بسته حمایتی | بسته کمک معیشتی

توزیع بسته حمایتی به حداقل بگیران از این ماه | ارائه بسته حمایتی دولت با حقوق کارگران

یک فعال کارگری در استان قزوین با توجه به شرایط بغرنج اقتصادی خواستار ارایه سبد حمایتی مطلوب به کارگران و بازنشستگان شد.

توزیع بسته حمایتی به حداقل بگیران از این ماه | ارائه بسته حمایتی دولت با حقوق کارگران
کدخبر : 15488
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

اجرای بسته حمایتی دولت در دو مرحله‌ی (مشمولان کمیته امداد و بهزیستی و مددجویان) و سیاست جبرانی کارکنان دولت اجرایی شد. برای کمک به وضعیت بهبود معیشت و دستمزد خانوارها در سه مرحله و متناسب با وضعیت خانوار بسته حمایتی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در دولت تعیین شده که به گروه های هدف پرداخت خواهد شد. بسته حمایتی ویژه ابتدا به عزیزان تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و یا افرادی که در نوبت پیوستن به این سازمانها هستند تعلق خواهد گرفت.همچنین، بسته حمایتی دیگری نیز برای افرادی مانند کارگران ساختمانی، رانندگان، زنبورداران، صیادان و … که در این دو گروه نبودند پیش بینی شده است .در ادامه به آخرین خبر از بسته حمایتی می پردازیم.

​فرهاد رشوند (عضو هیات اجرایی خانه کارگر استان قزوین) گفت: ارایه بسته حمایتی غذایی باید به کارگران، کارگران ساختمانی، کارگران فصلی، قالیبافان و همه کارگران واحدهای تولیدی و خدماتی اختصاص یابد.

وی ادامه داد: با توجه به پایین بودن حداقل حقوق سالجاری نسبت به سبد معیشت و تورم افسارگسیخته، ارایه بسته حمایتی غذایی می‌تواند یک کمک جبرانی کوتاه مدت برای کارگران و بازنشستگان تلقی شود.

او با بیان اینکه هدف از توزیع سبد کالا ایجاد امنیت غذایی برای اقشار کم درآمد جامعه است، افزود: هر روزه تعدادی از کارگران قزوینی که کمتر از خط فقر حقوق دریافت می‌کنند با مراجعه به دفاتر نهادهای کارگری از جمله خانه کارگر در قزوین از عدم اختصاص سبد کالا گله‌مند شده و خواستار دریافت آن در سال جدید هستند.

بسته حمایتی

"پیغمبرقلی سعادت‌نژاد" از نیکوکاران گنبدکاووس در آستانه بهار طبیعت و ماه مبارک رمضان، توزیع هزار و ۸۰۰ بسته سبد کالا را بین اقشار آسیب‌پذیر و کمتربرخودار این شهرستان آغاز کرد.

در مراسم آغاز توزیع سبدهای کالایی این نیکوکار گنبدی که روز شنبه در روستای "قلندرآباد بالا" برگزار شد، رییس کمیته امداد منطقه یک گنبدکاووس و جمعی از علما و روحانیون شیعه و اهل سنت این شهرستان حضور داشتند.

وی در گفت و گو با خبرنگاران، ارزش هر سبد کالا را که شامل " ۱۰ کیلوگرم برنج محلی، یک بطری سه لیتری روغن مابع، یک قوطی رب گوجه فرنگی و یک بسته نمک" بود را ۸۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: تصمیم دارم این تعداد سبد کالا را با عنایت الهی و دعای خیر مردم، در سال‌های آینده به ۱۸۰ هزار بسته افزایش دهم.

این نیکوکار گنبدی که در حوزه تولید و تجارت فرش دستباف ترکمن و کشاورزی فعالیت دارد، هرساله از محل عواید کاری خود و در مناسبت‌های مختلف از جمله عید قربان، ماه رمضان و سال نو، کمک‌های انسان دوستانه خود را در قالب توزیع گوشت قربانی و سبد کالا و نیز تهیه جهیزیه و برگزاری مراسم ازدواج آسان برای زوج‌های جوان انجام می‌دهد.

این نیکوکار گنبدی ادامه داد: در کمک به نیازمندان هیچ نگاه قومی، نژادی، زبانی و مذهبی وجود ندارد و صرفا با نگاه "قربةّ الی الله" و جلب رضایت باریتعالی و در حد توان به همه خانواده‌های کم برخودار از اقوام مختلف در مناطق شهری و روستایی مساعدت می‌شود.

وی همچنین از دیگر افراد توانمند جامعه خواست تا در دستگیری از نیازمندان در حد توان و بضاعت خویش ورود کنند

رییس کمیته امداد منطقه یک گنبدکاووس هم به خبرنگاران گفت: از یک هفته پیش تاکنون ۲۳ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی توسط نیکوکاران این شهرستان در اختیار این اداره برای توزیع بین مددجویان و اقشار آسیب پذیر گذاشته شده است.

محمد کریمیان با قدردانی از این نیکوکار گنبدی (سعادت نژاد) افزود: علاوه بر این بسته‌ها و آمادگی تعدادی دیگر از خیرین برای کمک به نیازمندان، تمامی کمک‌های جمع آوری شده تا قبل از عید نوروز و ماه مبارک رمضان بین جامعه هدف توزیع خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: البته ضمن تشکر از دولت که  پیشرفت های خوبی در تنظیم لایحه بودجه در راستای  اصلاح ساختار بودجه انجام داده است، باید اذعان کرد که هنوز تا تصویب بودجه ای با شاخص های مطلوب فاصله داریم در این راستا تمام تلاش نمایندگان محترم مجلس این بود در بررسی و تصویب لایحه دولت، در عین حالی که با توجه به تورم بسیار سنگین موجود، معیشت مردم را مدنظر قرار می دهند، سقف بودجه دستخوش تغییرات زیاد نشود چرا که این افزایش ناترازی فقط باعث تورم بیشتر و کاهش قدرت خرید مردم می شود.

رئیس دستگاه قانون گذاری کشور مطرح کرد: اما نکته قابل توجه این است که در عین کاهش سقف بودجه، مجلس در عرصه کمک به معیشت مردم و اقشار مختلف مجموعه ای از احکام به نفع معیشت مردم را تصویب کرده است که از جمله آنها می توان به بالابردن سقف معافیت مالیاتی حقوق بگیران تا ماهی ۱۰ میلیون تومان، افزایش حقوق برای سربازان وظیفه متاهل و مجرد در مناطق عملیاتی، افزایش ۵۰ درصدی تسهیلات ازدواج و فرزندآوری، افزایش مســتمری مددجویان نهادهای حمایتی مخصوصا معلولان شدید فاقد شغل و درآمد و همچنین به رزمندگان معسر، الزام دولت به ثبت نام متقاضیان جدید یارانه، صدور مجوز واگـذاری سهام عدالت به کلیه جاماندگان مشمول دریافت این سـهام و موارد دیگر اشاره کرد

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه