود و هزینه مربوط به هر طرح در حقوق ماهانه افراد محاسبه و از ایشان کسر می شود.

لذا با عنایت به اینکه صندوق بازنشستگی کشوری بابت هیچ یک از خدمات و طرح های خود (اعم از بیمه ای یا غیربیمه ای) وجهی از طریق تماس تلفنی مطالبه نمی کند، از بازنشستگان محترم درخواست می شود برای جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری در این رابطه، به چنین تماس هایی توجهی نکرده و مبلغی واریز نکنند.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: با توجه به اینکه ثبت نام و استفاده از طرح های صندوق بازنشستگی کشوری صرفاً ازطریق مراجعه به درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی و به صورت غیرحضوری امکان پذیر است، توصیه اکید می شود که بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری مشخصات بانکی خود را به هیچ عنوان در اختیار افراد غیر قرار ندهند.

سرپرست معاونت فنی و عملیات بیمه ای صندوق بازنشستگی فولاد با اشاره به افزایش چشمگیر مبلغ پرداختی بیمه عمر بازنشستگان گفت: در قرارداد جدید، صندوق فولاد پرداخت حق سرانه بیمه عمر و حوادث بازنشستگان را متکفل شد.

«محمد مهدی باباخانی» سرپرست معاونت فنی و عملیات بیمه ای صندوق بازنشستگی فولاد درباره مبلغ پرداختی بیمه عمر بازنشستگان تصریح کرد: در راستای تاکیدات مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد مبنی بر ارتقای خدمات رفاهی صندوق به بازنشستگان و به منظور رفاه حال این عزیزان مقرر شد در قرارداد جدید با شرکت بیمه‌گر، هزینه سرانه بیمه عمر و حوادث بازنشستگان که تا کنون از حساب این افراد کسر می‌شد بر عهده صندوق باشد.

وی افزود: از آنجایی که قرارداد کنونی تا پایان خردادماه است بازنشستگان در فیش حقوقی تیرماه خود مشاهده خواهند کرد که دیگر، حق سرانه بیمه عمر و حوادث بازنشستگان از حقوق ایشان کسر نمی‌شود.

باباخانی همچنین با اشاره  به افزایش قابل توجه مبلغ پرداختی بیمه عمر بازنشستگان گفت: آن دسته از بازنشستگان که قرارداد بیمه عمر آنها ۳۰۰ میلیون ریال بود در سال جدید این مبلغ به ۵۰۰ میلیون ریال و آن دسته که قرارداد بیمه عمر آنها ۱۲۰ میلیون ریال بود به ۲۵۰ میلیون ریال افزایش یافت.

حق بیمه بازنشستگان همیشه محل بحث و دغدغه اصلی بازنشستگان بوده است. در شرایطی که مطالبات بازنشستگان در رابطه با همسان سازی از دوره پیشین بدون پاسخ باقی مانده، از سوی دیگر نیز هرچند دولت ۹ میلیارد تومان را برای اجرایی کردن این طرح اختصاص داده اما ابلاغ نشدن لایحه افزایش حقوق مصوب در سال جاری، نگرانی‌ها را برای احقاق حقوق این افراد به نحو عادلانه افزایش داده است. این در حالی است که در موقعیت اقتصادی موجود با تورم ۴۵ درصدی و مشکلات عدیده معیشتی روبرو هستیم.

محمد اسکندری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نشست ماهانه روسای کانون‌های بازنشستگان استان تهران که با حضور مدیران این صندوق برگزار شد، گفت: پوشش درمانی بازنشستگان از سال ۹۹ تغییری نکرده است.

او همچنین افزایش ۵۰درصدی حق بیمه بازنشستگان در مقابل افزایش ۳۰درصدی پوشش‌های درمانی را تحلیلی ناکامل عنوان کرد و ادامه داد: حق بیمه بازنشستگان از سال ۹۹تغییری نکرده بود، در حالیکه در همان سال پوشش‌های خدمات درمانی دو برابر شد و برخی خدمات دیگر هرچند ناچیز، به تعهدات و پوشش‌ها اضافه شد.

او در اینباره ادامه داد: این درحالی است که امسال پس از مدت‌ها بدون تغییر ماندن حق بیمه، این سهم برای هر نفر از ۳۰هزار تومان به ۴۵هزار تومان افزایش یافت و پوشش خدمات درمانی هم مجددا تا ۳۰درصد افزایش پیدا کرد و با توجه به‌عدم ایفای وعده غیرمتعهدانه و کذب مدیریت قبلی سازمان برنامه در پرداخت بخش مهمی از حق بیمه، بار مالی صندوق هم به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

اسکندری اجرای ماده ۸۵ توسط دستگاه‌های اجرایی را راه‌حل برون رفت از مشکل بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان کشوری عنوان کرد و گفت: در اجرایی شدن سیاست‌های کلی تامین اجتماعی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده و دولت و وزارت مردم نیز با جدیت به دنبال اجرای آن است، این موضوع به صراحت دنبال خواهد شد و امیدواریم بیمه تکمیلی که دومین مطالبه بازنشستگان پس از حقوق است، در همه دستگاه‌ها به صورت عادلانه عملیاتی شود.

مسئله افزایش حق بیمه بازنشستگان یکی از مهم‌ترین مباحثی است که می‌تواند روی کیفیت زندگی این قشر از جامعه که عمدتا از بدنه اقشار سالمند هستند تاثیرات گسترده‌ای داشته باشد. اما اخباری که از تعیین حق بیمه بازنشستگان به گوش می‌رسد حاکی از افزایش قابل‌ توجه حق‌بیمه های بازنشستگان است که می‌تواند منجر به افزایش هزینه‌های زندگی این قشر شود و این امر در تعارض کامل با وعده های معیشتی دولت سیزدهم است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه