حقوق بازنشستگان | واریز حقوق بازنشستگان

خبر خوش درباره حقوق بازنشستگان | اصلاح حقوق بازنشستگان و کاهش تبعیض از این ماه

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: برنامه هفتم توسعه بهترین فرصت برای اصلاح تعدد روش‌های محاسبه حقوق بازنشستگان و حتی شاغلان دستگاه‌ها و کاهش تبعیض حقوق بازنشستگان است.

خبر خوش درباره حقوق بازنشستگان | اصلاح حقوق بازنشستگان و کاهش تبعیض از این ماه
کدخبر : 17252
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​​حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

نعمت الله ترکی گفت: ماهانه بیش از ۲۰هزار میلیارد تومان برای پرداخت حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق تامین منابع صورت می‌گیرد.

نعمت الله ترکی (مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری) در نشست با روسای کانون‌های بازنشستگان استان تهران، گفت: براساس قانون و طبق ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای بیمه تکمیلی برای بازنشستگان همان دستگاه هستند. 

وی افزود: این موضوع به دلیل کمبود منابع مالی در این دستگاه‌ها تاکنون اجرایی نشده است. 

ترکی تصریح کرد: به همین دلیل، ما به عنوان متولی امر خدمت در صندوق بازنشستگی کشوری، وظیفه داریم خدمت بیمه درمانی را به بازنشستگان عزیز ارائه کنیم. 

او ادامه داد: در سال جاری با دو سه مجموعه بیمه‌ای که مدنظر کانون‌های بازنشستگی است، در حال توافق هستیم تا بتوانیم با همکاری هم خدمات مطلوب‌تری را در سال جاری در حوزه بیمه تکمیلی درمان به این بزرگواران ارائه کنیم. 

او همچنین یادآورشد: در واقع وظیفه اصلی بر عهده دستگاه‌های اجرایی است و ما به عنوان صندوق تنها وظیفه حمایتی داریم تا اگر بازنشسته عزیزی دچار مشکل حادی بود و نظام بیمه‌ای امکان کمک به او را نداشت، صندوق حمایت کند. ولی درحال حاضر به دلیل مشکلات موجود، بیمه درمان توسط خود صندوق ارائه می‌شود. 

وی با بیان اینکه «ماهانه بیش از ۲۰هزار میلیارد تومان برای پرداخت حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق تامین منابع صورت می‌گیرد» گفت: بیش از ۸۵درصد از این مبلغ از طریق منابع عمومی دولت تامین می‌شود. بخشی از آن از کسور و بخش اندکی هم از محل سودآوری شرکت‌ها است. 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به بحث‌های موجود پیرامون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: در خصوص محاسبه حقوق بازنشستگان شرایط و جداول متعدد و متفاوتی وجود دارد و برنامه هفتم بهترین فرصت برای هماهنگ شدن روش‌های محاسبه حقوق و مستمری و امتیازات در بین دستگاه‌های مختلف و در نتیجه بازنشستگان عزیز از یک سو و رفع تبعیض بین بازنشسته و شاغل از سوی دیگر است. 

ترکی همچنین به انعقاد قرارداد با سازمان خصوصی‌سازی برای تعیین تکلیف اعتبار سال ۱۴۰۱ برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اشاره و بیان کرد: کارهای اولیه انجام شده و قردادی هم با سازمان خصوصی‌سازی منعقد شده است. 

وی ادامه داد: به محض افزایش ارزش سهام شرکت مربوطه که در اعتبار بودجه تعیین شده بود، این سهام فروخته خواهد شد و در قالب همسان‌سازی به بازنشستگان عزیز پرداخت می‌شود. 

گفتنی است، در این نشست که سرپرست دفتر هماهنگی مدیریت‌های استانی، سرپرست اداره کل فرهنگی و اجتماعی و سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق نیز حضور داشتند، روسای کانون‌های بازنشستگی استان تهران مهم‌ترین مشکلات و مطالبات موجود را به خصوص در حوزه همسان‌سازی و بیمه تکمیلی مطرح کردند.

حقوق بازنشستگان

مسعود پزشکیان در نطق میان دستور خود  مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تشکر از مقام معظم رهبری، خدا و امام به معنای اجرای دستورات و فرامینی است که مشخص شده و باید اجرا شود.

وی با تأکید بر دو مقوله پایبندی به تعهدات و انصاف در اجرای این تعهدات و پایبندی ها، به نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر در خصوص عمل به تعهدات اشاره و تصریح کرد: از بین فریضه هایی که خداوند مطرح کرده هیچ فریضه ای به اندازه فریضه پایبندی به تعهدات در بین جریان ها و تشکل های مختلف وجود ندارد و همه قبول دارند که باید به تعهدات پایبند باشند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به نمایندگان مجلس گفت: امروز ما باید پایبند به آنچه که در قانون اساسی، سیاست های کلی، قانون برنامه و چشم انداز وجود دارد باشیم و آنها را اجرا کنیم. قرار بود در سال ۱۴۰۴ در منطقه اول باشیم. قرار بود مسکن مردم را درست کنیم و مسئولان قانون برنامه و بودجه را ۲۵ درصد هم اجرا نکرده اند و قرار است قانونی دیگری بنویسیم، اما اگر قرار است قانون را اجرا نکنیم چرا باید قانون بنویسیم؟

پزشکیان افزود: در دیداری که با بازنشستگان داشتم اعتراض داشتند که چرا حقوقشان با توجه به تورم افزوده نمی شود؟ آنها اعتراض داشتند که حقوقشان با توجه به تورم افزایش نداشته و زندگی‌شان با حقوقشان نمی چرخد که به عنوان نماینده جوابی برای آنها نداشتم.

وی ضمن اشاره به اینکه بسیاری از قوانینی که مربوط به حقوق ملت است اجرا نمی کنیم، گفت: از بند ۱۹ تا بند ۴۲ قانون اساسی مربوط به حقوق ملت است که آیا آن را اجرا می کنیم؟ مسکن مردم، حق دفاع، زندان  قوه قضائیه را راحت می توانیم بگیریم و اجازه ندهیم که در جایی بررسی و رسیدگی شود. ما باید به قانون پایبند باشیم و هیچ فریضه ای به اندازه پایبندی به قانون مهم نیست.  باید حقوق ملت و انصاف را در اجرای قانون مراعات کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جامعه ما در حالت عادی باید زندگی کند. الان اگر تورم ۱۰ درصد هم بالا برود مردم دیگر تحمل آن را ندارند. صدای مردم بلند است و ما در مجلس باید این صدا را بشنویم.

پزشکیان افزود: کارمند معمولی نمی تواند در مسکن معمولی زندگی کند و حقوق ۸ میلیون تومانی کفاف مسکن او را نمی دهد. آیا با ۸ تا ۱۰ میلیون می توان در تهران زندگی کرد؟ دولت قول داده مسکن درست کند، اشتغال ایجاد کند و... که انجام نداده است. گردن های ما در مقابل حرف هایمان گرو است.

پزشکیان گفت: حضرت علی (ع) خطاب به مالک گفته است هر آنچه برای قوم و خویش و حزب و جناح خود می خواهی برای مردم نیز بخواه؛ آیا ما با مردم اینگونه رفتار می کنیم؟ باید به قانون عمل کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه