سهام عدالت | سود سهام عدالت | ارزش سهام عدالت

واریز سود سهام عدالت 5 میلیونی به حساب این دهک ها | سود سهام عدالت جدید شامل چه کسانی است؟

عسگر توکلی، رئیس هیات‌مدیره شرکت تعاونی سهام عدالت کشور، شمار فوت‌شدگان سهام عدالت را 3 میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دانست و اظهار داشت: تعیین تکلیف سهام این افراد 3 سال معطل مانده است

واریز سود سهام عدالت 5 میلیونی به حساب این دهک ها | سود سهام عدالت جدید شامل چه کسانی است؟
کدخبر : 10918
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

سهام عدالت گونه‌ای یارانه است که بنابر نظر دولت نهم (ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد)، از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار شد.در اواسط دهه ۱۳۸۰ دولت سهام خود را در ۴۹ شرکت بین مردم تقسیم کرد که با این کار بیش از ۴۹ میلیون نفر از جمعیت کشور مشمول دریافت سهام عدالت شدند. دولت، هدف از عرضه سهام عدالت را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام کرد. بنابر طرح سهام عدالت، بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین، به قشرهای کم‌درآمدتر فروخته می‌شود.در ادامه آخرین خبر از سهام عدالت را می خوانیم.

سهام عدالتعسگر توکلی، رئیس هیات‌مدیره شرکت تعاونی سهام عدالت کشور، شمار فوت‌شدگان سهام عدالت را 3 میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دانست و اظهار داشت: تعیین تکلیف سهام این افراد 3 سال معطل مانده است.

مطابق آخرین وعده‌ مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، تکلیف وراث سهام عدالت تا پایان شهریور جاری مشخص می‌شود. عسگر توکلی، رئیس هیات‌مدیره شرکت تعاونی سهام عدالت کشور، شمار فوت‌شدگان سهام عدالت را 3 میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دانست و اظهار داشت: تعیین تکلیف سهام این افراد 3 سال معطل مانده است.

وی تصریح کرد: شرکت سپرده‌گذاری 3 سال تعیین تکلیف سهام این افراد را معطل و بلاتکلیف گذاشته است. توکلی با انتقاد از اینکه پول‌های مردم دست شرکت سپرده‌گذاری مرکزی مانده است، افزود: با آنکه زیرساخت‌ها مهیاست اما همچنان تعیین تکلیف سهام فوت‌‌شدگان اجرایی نشده است.  بر این اساس، پیمان حدادی، دستیار ویژه سهام عدالت رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان اظهار داشت: از ۴۹میلیون سهامدار عدالت، ظرف ۱۶ سال گذشته، 3.5 میلیون نفر فوت کرده‌اند.  وی ادامه داد: تکلیف سهام این 3.5 میلیون متوفی سهام عدالت تا پایان شهریور مشخص می‌شود. حال باید منتظر ماند و دید سهام عدالت فوت‌شدگان طی چند روز آینده چه سرنوشتی پیدا می‌کند و وراث این افراد چگونه می‌توانند از این سهام استفاده کنند.

معاون فناوری و توسعه نوآوری سپرده گذاری مرکزی گفت: با همکاری ناشران پرتفوی سهام عدالت، سود سال مالی ۱۴۰۰ در اواخر امسال به حساب مشمولان واریز می‌شود.

وی اضافه کرد: سود عملکرد سال ۹۸ در دو مرحله اسفند ۹۹ و تیر ۱۴۰۰ پرداخت شد. سود عملکرد ۹۹ به صورت یک مرحله‌ای در اسفند ۱۴۰۰ واریز شد؛ بنابراین نحوه واریز کاملا وابسته به همکاری شرکت‌ها است.

معاون فناوری و توسعه نوآوری سپرده گذاری مرکزی افزود: در خصوص سال ۱۳۹۹ باید گفت سود عملکرد سال مالی ۱۳۹۹ پرتفوی سهام عدالت  در ۳ مرحله (اسفند ۱۴۰۰ مرحله اصلی، اردیبهشت و تیر ۱۴۰۱) به حساب مشمولان و جاماندگان سهام عدالت واریز شده است. افرادی که هنوز سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده اند می‌بایست نسبت به اعلام شماره شبای معتبر اقدام کرده تا بتوانند در مراحل بعدی سود سهام عدالت را دریافت کنند.

وی ادامه داد: شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت از جمله دلایلی است که باعث می‌شود تا مشمول سهام عدالت سود به حسابش واریز نشود. به همین خاطر این گونه افراد می‌بایست با ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام نسبت به ثبت شماره شبای معتبر اقدام کنند.

وی در مورد زمان واریز سود سهام عدالت امسال اظهار کرد: سود عملکرد سال مالی ۱۴۰۰ پرتفوی سهام عدالت در اواخر سال ۱۴۰۱ به حساب مشمولان واریز خواهد شد و در خصوص وضعیت افزایش سرمایه ناشران پرتفوی سهام عدالت نیز بعد از مشخص شدن میزان افزایش سرمایه و اعمال افزایش سرمایه‌های شرکت‌ها وضعیت سود مشخص خواهد شد. البته  فعلا زمان مشخص نیست، ولی تمام تلاش سازمان بورس و سپرده گذاری بر این خواهد بود که همانند دو سال گذشته نزدیک عید نوروز این سود برای همه مشمولان واریز شود.

این روزها دریافت شماره شبا خیلی ساده است. کافی است با تبدیل شماره کارت به شبا، آن را تحویل بگیرید. برای این کار هم کافی است با هر اطلاعاتی از حساب بانکی – مانند شماره حساب یا شماره کارت یا سایت‌ بانک حساب موردنظر، کد ۲۴رقمی شبا را دریافت کنید.

برای ثبت یا تغییر شماره شبا سهام عدالت باید چه کرد؟

برای انجام هر تغییر و ویرایش در سامانه سهام عدالت باید به آدرس samanese.ir

رفت. اما سوال خیلی‌ها این است که آیا می‌توان شماره شبا سهام عدالت را در این سامانه ثبت کرد یا تغییر داد. جواب این سوال به انتخاب روش مدیریت سهام عدالت شما بستگی دارد. اگر روش مدیریتی مستقیم را انتخاب کرده باشید، هم اجازه ثبت و هم تغییر شماره شبا را خواهید داشت. اما اگر روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام عدالت انتخاب کرده بودید، سامانه سهام عدالت به آدرس samanese.ir در حال حاضر اجازه ثبت شماره شبا را به دارندگان سهام نمی‌دهد.

آن هم در حالی که تمام مراحل دریافت شماره شبا در سامانه انجام می‌شود، اما در آخر با پیغام «انجام عملیات موردنظر تا اطلاع ثانوی امکانپذیر نمی‌باشد.» پس در حال حاضر امکان تغییر یا ثبت شماره شبا در سامانه سهام عدالت وجود ندارد.

اگر سهام گرفته‌اید، اما تا الان سود سهام عدالت را نگرفته‌اید، باید منتظر اطلاعیه‌های مربوط به سهام عدالت بمانید. مطابق این اطلاعیه‌ها، در زمان‌های مشخص‌شده‌ای از سال سامانه سهام عدالت باز می‌شود و در سامانه امکان دریافت شماره شبا یا تغییر آن وجود دارد. پس بهترین راه این است؛ اول با تبدیل شماره کارت به شبا، کد ۲۴رقمی شبا بانکی را که قصد دارید سود سهام عدالت به حسابش واریز شود، به دست بیاورید. بعد از دریافت شماره شبا منتظر اعلان عمومی سامانه سهام عدالت در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها بمانید که برای مدتی – حدود یک‌ماه – امکان تغییر و ثبت شماره شبا را به دارندگان سهام می‌دهند. در نهایت هم منتظر می‌مانید تا سود سهام عدالت به حساب‌تان واریز شود و کار دیگری ندارید.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه