وام ودیعه مسکن

خبر خوش برای متقاضیان وام ودیعه مسکن | افزایش وام ودیعه مسکن در سال جدید؟

با مصوبه بانک مرکزی، مهلت اعطای تسهیلات کمک ودیعه مسکن تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۲ تمدید شد.

خبر خوش برای متقاضیان وام ودیعه مسکن | افزایش وام ودیعه مسکن در سال جدید؟
کدخبر : 15609
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

وام ودیعه مسکن وامی است که برای تامین تمام یا قسمتی از هزینه ودیعه واحد مسکونی مورد نیاز افراد پرداخت می‌شود و در طول دوره اجاره واحد مسکونی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. وام ودیعه مسکن در جهت کمک به مستاجران کم درآمد از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ارائه می شود. وام ودیعه مسکن تا سقف 70 میلیون تومان به متقاضیان برای اجاره و پول پیش مسکن پرداخت می شود. حال برای کنترل بازار اجاره مسکن سقف وام ودیعه مسکن را دولت افزایش می دهد. در ادامه به آخرین خبر از وام ودیعه مسکن می پردازیم.

 بانک مرکزی در بخشنامه ای خطاب به بانک‌های عامل اعلام کرد: «حسب تصمیمات متخذه در این بانک مقرر شد به منظور حمایت از مستأجرین و در راستای اجرای مصوبه مورخ ۳‌/۳‌/۱۴۰۱ شورای پول و اعتبار، اعطای تسهیلات کمک ودیعه مسکن از محل منابع بانکی موضوع ماده(۴) قانون جهش تولید مسکن در قالب سقف کلی مصوب شورای پول و اعتبار مورخ ۳‌/۳‌/۱۴۰۱ (۴۰۰ هزار میلیارد ریال) و سهمیه‌های ابلاغی به بانک‌های عامل تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۲ تداوم یابد.»

گفتنی است ۲۰ بانک به عنوان بانکهای عامل نسبت به پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن اقدام می کنند و در سال گذشته از تاریخ ۶ تیر (زمان ارسال دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی و ابلاغ به بانک ها) تا ۱۴ اسفندماه در قبال تسهیلات ودیعه مسکن ۲۴۸ هزار و ۸۲۴ پرونده تشکیل شد که از این تعداد ۲۱۷ هزار ۵۷۷ نفر به میزان ۱۲ همت تسهیلات دریافت کردند.

یادآور می شود متقاضیان دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن می بایست با مراجعه به سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی به آدرس https://saman.mrud.ir ثبت نام نموده تا پس از تایید احراز شرایط و معرفی به بانک نسبت به تکمیل مدارک اقدام کنند.

خاطرنشان می شود، سقف تسهیلات ودیعه مسکن برای مشمولان در تهران ۱۰۰ میلیون تومان، کلانشهرها ۷۰ میلیون تومان و برای سایر شهرها نیز ۴۰ میلیون تومان است.

وام ودیعه مسکن

وام ودیعه مسکن، یکی از تسهیلاتی است که در جهت کمک به مستاجران کشور در نظر گرفته و پرداخت آن توسط دولت، از سال گذشته آغاز شده است. اما شرایط دریافت این وام چیست؟

ثبت‌نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱، همانند سال گذشته، از طریق سامانه tem.mrud.ir صورت می‌گیرد و نیازی به مراجعه حضوری، به هیچ یک از نهادهای دولتی مربوطه نیست. پیش‌بینی شده است امسال نیز همانند سال گذشته، تعداد زیادی از مستاجران، برای دریافت تسهیلات اجاره‌خانه، در سامانه اعلام‌شده ثبت‌نام کنند. با این وجود، ممکن است درخواست وام تمام متقاضیان، مورد پذیرش قرار نگرفته و تنها افرادی که واجد شرایط هستند، موفق به دریافت این تسهیلات شوند. اما چه کسانی واجد شرایط خواهند بود؟

یکی از شرایط جدید وام ودیعه مسکن مستاجران این است که این تسهیلات تنها به مستاجران پرداخت می‌شود و بازپرداخت تسهیلات اجاره‌خانه توسط مستاجران انجام خواهد گرفت. در حالی که از شرایط وام ودیعه مسکن در سال گذشته این بود که تسهیلات اجاره‌نامه به موجر و مستاجر پرداخت می‌شود. گفتنی است براساس جدیدترین اعلامیه‌های منتشرشده، نرخ سود ۱۳ درصدی به جزئیات وام مستاجران اضافه شده است.

مبلغ وام اجاره‌نامه مسکن در سال جاری برای تهران، مراکز استان‌ها و سایر نقاط شهری به ترتیب ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان است. گفتنی است تنها افراد مشمول می‌توانند برای ثبت نام وام ودیعه مسکن اقدام کنند. به بیانی دیگر، شرایط جدید وام ودیعه مسکن مستاجران باید با آیین‌نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مطابقت داشته باشد.

متقاضی باید متاهل یا سرپرست خانوار بوده و اجاره‌نامه رسمی داشته باشد. اجاره‌نامه باید تا پایان زمان ثبت‌نام ودیعه مسکن اعتبار داشته باشد. برای پذیرش نهایی وام ودیعه مسکن لازم است دو هفته بعد از زمان معرفی به بانک، اسناد و مدارک لازم به بانک تحویل داده شود و ضامن‌ها معرفی شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه