فروش فوری ایران خودرو | ثبت نام ایران خودرو

عیدانه ویژه ایران خودرو برای نوروز | آغاز فروش فوری ایران خودرو از فردا

عشقی رئیس سازمان بورس می گوید که اگر قیمت خودرو متناسب تعیین شود اصراری به عرضه خودرو در بورس کالا نداریم.

عیدانه ویژه ایران خودرو برای نوروز | آغاز فروش فوری ایران خودرو از فردا
کدخبر : 15478
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح فروش فوری ایران خودرو  با توجه به قانون ابلاغی از وزارت صمت هر چند وقت یکبار اجرایی می شود. طرح فروش فوری ایران خودرو، فرصت خوبی برای خرید با قیمت ارزانتر در بازار خودرو برای افراد است. فروش فوری ایران خودرو هر چند وقت یک بار تمدید شده و برای اطلاع رسانی به افراد اعلام می گردد. در طرح فروش فوری ایران خودرو، اتوموبیل های تولید ملی و ساخت خود کشور به فروش می رسند. فروش فوری ایران خودرو باعث معرفی خودرو های ملی نیز می شود.

رئیس سازمان بورس گفت: متاسفانه قیمت پایین کارخانه‌ای خودرو سبب افزایش دلالان در بازار آزاد شده است و اگر قیمت خودرو متناسب تعیین شود اصراری به عرضه خودرو در بورس کالا نداریم اما از ادامه عرضه‌ خودرو در بورس کالا استقبال می‌کنیم.

 مجید عشقی در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا اظهار کرد:  در بحث خودرو موضع سازمان بورس این است که خودرو باید با کیفیت و قیمت مناسبی به دست مصرف‌کننده برسد که تولیدکننده آسیب نبیند.

وی افزود: وقتی قیمت را برای چند سال به صورت دستوری ثابت نگه می‌داریم به ضرر مصرف‌کننده است، زیرا تولیدکنندگان کیفت و تیراژ را کاهش می‌دهند.

وی تاکید کرد: قیمت‌گذاری دستوری در بحث خودرو ضمن ایجاد زیان انباشته برای خودروسازان به نظام بانکی آسیب می‌زند. همچنین قطعه‌سازان، خودروسازان و سایر تولیدکنندگانی که با این صنعت همکاری دارند از قیمت‌گذاری دستوری زیان می‌بینند.

رئیس سازمان بورس گفت: بخش قابل توجهی از سهام خودروسازان در سهام عدالت است ما به دنبال این هستیم که ذینفعان سهام عدالت و سایر سرمایه‌گذاران آسیب نبینند. متاسفانه قیمت پایین خودرو  سبب افزایش دلالان شده، اگر قیمت خودرو متناسب شود ما اصراری به عرضه خودرو در بورس کالا نداریم اما از ادامه عرضه‌ خودرو در بورس کالا استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون برخی خودروها در بورس کالا عرضه شدند، وزارت صمت با کلیت عرضه خودرو در بورس کالا موافق است اما برخی از نظرات کارشناسی وجود دارد که باید بررسی شود‌.

مجید عشقی گفت: قیمت خودرو در بازار،‌ معلول چندین عامل مختلف است؛ قیمت یک کالا در بازار مثل یک دماسنج است که وضعیت را نشان می‌دهد. اگر ما این دماسنج را به رسمیت نشناسیم یا آن را خراب کنیم یا آن را به صورت موقت دستکاری کنیم،‌ مشکل حل نخواهد شد.

وی ادامه داد: هر زمان به سمت قیمت گذاری دستوری رفتیم، ضمن ایجاد فسادهای قابل توجه، تغییر ذائقه نیز ایجاد می‌شود؛ به طور مثال تولیدکنندگان خودرو بجای افزایش بهره‌وری و کیفیت، تنها به دنبال افزایش سود هستند.

رئیس سازمان بورس: امیدواریم با افزایش عرضه خودرو در بورس کالا شاهد خارج شدن خودرو از  زمره کالاهای سرمایه‌ای باشیم. انحصار و رانت در بازار خودرو زمانی از بین خواهد رفت که عرضه خودرو در کشور زیاد شود. اما از سوی دیگر نمی‌توان از خودروسازان انتظار داشت در حالی که همزمان در حال زیان هستند، تولید خود را افزایش دهند.

مجید عشقی گفت: تاکنون فقط ۵ درصد از تولید خودرو در بورس کالا عرضه شده است. برآورد ما این است که اگر روند عرضه خودرو در بورس کالا ادامه یابد و عمده تولید خودرو در کشور در بورس کالا عرضه شود، ظرف شش ماه تا یکسال، صنعت خودروسازی روند رو به رشدی خواهد داشت و هم تولید خودرو و هم تنوع و کیفیت خودروها افزایش پیدا می‌کند.

فروش فوری ایران خودرو

سخنگوی وزارت صمت ضمن اطمینان‌دهی نسبت به اینکه تا آخرین نفرِ دارای حساب وکالتی و واجد شرایط در طرح یکپارچه خودرو فرصت برای ثبت‌نام وجود خواهد داشت و فعلا یک روز دیگر (تا ٢٩ اسفند ماه) نیز تمدید شده است، اعلام کرد که حتی برخی متقاضیان در پایان خرداد ماه ١۴٠٢ می‌توانند بار دیگر شانس خود را برای ثبت‌نام برخی خودروهای با تقاضای کمتر، امتحان کنند.

داستان ثبت‌نام برای خودروهای داخلی در قالب سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی “بدون قرعه‌کشی” که صرفا برای انتخاب مشتری و حذف تعدادی دیگر بود و تبدیل آن به قرعه‌کشی برای تعیین نوبت تخصیص از حدودا ابتدای اسفند ماه با اعلام مدیر کل دفتر صنایع خودرو و سپس توضیحات تکمیلی سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.

اعلام شد که دو خودروساز بزرگ در کنار خودروسازان بخش خصوصی، محصولات خود را در طرح فروش که بزرگترین طرح فروش خودروهای داخلی و بدون قرعه‌کشی است، عرضه می‌کنند. در این طرح، قرعه‌کشی برای تعیین مشتری نهایی وجود ندارد و چنانچه تقاضا برای خودرویی از میزان عرضه آن خودرو بیشتر باشد، لیست انتظار برای تعیین نوبت تحویل خودرو مشخص خواهد شد؛ همه ثبت‌نام‌کنندگان واجد شرایط، خودرو دریافت خواهند کرد، اما زمان تحویل خودروها بین سه ماه تا یک سال متفاوت خواهد بود.

پس از اعلام جزئیات این طرح، گام اول ثبت‌نام این طرح، با اقدام متقاضیان برای تعریف حساب وکالتی به نفع سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نزد بانک‌های عامل معرفی شده و مسدودن کردن وجه ١٠٠ میلیون تومانی در این حساب، از ٢٠ اسفند ماه لغایت ٢٣ اسفند ماه آغاز شد.

گفتنی است که با توجه به نزدیکی زمان ثبت‌نام اولیه (تعریف حساب وکالتی و واریز وجه) با طرح فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو به مناسب نیمه شعبان و البته اینکه اعلام شد که متقاضیان می‌توانند با یک حساب وکالتی به شرط موجودی برای دو طرح (٢٣٠ میلیون تومان) و به‌ نفع سازمان حمایت کردن حساب وکالتی خود، در این طرح شرکت کنند، برخی متقاضیان باز هم علیرغم همه اطلاع‌رسانی‌ها اشتباه کرده و حساب خود را به نفع سازمان حمایت نکردند و تصور کردند که همان حساب وکالتی به نفع ایران‌خودرو کفایت می‌کند، اما این افراد از لیست واجدان شرایط حذف شده و نتوانستند به مرحله دوم دسترسی پیدا کنند.

گفتنی است که مرحله دوم از میان متقاضیان دارای شرایط عمومی و تایید بانک مرکزی از جهت تعریف حساب وکالتی برای سازمان حمایت و مسدود کردن ١٠٠ میلیون تومان از روز جمعه ٢۶ اسفند ماه آغاز شد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • حسین بهمنی
    0

    درود جناب عشقی لطفا برای قیمت پایین کارخانه خودرو ساز متاسف نباشید برعکس به عنوان یکی از مسئولین فکری برای گرانی بازار بفرمایید خیلی مهمه بازار ‌وگرانی را مهار بفرمایید اینکار هنرمدیریتی بس گران بهاست لطفا با عرض پوزش نگران مردم باشید با سپاس ازعنایت شما

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه