بسته حمایتی | بسته کمک معیشتی

خبر مهم مجلس درباره بسته کمک معیشتی جدید | بسته حمایتی جدید را چه کسانی می گیرند؟

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: البته ضمن تشکر از دولت که پیشرفت های خوبی در تنظیم لایحه بودجه در راستای اصلاح ساختار بودجه انجام داده است.

خبر مهم مجلس درباره بسته کمک معیشتی جدید | بسته حمایتی جدید را چه کسانی می گیرند؟
کدخبر : 15222
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

اجرای بسته حمایتی دولت در دو مرحله‌ی (مشمولان کمیته امداد و بهزیستی و مددجویان) و سیاست جبرانی کارکنان دولت اجرایی شد. برای کمک به وضعیت بهبود معیشت و دستمزد خانوارها در سه مرحله و متناسب با وضعیت خانوار بسته حمایتی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در دولت تعیین شده که به گروه های هدف پرداخت خواهد شد. بسته حمایتی ویژه ابتدا به عزیزان تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و یا افرادی که در نوبت پیوستن به این سازمانها هستند تعلق خواهد گرفت.همچنین، بسته حمایتی دیگری نیز برای افرادی مانند کارگران ساختمانی، رانندگان، زنبورداران، صیادان و … که در این دو گروه نبودند پیش بینی شده است .در ادامه به آخرین خبر از بسته حمایتی می پردازیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: البته ضمن تشکر از دولت که  پیشرفت های خوبی در تنظیم لایحه بودجه در راستای  اصلاح ساختار بودجه انجام داده است، باید اذعان کرد که هنوز تا تصویب بودجه ای با شاخص های مطلوب فاصله داریم در این راستا تمام تلاش نمایندگان محترم مجلس این بود در بررسی و تصویب لایحه دولت، در عین حالی که با توجه به تورم بسیار سنگین موجود، معیشت مردم را مدنظر قرار می دهند، سقف بودجه دستخوش تغییرات زیاد نشود چرا که این افزایش ناترازی فقط باعث تورم بیشتر و کاهش قدرت خرید مردم می شود.

رئیس دستگاه قانون گذاری کشور مطرح کرد: اما نکته قابل توجه این است که در عین کاهش سقف بودجه، مجلس در عرصه کمک به معیشت مردم و اقشار مختلف مجموعه ای از احکام به نفع معیشت مردم را تصویب کرده است که از جمله آنها می توان به بالابردن سقف معافیت مالیاتی حقوق بگیران تا ماهی ۱۰ میلیون تومان، افزایش حقوق برای سربازان وظیفه متاهل و مجرد در مناطق عملیاتی، افزایش ۵۰ درصدی تسهیلات ازدواج و فرزندآوری، افزایش مســتمری مددجویان نهادهای حمایتی مخصوصا معلولان شدید فاقد شغل و درآمد و همچنین به رزمندگان معسر، الزام دولت به ثبت نام متقاضیان جدید یارانه، صدور مجوز واگـذاری سهام عدالت به کلیه جاماندگان مشمول دریافت این سـهام و موارد دیگر اشاره کرد.

بسته حمایتی

رئیس دبیرخانه شورای مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور از برپایی چهار پویش طی روزهای آینده خبر داد و گفت: یکی از پویش‌ها، عید رمضان است که اختتامیه آن در نیمه شعبان برگزار و طی آن بسته‌های معیشتی تا نیمه شعبان به دست مددجویان سازمان بهزیستی خواهد رسید.

محسن صیاد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه سازمان بهزیستی کشور به واسطه تقارن بهار طبیعت و ماه رمضان تصمیم گرفت پویش «عید رمضان» را قبل از ورود به سال نو و ماه رمضان برگزار کند، گفت: زمان برگزاری این پویش از نیمه ماه رجب تا نیمه شعبان بود که تمامی استان‌ها در ارتباط با خیرین و خیریه‌ها و برگزاری مراسمات گلریزان اقدام به جمع‌آوری مردمی و تولید بسته‌های معیشتی کردند.

وی افزود: اختتامیه پویش عید رمضان در نیمه شعبان است که به دنبال آن بسته‌ها و کمک‌های جمع‌آوری شده تا نیمه شعبان به دست مددجویان سازمان بهزیستی خواهد رسید. خانواده‌های دارای معلولین بسترگرا و ضایعه نخاعی و دارای دو عضو معلول و بیشتر در اولویت دریافت این بسته قراردارند.

رئیس دبیرخانه شورای مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به پویش دیگر این سازمان در ماه رمضان در سال ۱۴۰۲ اعلام کرد: پویش «حال خوب» ویژه خانواده‌های دارای سه معلول به بالا برای اولین بار برگزار خواهد شد و سه موضوع «کمک درمانی»، «تامین لوازم توانبخشی و بهداشتی» و «کمک‌های معیشتی» را دنبال خواهد کرد. زمان برگزاری این پویش از اول فروردین ماه تا پایان فروردین ماه است.

صیاد با اعلام روش‌های مشارکت خیران و نیکوکاران برای شرکت در این پویش گفت: خیران می‌توانند برای کمک به مددجویان و شرکت در پویش حال خوب و عید رمضان مبلغ موردنظر را از طریق کد اختصاصی #۱۲۳* و شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۰۷۰۷۰۷۵ واریز کنند.

به گفته وی، پویش «حال خوب» در ماه رمضان از مردم و خیرین برای کمک به خانواده‌های دارای سه معلول به بالا دعوت می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه