سهام عدالت | ثبت نام سهام عدالت

خبر خوش برای کسانیکه سهام عدالت دارند | دریافت وام 50 میلیونی بدون ضامن با سهام عدالت

با اعلام اعطای وام سهام عدالت بدون ضامن، بسیاری از سهامداران برای استفاده از این فرصت طلایی از دریافت وام استقبال کرده‌اند.

خبر خوش برای کسانیکه سهام عدالت دارند | دریافت وام 50 میلیونی بدون ضامن با سهام عدالت
کدخبر : 15297
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

پدرحالی که طبق آمار حدود ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت هستند، همواره صدای اعتراض عده‌ای به گوش می‌رسید که چرا با وجود اینکه جزو دهک‌های کم درآمد جامعه هستند، مشمول این سهام نمی شوند. از سویی دولت دوازدهم درحالی به کار خود پایان داد که اعلام شد پرونده ثبت نام سهام عدالت بسته شده است و امکان اینکه مشمول جدیدی پذیرفته شود وجود ندارد. با این حال برخی نماینده های مجلس همچنان قول تخصیص سهام عدالت به جاماندگان را می دادند و آمارهای مختلفی نیز از جاماندگان ارائه می شد و در نهایت نیز زمزمه های یک جامعه آماری ۲۰ میلیون نفری نیز به گوش رسید.

با اعلام اعطای وام سهام عدالت بدون ضامن، بسیاری از سهامداران برای استفاده از این فرصت طلایی از دریافت وام استقبال کرده‌اند. اما همچنان ابهامات زیادی درمورد این موضوع وجود دارد. برخی از سوالات موجود در این زمینه آن است که، برای مثال، چه کسانی مشمول این وام می‌شوند؟ برای دریافت این وام باید چه اقداماتی انجام داد؟ آیا درست است که این وام بدون نیاز به ضامن اعطا می‌شود؟ در این مطلب از سایت رده، صفر تا صد شرایط دریافت وام سهام عدالت را بررسی می‌کنیم تا شما بتوانید بدون هیچ‌گونه ابهامی از فرصتی که در اختیارتان قرار داده شده است استفاده کنید.

وام سهام عدالت همان چیزی است که امروزه تمام سهامداران آن درموردش حرف می‌زنند! از آنجایی که استقبال از این وام بسیار زیاد بوده، بدون شک دریافت آن به زمان زیادی نیاز دارد. این وام‌ها در وجه‌های 14 میلیونی به سهام‌داران برگه یک میلیونی و در وجه‌ هفت میلیونی برای سهام‌داران برگه 500 هزار تومانی اعطا می‎شوند. افراد وام گیرنده این مبالغ را در قالب یک کارت اعتباری دریافت می‌کنند، پس از دریافت این وام می‌توان از آن برای خرید در فروشگاه‌های منتخب و تعیین شده استفاده کرد. بر این اساس، در یک خانواده سه نفره، تا 21 میلیون تومان وام در قالب کارت اعتباری اعطا می‌شود.

اولین سوال درمورد وام سهام عدالت آن است که کدام یک از سهام‌داران می‌توانند این وام را دریافت کنند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تمام سهامداران، به‌جز آن دسته از سهامدارانی که سهام عدالت خود را آزاد کرده‌اند و برخی از دارایی‌های خود را به‌فروش رسانده‌اند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند. درنتیجه، وام سهام عدالت شامل سهامدارانی است که سهام خود را آزادسازی کرده‌اند، اما حتی یکی از دارایی‌های خود را نفروخته‌اند. تمام افرادی که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم سهام دارند می‌توانند از این وام استفاده کنند.

اگر مشمول وام سهام عدالت نیستید می‌توانید باتوجه به شرایط خودتان از وام مسکن یا وام ازدواج استفاده کنید.

سهام عدالت

شرایط لازم برای دریافت وام سهام عدالت

درصورتی‌که برای دریافت وام سهام عدالت مشتاق هستید باید شرایط زیر را داشته باشید:

اولین شرط دریافت وام سهام عدالت آن است که برگه سهام عدالت و مدارک مربوط به آن را داشته باشید و توسط آن‌ها برای ثبت نام اقدام کنید.

برای دریافت وام حتما کارت ملی به همراه داشته باشید. همچنین، اطلاعات مربوط به هویت شما ممکن است مفید باشد.

داشتن یک سیم کارت به نام خود سهام‌دار ضروری است.

مرحله بعد، دریافت شماره شبا است.

در مرحله بعد باید در سامانه سجام و هویت سنجی افراد ثبت نام کنید. پس از ثبت نام در این سامانه، لازم است که در یکی از بانک‌های تجارت و ملی حساب باز کنید. وام و کارت اعتباری سهام عدالت فقط در این دو بانک ارائه می‌شوند.

همچنین، به‌عنوان شرط آخر برای دریافت وام سهام عدالت باید بگوییم که سهام شما نباید توقیف شده باشد. قبل از مراجعه به بانک‌های مذکور باید پرتفوی سهام خود را فعال کنید. درصورتی‌که می‌خواهید این فرآیند در سریع‌ترین حالت ممکن پیش برود، می‌توانید از ساعت ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر برای ثبت نام اقدام کنید.

آیا وام سهام عدالت نیازمند ضامن است؟

یکی از مهم‌ترین مزایای وام سهام عدالت آن است که به هیچ ضامنی نیاز ندارد. درواقع در این وام ضامن اصلی سهام عدالت خود شما است که بانک براساس آن مبلغ وام را پرداخت می‌کند. درصورتی‌که درمورد پرداخت وام مشکلی به‌وجود بیاید، بانک می‌تواند سهام شما را بفروشد تا مبلغ وام را جبران کند. وام سهام عدالت بازپرداخت سه ساله دارد و با سود 18 درصد ارائه می‌شود. البته، یک طرح تشویقی برای افرادی که در ۳۰ روز اول وام را تسویه می‌کنند وجود دارد، به این صورت که از این افراد هیچ‌گونه سودی دریافت نمی‌شود.

نکات مهم برای دریافت وام سهام عدالت

باتوجه به دردسترس بودن، دریافت وام سهام عدالت از بانک فقط 60 درصد از سهم شرکت‌های استانی را پوشش می‌دهد، دریافت تسهیلات با ۱۰۰ درصد سهام فعلا در دسترس نیست. اولین بانک‌هایی که برای اعطای این تسهیلات پیش‌قدم شده‌اند، بانک‌های تجارت و ملی هستند که مبالغی به اندازه 7 تا 13 میلیون تومان ارائه می‌دهند.

پس از اتمام فرآیند ثبت نام، تولید کارت نشان اعتباری یا همان دریافت تسهیلات به اندازه 72 ساعت طول می‌کشد. برای بازپرداخت این تسهیلات، شخص باید به منوی کارت اعتباری که در قسمت نشان بانک وجود دارد، مراجعه کند. همچنین، توجه داشته باشید اعتباری که به وام گیرنده‌ها تعلق می‌گیرد تنها در برخی از فروشگاه‌ها قابل استفاده است. برای مثال، وام سهام عدالت گرفته شده از بانک ملی فقط در فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، وین مارکت و فروشگاه‌های دارای دستگاه پوز سداد با QR code قابل استفاده است.

درصورت تمایل برای دریافت وام سهام عدالت، شما می‌توانید بدون نیاز به مراجعه حضوری، به‌صورت غیرحضوری و با استفاده از نرم‌افزار مربوطه، فرآیند لازم را پیش ببرید و درخواست خود را ثبت کنید. پس از طی کردن فرآیند، دریافت وام بین 3 تا 5 روز طول خواهد کشید. اقساط در بلندمدت و به‌صورت 36 ماهه برنامه‌ریزی خواهند شد.

نحوه ثبت درخواست وام سهام عدالت

پس از آن که از تکمیل بودن شرایط دریافت وام سهام عدالت مطمئن شدید، اکنون می‌توانید برای ثبت درخواست خود اقدام کنید. برای این کار کافیست به نرم‌افزار مربوط به بانک مورد نظر وارد شوید. البته، برای نصب این نرم‌افزار به گواهی امضا شخص و احراز هویت او نیاز است. این فرآیند ازطریق بارگذاری مدارک هویتی و ثبت ویدیو به مدت چند ثانیه به‌صورت زنده، و ارسال تصویر امضای شخص، به انجام می‌رسد. پس از طی کردن این مراحل، شخص شیوه‌نامه دریافت و پرداخت وام را مطالعه کرده و پس از قبول قوانین و تعهدات آن، درخواست خود را ثبت می‌کند.

باتوجه به مطالبی که در این مقاله گفتیم، سهام عدالت برای بسیاری از سهام‌داران یک فرصت مناسب شناخته می‌شود. همچنین گفتیم که یکی از مزایای این وام‌ها، آن است که به هیچ ضامنی نیاز ندارند، درنتیجه برای دریافت وام سهام عدالت نیازی نیست که درمورد ضامن آن نگران باشید. درصورتی‌که شرایط گفته شده در این مطلب برای دریافت وام سهام عدالت را دارید، می‌توانید نرم‌افزار مربوط به بانک مورد نظر را نصب کرده و در کوتاه‌ترین زمان برای دریافت این وام درخواست دهید. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه