حقوق بازنشستگان | معوقات بازنشستگان

فوری/آغاز واریز 2 برابری حقوق بازنشستگان | پرداخت حقوق بازنشستگان بامابه‌التفاوت فروردین

آغاز فرآیند پرداخت حقوق اردیبهشت و مابه‌التفاوت فروردین بازنشستگان

فوری/آغاز واریز 2 برابری حقوق بازنشستگان | پرداخت حقوق بازنشستگان بامابه‌التفاوت فروردین
کدخبر : 16726
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​​حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

سازمان تامین اجتماعی از آغاز فرآیند پرداخت حقوق اردیبهشت و مابه‌التفاوت فروردین بازنشستگان خبر داد.

بر اساس اعلام سازمان تأمین‌اجتماعی، فرایند پرداخت حقوق اردیبهشت‌ماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران معزز سازمان تأمین‌اجتماعی، مطابق روال معمول و اعلام قبلی، از امروز ۲۰ ام اردیبهشت، با اعمال افزایش حقوق آغاز شده است.

همچنین مابه‌التفاوت فروردین‌ماه نیز بر اساس جدول زمان‌بندی و در همان روز، با فاصله چند ساعته واریز خواهد شد.

بازنشستگان و مستمری‌بگیران معزز سازمان می‌توانند فیش‌های حقوق خود را در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir مشاهده فرمایند.

حقوق بازنشستگان

وی درباره جزئیات این افزایش گفت: مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین نیز همزمان با حقوق اردیبهشت به بازنشستگان و مستمری‌بگیران پرداخت می‌شود.

میرهاشم موسوی اظهار کرد: سازمان تأمین‌اجتماعی باعنایت به مصوبه هیأت محترم وزیران و در اجرای ماده (۹۶) و ماده (۱۱۱) قانون تأمین‌اجتماعی، مستمری و کمک‌های جنبی کلیه مستمری‌بگیران بازنشسته، ازکارافتاده و مجموع مستمری بازماندگان را افزایش می‌دهد. براین اساس میزان مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان که تا پایان سال ۱۴۰۱ برقرار شده است، برای دریافت‌کنندگان حداقل مستمری و مشمولین ازکارافتادگی جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق‌بیمه برقرار شده، به میزان بیست و هفت درصد (۲۷درصد) مستمری آنان در پایان اسفندماه ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد.

وی افزود: همچنین برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری، میزان افزایش سال ۱۴۰۲ به میزان بیست و یک درصد (۲۱درصد) مستمری آنان در پایان اسفندماه ۱۴۰۱ به‌علاوه مبلغ ثابت دو میلیون و ۵۰۷ هزار و ۸۸۰ ریال خواهد بود.

موسوی با بیان اینکه به توصیه ریاست جمهوری برای کمک به معیشت بازنشستگان، در سال جاری کمک‌های جنبی مستمری‌بگیران افزایش بسیار خوبی دارد، گفت: مبلغ بن مستمری‌بگیران و کمک هزینه مسکن بازنشستگان و مستمری‌بگیران به میزان ۲۱ درصد افزایش یافته است. در مورد کمک هزینه عائله‌مندی نیز افزایش ۱۲۵ درصدی اعمال شده و از ۴۰۷ هزار تومان به ۹۱۷ هزار تومان رسیده است. کمک هزینه اولاد تحت تکفل بازنشستگان و مستمری‌بگیران نیز حدود ۳۰۰ درصد افزایش یافته و به ازای هر اولاد از ۱۰۵ هزار تومان به ۴۲۲ هزار تومان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: امروز دیگر شارژ ۱۵۰هزار تومانی کارت بلیت کارگران و بازنشستگان ارزش قبل را ندارد و نهایتا کفاف یک ماه و یک ماه ونیم را می‌دهد.

قاسمی بیان کرد: کارت رفاهی منزلت، کارت دیگری است که به بازنشستگان می‌دهند. با این کارت هم می‌شود از خدماتِ سالن‌های ورزشی و… به صورت رایگان استفاده کرد که در مورد این کارت هم معمولا مسئولانِ باشگاه‌ها بی‌توجهی می‌کنند و معمولا می‌‍‌گویند ظرفیت تکمیل است و نمی‌توانید از خدمات مورد نظر استفاده کنید.

فعال صنفی بازنشستگان کارگری گفت: بعد از این همه سال این چه منزلتی است که برای ما ایجاد کرده‌اند؟! نه حقوق‌مان کفاف هزینه‌های زندگی را می‌دهد، نه خدماتِ درمانیِ خوبی می‌گیریم و نه خدماتِ رفاهی که برایمان درنظر گرفته‌اند، دردی از ما دوا می‌کند. این خدمات بیشتر تزئینی و برای این هستند که بگویند کاری برای بازنشستگان انجام داده‌ایم.

وی گفت: وامی که برای بازنشستگانِ تأمین اجتماعی در نظر گرفته‌اند هم به قدری کم است که با آن نمی‌شود هزینه‌ی معیشتِ یک ماهِ زندگی را پرداخت کرد. در حالیکه فلسفه‌ی پرداختِ وام باید حل کردنِ بخشی از مشکلات باشد. همین وام را هم به بازنشستگان به سختی و با شرط و شروط بسیار می‌دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه