بسته حمایتی | بسته حمایتی دولت

توزیع رایگان بسته حمایتی برای عید غدیر | چه کسانی بسته حمایتی جدید را می گیرند؟

بانک رفاه کارگران در راستای تکریم خانواده‌های کم‌برخوردار و ایفای نقش موثر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اقدام به توزیع سبد کالای خانوار و بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان ساکن روستاهای حاشیه شهر تهران کرد.

توزیع رایگان بسته حمایتی برای عید غدیر | چه کسانی بسته حمایتی جدید را می گیرند؟
کدخبر : 18128
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

اجرای بسته حمایتی دولت در دو مرحله‌ی (مشمولان کمیته امداد و بهزیستی و مددجویان) و سیاست جبرانی کارکنان دولت اجرایی شد. برای کمک به وضعیت بهبود معیشت و دستمزد خانوارها در سه مرحله و متناسب با وضعیت خانوار بسته حمایتی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در دولت تعیین شده که به گروه های هدف پرداخت خواهد شد. بسته حمایتی ویژه ابتدا به عزیزان تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و یا افرادی که در نوبت پیوستن به این سازمانها هستند تعلق خواهد گرفت.همچنین، بسته حمایتی دیگری نیز برای افرادی مانند کارگران ساختمانی، رانندگان، زنبورداران، صیادان و … که در این دو گروه نبودند پیش بینی شده است .در ادامه به آخرین خبر از بسته حمایتی می پردازیم.

این اقدام به مناسبت دهه امامت و ولایت و با هدف گرامیداشت اعیاد بزرگ قربان و غدیر خم اجرایی شد.

شایان ذکر است، بانک رفاه کارگران در سال‌های اخیر اقدامات قابل‌توجهی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی داشته است که از آن جمله می‌توان به حمایت‌های این بانک از هم‌وطنان نیازمند و خانواده‌های کم‌برخوردار اشاره کرد.

علی ربوبی؛  رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی، موسسات غیردولتی و توانمندسازی سازمان بهزیستی با بیان اینکه سازمان بهزیستی هر ساله در ایام اعیاد ماه ذی‌الحجه پویش عید تا عید را از عید سعید قربان تا عید غدیر خم برگزار می‌کند، گفت: این پویش با هدف جلب مشارکت خیرین و نیکوکاران در سراسر کشور با هدف تامین بخشی از نیازهای معیشتی خانواده‌های نیازمند تحت پوشش سازمان بهزیستی در استان‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: در این پویش خیرین و مردم نیکوکار کشورمان می‌توانند نذورات و قربانی‌های خود را در عید قربان به جامعه هدف بهزیستی و از طریق ادارات کل بهزیستی استان‌ها، ادارات بهزیستی شهرستان‌ها و مجتمع‌ها و موسسات خیریه تحت پوشش سازمان بهزیستی اهدا کنند.

ربوبی در خصوص کمک‌های مردم در پویش عید تا عید سال گذشته گفت: در سال گذشته در این ایام ۹۳ میلیارد تومان مشارکت نقدی و غیرنقدی از طرف مردم اهدا شد که امیدواریم با همراهی و همیاری مردم خیر و نیکوکار ایران اسلامی امسال هم شاهد این کمک‌های خداپسندانه باشیم.

رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی، موسسات غیر دولتی و توانمندسازی سازمان بهزیستی در خصوص نحوه مشارکت مردم و خیرین تصریح کرد: خیرین و مردم می‌توانند در این ایام مشارکت‌های نقدی خود را از طریق کد دستوری #۱۲۳* و یا واریز به شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۰۷۰۷۰۷۵ و یا از طریق نرم‌افزار موبایلی ۷۲۴ به سازمان بهزیستی و افراد نیازمند از جامعه هدف اهدا کنند.

حبیب‌اله آسوده؛ معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد بیان کرد: پویش ملی نذر قربانی همانند سال‌های گذشته همزمان با عید سعید قربان کشور برگزار می‌شود. این طرح با همراهی مردم نیکوکار در قربانگاه‌های سراسر کشور و با محوریت مسجد مقدس جمکران در استان قم اجرا خواهد شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با دعوت از مردم و خیران برای مشارکت در این طرح گفت: مردم می‌توانند از طریق اهدای گوشت قربانی و یا به صورت نقدی در این طرح ملی که با هدف کمک به نیازمندان برگزار می‌شود، مشارکت کنند.

آسوده با اعلام روش‌های مشارکت مردم در پویش ملی نذر قربانی خاطرنشان کرد: شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۷۵۳۶ کد #۱۲* و #۸۸۷۷* به منظور جذب کمک‌های مردمی در عید قربان پیش‌بینی شده است؛ همچنین مراکز نیکوکاری و دفاتر کمیته امداد در سراسر کشور، در روز عید سعید قربان آماده جمع‌آوری کمک‌های مردم نیکوکار برای خانواده‌های نیازمند هستند.

 

بسته حمایتی

مجید طائف روز چهارشنبه اظهار کرد: بسته «لبخند مادری» که به خانواده سه‌قلوهای متولد شده ازنایی به عنوان یازدهمین خانواده صاحب فرزند سه قلو در لرستان اهدا شد، شامل ۲۹ قلم از لوازم مورد نیاز نوزادان تا ۶ ماهگی به ارزش تقریبی هر بسته ۵۰ میلیون ریال، سه کارت هدیه ۱۰ میلیون ریالی و ۷۲ بسته پوشک بود.

وی افزود: در پویش ملی «لبخند مادری» که از سال گذشته به طور رسمی در سراسر کشور آغاز شده به زوج‌هایی که فرزند سومشان در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به دنیا آمده باشد، با تعیین سطح برخورداری یک بسته لبخند مادری اهدا می‌شود.

طائف تصریح کرد: پویش «لبخند مادری» در راستای سیاست‌های جمعیتی، افزایش فرزندآوری و حمایت از خانواده‌های مثبت پنج(دارای فرزند سوم و بیشتر) اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: خانواده‌های دارای فرزند سه‌قلو و بیشتر می‌توانند جهت استفاده از حمایت‌های بنیاد ۱۵ خرداد به سامانه «ایران جوان» به نشانی iranejavan.۱۵۴۲.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

وی افزود: مردم و خیرین برای مشارکت در تامین بسته‌های لبخند مادری می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۴۲*۷۸۰* در این امر خداپسندانه مشارکت کنند./ایرنا

شهرداری منطقه۹ با هدف حمایت از اقشار آسیب دیده‌ اجتماعی در غرب پایتخت، به توزیع ۹هزار بسته معیشتی و فرهنگی و ارائه خدمات به مددجویان مددسرای امید و کودکان کار در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ اقدام کرد.

شهردار منطقه۹ با اعلام این خبر گفت : «در سه ماهه نخست سال‌جاری، اداره آسیب‌های اجتماعی منطقه۹ نسبت به ساماندهی افراد بی‌سرپناه و معتادین متجاهر، مرمت و بازسازی ساختمان مددسرای امید به‌منظور ایجاد امنیت و آرامش مددجویان، ارائه خدمات بهداشتی به مددجویان مددسرای امید در راستای ارتقای بهداشت و سلامت مددجویان اقدام کرد.»

‌«سیدمحمدرحیم مرتضوی» در این باره افزود:«برگزاری برنامه‌های مناسبتی ملی و مذهبی از جمله مراسم آغاز سال نو، شب‌های احیاء، جشن روز دختر، میلاد با سعادت امام رضا(ع) در مددسرای امید و مرکز پرتو منطقه۹ از دیگر برنامه‌ها بود.»

‌شهردار منطقه۹ اضافه کرد:«تهیه و توزیع۲۲۰ بسته معیشتی ویژه خانواده‌های کودکان مرکز پرتو، برگزاری پویش نذر یاری در بهار ایران (جمع‌آوری بسته‌های اسباب‌بازی و البسه برای کودکان مرکز پرتو)، تهیه و توزیع ۵۵۰۰ بسته افطاری ساده به مناسبت ماه مبارک رمضان، تهیه و توزیع ۲۰۰۰ پک افطاری ساده توسط خیرین از دیگر اقدامات شهرداری منطقه۹ بود.»

مرتضوی ادامه داد:«برگزاری ضیافت افطاری ویژه ۱۳۰کودک کار مرکز پرتو، توزیع ۱۸۰ کالا برگ‌های فروشگاه شهروند به خانواده‌های کم‌برخوردار، تهیه و توزیع ۱۴۷ بسته‌های لبنی ویژه کودکان مرکز پرتو در قالب پویش همدلی و تهیه و توزیع ۱۰۰ پرس غذا و ۴۰۰ بسته‌نان به خانواده‌های کودکان مرکز پرتو در قالب پویش مهربانی، تهیه و توزیع بسته گوشت گرم به خانواده‌های کودکان مرکز پرتو از جمله اقدامات شهرداری منطقه۹ در سه ماهه نخست سال‌جاری بود که توسط اداره آسیب‌های اجتماعی اجرا شد.»

طرح استفاده از یارانه در قالب کالابرگ الکترونیکی، که از سال گذشته به صورت پایلوت در چند استان کشور اجرا شده است، از چند روز گذشته در راستای اجرای بند «ی» تبصره ۱۴ قانون بودجه و به منظور مدیریت بازار و کمک به معیشت مردم در کل کشور اجرا می‌شود. اما این موضوع چه تاثیری بر یارانه دارد؟

در گام نخست اجرای این طرح قرار است که میزان «یارانه» یارانه‌بگیران سه دهک اول، مشروط به خرید ۷۰ درصد مبلغ یارانه از میان ۹ تا ۱۱ قلم، ۲۰ درصد افزایش یابد. به عبارتی دیگر در این فاز اجرایی فقط خانوارهای کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور که مبلغ یارانه دریافتی آنها به ازای هر نفر ۴۰۰.۰۰۰ تومان است، مشمول افزایش ۲۰ درصدی اعتبار خرید هستند.

کالابرگ (یارانه غیرنقدی)، قرار نیست به طور کامل جایگزین پرداخت نقدی یارانه شود. یارانه‌بگیران اختیار دارند که یارانه خود را در قالب کالابرگ الکترونیکی و خرید ۱۱ قلم گروه کالایی اختصاص دهند یا به صورت نقدی برداشت وجه کنند و اجباری در این کار وجود نخواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه