وام ودیعه مسکن | وام اجاره خانه

متقاضیان وام ودیعه مسکن بخوانند | کلاهبرداری برای خریداران مسکن ملی

شهروندان هشیار باشند هیچ سازمان رسمی از طریق شبکه‌های اجتماعی با آنان تماس و ارتباط برقرار نمی‌کنند.

متقاضیان وام ودیعه مسکن بخوانند | کلاهبرداری برای خریداران مسکن ملی
کدخبر : 9159
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

وام ودیعه مسکن وامی است که برای تامین تمام یا قسمتی از هزینه ودیعه واحد مسکونی مورد نیاز افراد پرداخت می‌شود و در طول دوره اجاره واحد مسکونی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. وام ودیعه مسکن در جهت کمک به مستاجران کم درآمد از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ارائه می شود. وام ودیعه مسکن تا سقف 70 میلیون تومان به متقاضیان برای اجاره و پول پیش مسکن پرداخت می شود. حال برای کنترل بازار اجاره مسکن سقف وام ودیعه مسکن را دولت افزایش می دهد. در ادامه به آخرین خبر از وام ودیعه مسکن می پردازیم.

وام ودیعه مسکن

رئیس پلیس فتا اصفهان از شناسایی فردی که با جعل عنوان نهاد‌های دولتی برای ارائه تسهیلات ودیعه مسکن از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش داد، مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا اصفهان گفت: مجرمان سایبری با سوءاستفاده از طرح‌ها و تصمیمات دولت در بازه‌های زمانی مختلف با ترفند ارائه تسهیلات حمایتی به مستاجران اقدام به کلاهبرداری کرده‌اند.

مرتضوی افزود: بر اساس اظهارات شاکی، متهم با ارائه فرم‌ها و قرارداد‌های مختلف اقدام خود را قانونی جلوه می‌داد و با جلب اعتماد فرد قربانی، اطلاعات کارت بانکی و سرقت رمز یکبار مصرف را دریافت کرده، سپس به بهانه کد احراز هویت، اقدام به برداشت غیرمجاز از او کرده بود.

این مقام انتظامی گفت: با بررسی‌های فنی و اقدامات تخصصی پلیس، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و برای انجام مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: هیچ سازمان رسمی از طریق شبکه‌های اجتماعی با شهروندان تماس و ارتباط نمی‌گیرد، بنابراین شهروندان از پاسخگویی و ارائه اطلاعات به افراد ناشناس در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند و نسبت به عدم ورود به لینک‌های دریافتی یا نصب اپلیکیشن‌های نامعتبر هوشیار باشند.

سامانه جامع طرح‌های حمایتی به آدرس saman.mrud.ir تنها مرجع رسمی و مورد تایید درخواست تسهیلات ودیعه مسکن است.

وام ودیعه مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: وام ودیعه مسکن تنها برای خود شهر تهران ۱۰۰ میلیون تومان است و برای سایر شهرهای اطراف تهران کمتر است.

خلیل محبت خواه افزود: هم اکنون تسهیلات ودیعه مسکن تنها در شهر تهران ۱۰۰ میلیون تومان است و در سایر شهرهای اطراف شهر تهران از جمله اسلام شهر و رباط کریم ۷۰ میلیون تومان است، بنابراین متقاضیان در هنگام ثبت نام به این موضوع باید توجه کنند.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تمامی راستی آزمایی‌ها از طریق سامانه برای ثبت نام کنندگان تسهیلات ودیعه مسکن انجام می‌شود و امسال نظارت‌ها بر روند ارائه تسهیلات افزایش چشم گیری پیدا می‌کند و دیگر نظارت‌ها به صورت دستی نخواهد بود.

پارسال میزان تسهیلات ودیعه مسکن در استان تهران ۷۰ میلیون تومان بود که به گفته عضو اتحادیه مشاوران املاک استان تهران بیش از ۹۰ درصد از دریافت کنندگان تسهیلات از طریق قراردادهای صوری اقدام به دریافت تسهیلات کرده بودند.

وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱+ شرایط ثبت نام، مبلغ و اقساط

شرایط وام اجاره بها منزل با سود ۱۸ درصد توسط وزارت راه و شهرسازی اعلام شد. ثبت‌نام متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن از ۱۲ خرداد در سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن آغاز می‌شود.

معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در اطلاعیه‌ای از آغاز ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات کمک ودیعه مسکن از روز پنج شنبه دوازدهم خردادماه از طریق ثبت درخواست در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: پیرو تصمیم دولت برای پرداخت تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در سال ۱۴۰۱ به مستأجران، ثبت‌نام برای دریافت تسهیلات مذکور از ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه دوازدهم خردادماه از طریق سامانه وزارت راه و شهرسازی به نشانی http://saman.mrud.ir آغاز می‌شود.

به موجب مصوبه شورای پول و اعتبار و از محل تسهیلات ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن به منظور حمایت از مستأجران در سال جاری تا سقف ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات کمک ودیعه مسکن از طریق معرفی وزارت راه و شهرسازی توسط بانک‌های عامل پرداخت می‌شود. سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن در تهران، مراکز استان‌ها و سایر نقاط شهری به ترتیب ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان مصوب و به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است. نرخ سود تسهیلات ودیعه مسکن ۱۸ درصد و طول دوره بازپرداخت پنج ساله است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه