یارانه جدید | ثبت نام یارانه جدید

فوری/واریز یارانه جدید عید فطر آغاز شد | شیوه دریافت یارانه جدید عید فطر

دستور پرداخت یارانه عید فطر صادر شده است. اما این یارانه تنها شامل معلولانی‌ می‌شود که تحت پوشش بهزیستی هستند.

فوری/واریز یارانه جدید عید فطر آغاز شد | شیوه دریافت یارانه جدید عید فطر
کدخبر : 16160
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طبق پیش بینی ها قرار است رقم یارانه جدید در سال آینده افزایش داشته باشد.یارانه جدید قرار است هم به صورت نقدی هم به صورت کالابرگ توزیع شود.افزایش یارانه جدید در سال آینده 10 درصد است.یارانه جدید به11 کالا اختصاص داده خواهد شد. در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

خبر واریز یارانه عید فطر را وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد و از پرداخت کمک‌هزینه معیشتی به معلولین و مددجویان مستمری‌بگیر تحت پوشش سازمان بهزیستی به مناسبت عید سعید فطر خبر داد.

اما این تنها خبری است که صولت مرتضوی درباره عیدی رئیسی اعلام کرده و نه زمان واریز یارانه عید فطر را اعلام کرده و نه مبلغ این یارانه را.

 اما به نظر می‌رسد این یارانه تا قبل از سوم اردیبهشت ماه واریز شود.

چند روز گذشته هم رئیس بنیاد مستضعفان از پرداخت یارانه ۶۰۰ هزار تومانی‌ خبر داده و گفته بود مبلغ ۶۰۰ هزار تومان به حساب تمامی ایتام تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در سراسر کشور واریز شده است.

پیش از این برخی از رسانه‌ها از واریز عیدی رئیسی برای عید فطر خبر داده و این گمانه را مطرح کرده بودند که همه مردم مشمول یارانه جدید می‌شوند. اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد واریز یارانه عید فطر برای مردم در دستور کار دولت نیست و هیچ کدام از مقامات مسئول در این باره خبری را اعلام نکرده‌اند.

تنها گروهی که قرار است یارانه بگیرند، معلولان تحت پوشش بهزیستی هستند.

یارانه جدید

رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرد که به مناسبت شهادت حضرت علی (ع) مبلغ ۶۰۰ هزار تومان هدیه نقدی به حساب تمامی ایتام تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در سراسر کشور واریز شده است.

پرویز فتاح با علام این خبر اظهار کرد: طبق سنت حسنه‌ای که از چهار سال گذشته و از سال ۹۹ داشتیم، آمار ایتام دختر و پسر سراسر کشور را از کمیته امداد امام و سازمان بهزیستی می‌گیریم و مبلغی را به حساب آنها واریز می‌کنیم.

وی با بیان اینکه طی چند روز گذشته طی مکاتباتی که انجام شد هر دو سازمان آمار خود را اعلام کردند، ادامه داد: در مجموع بیش از ۱۹۰ هزار فرزند عزیز یتیم را در سراسر کشور از این دو سازمان از سراسر کشور گرفتیم و به مناسبت شهادت حضرت علی (ع) که ابو الایتام شهره هستند، دیروز با هماهنگی دو سازمان به حساب همه آنها در کشور مبلغ ۶۰۰ هزار تومان واریز کردیم.

فتاح افزود: این مبلغ واریزی در کل ۱۱۴ میلیارد تومان شد و دیروز عصر مطلع شدیم که این مبلغ به حساب همه عزیزان واریز شده است.

علیرضا انجلاسی افزود: مستمری مددجویان، کمک هزینه اسفند و مابه‌التفاوت هشت ماهه کمک هزینه نگهداری افراد دارای معلولیت در خانواده و مراکز نگهداری، حق پرستاری افراد ضایعه نخاعی و مابه‌التفاوت هشت ماهه براساس مصوبه هیات وزیران، پرداخت شد.

وی یادآور شد: مابه‌التفاوت هشت ماهه براساس مصوبه هیات وزیران به میزان ماهیانه ۵۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش داشته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور، پرداخت سرانه پرونده‌های واگذار شده به مراکز مثبت زندگی مربوط به اسفند، پرداخت شهریه دانشجویان دارای معلولیت در ترم اول سال های ۱۴۰۰_۱۴۰۱، پرداخت کمک هزینه نگهداری در مراکز روزانه و کارگاه‌های تولیدی و حمایتی اسفند و مابه‌التفاوت کامل هفت ماهه سال ۱۴۰۱، کمک‌هزینه نگهداری فرزندان تحت سرپرستی در مراکز و خانواده‌های جایگزین، هزینه‌های مراکز فوریت‌های اجتماعی و مراکز مشاوره را از دیگر اقدامات معاونت برشمرد.

واریز کمک هزینه‌های مددجویی در حالی انجام شده است که امسال عیدی برای مددجویان بهزیستی واریز نشد.

عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رییس جمهوری از پرداخت نشدن عیدی مددجویان بهزیستی انتقاد کرد. وی در این نامه آورده است: پیگیری‌های مکرر اینجانب نشان می دهد که تا روز ۲۸ اسفند، برخلاف تکالیف قانونی، صرفا ۶۱ درصد از منابع سازمان بهزیستی توسط سازمان برنامه و بودجه تخصیص پیدا کرده است.

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام با تاکید بر تمرکز جدی بنیاد بر موضوع جوانی جمعیت گفت: در پویش ملی «لبخند مادری» که از سال گذشته به طور رسمی در سراسر کشور آغاز شده است به زوج‌هایی که در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ فرزند سوم‌شان به دنیا آمده،با تعیین سطح برخورداری یک بسته لبخند مادری اهدا می‌شود.

محمدرضا دهقان ادامه داد: در راستای حمایت از خانواده‌های مثبت پنج(دارای فرزند سوم و بیشتر) و به منظور کاهش بار مالی خرید پوشک مصرفی، بسته حمایتی پوشک نوزاد نیز از مراحل بعدی پویش ملی «لبخند مادری» به همراه بسته‌های لبخند مادری در اختیار جامعه هدف قرار خواهد گرفت.

دهقان تاکید کرد: محتوای این بسته مکمل شامل پوشک‌های پارچه‌ای با طراحی جدید به همراه پدهای بهداشتی قابل تعویض و بهینه شده با سوپرجاذب‌های باکیفیت است.

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد درباره محتویات بسته‌های لبخند مادری نیز توضیح داد: این بسته‌ها شامل ۴۰ قلم کالای مورد نیاز کودک از بدو تولد تا حدودا دو سالگی به ارزش تقریبی هر بسته ۵۰ میلیون ریال است.

وی با تاکید بر تمرکز جدی بنیاد ۱۵ خرداد بر موضوع جوانی جمعیت گفت: در پویش ملی «لبخند مادری» نیز که از سال گذشته به طور رسمی در سراسر کشور آغاز شده است به زوج‌هایی که در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ فرزند سوم‌شان به دنیا آمده،با تعیین سطح برخورداری یک بسته لبخند مادری اهدا می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه