سهام عدالت | ثبت نام سهام عدالت

خبر مهم برای کسانی که سهام عدالت ندارند | دریافت سود 10 میلیونی سهام عدالت با این روش

سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد: سهامدارانی که تاکنون سود خود را دریافت نکرده تا آخر هفته فرصت دارند تا با ثبت نام در سجام سود دوره‌های گذشته را هم دریافت کنند.

خبر مهم برای کسانی که سهام عدالت ندارند | دریافت سود 10 میلیونی سهام عدالت با این روش
کدخبر : 15292
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

درحالی که طبق آمار حدود ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت هستند، همواره صدای اعتراض عده‌ای به گوش می‌رسید که چرا با وجود اینکه جزو دهک‌های کم درآمد جامعه هستند، مشمول این سهام نمی شوند. از سویی دولت دوازدهم درحالی به کار خود پایان داد که اعلام شد پرونده ثبت نام سهام عدالت بسته شده است و امکان اینکه مشمول جدیدی پذیرفته شود وجود ندارد. با این حال برخی نماینده های مجلس همچنان قول تخصیص سهام عدالت به جاماندگان را می دادند و آمارهای مختلفی نیز از جاماندگان ارائه می شد و در نهایت نیز زمزمه های یک جامعه آماری ۲۰ میلیون نفری نیز به گوش رسید.

با سجامی شدن سود سهام عدالت دوره‌های قبل خود را دریافت کنید.

بنا بر اعلام رئیس سازمان بورس آقای مجید عشقی به شرط احتمال واریز مرحله دوم سود سهام عدالت در روز‌های شنبه یا یکشنبه وجود دارد سودی که بنا است با سود شرکت‌های غیر بورسی همراه باشد و از طریق بستر سجام همانند دوره‌ای قبلی واریز شد.

در خصوص واریز سود سهام عدالت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد: سود سهام عدالت تنها از طریق سامانه سجام واریز خواهد شد.

همچنین اعلام شد، سهامدارانی که تاکنون سود خود را دریافت نکرده تا آخر هفته فرصت دارند تا با ثبت نام در سامانه سجام علاوه بر دریافت سود فعلی سود دوره‌های گذشته را هم دریافت کنند همچنین فرصت برای اصلاح مشکلات حسابی همچنان تا قبل از واریز سود وجود دارد.

لازم به ذکر است واریز سود و مراحل آن نیازمند صرف زمان است بنابر این ممکن است فرآیند واریز ۲۴ ساعت زمان ببرد.

سهام عدالت

رئیس سازمان بورس مجید عشقی از زمان احتمالی واریز مرحله دوم سود سهام عدالت خبر داد؛ سود سهام عدالت عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت‌ها که مرحله نخست واریزی آن ۳۰ آذر بود و در همان زمان وعده واریز مابقی سود این سهام تا پایان سال داده شده بود.

در ۲۹ آذر عشقی رئیس سازمان بورس گفته بود، دومین مرحله سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ تا پایان سال به حساب مردم واریز خواهد شد.

عشقی روز گذشته در ادامه بحث زمان واریز سود سهام عدالت گفت: از مجموع شرکت‌های سبد سهام عدالت، برخی شرکت‌ها هنوز سود را واریز نکرده‌اند، با این شرکت‌ها همچون فولاد، مارون و... صحبتی در خصوص واریز هرچه سریع‌تر سود داشته‌ایم. فکر می‌کنم تا سه شنبه واریزهای آن‌ها انجام بشود، البته انجام محاسبات لازم نیز زمانی را صرف خواهد کرد و احتمالا تا شنبه یا یکشنبه هفته آینده سود سهام عدالت واریز می‌شود.

سود سهام عدالتی که با توجه به تنوع پرتفوی افراد، مبلغ واریزی سود در مرحله اول برای آن‌ها متفاوت بود. سهامدارانی که پرتفوی سهام عدالت ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان داشتند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کردند.

اما میزان واریزی سود سهام عدالت در مرحله دوم چقدر است؟ در همین خصوص رئیس سازمان بورس پیش از این گفته بود، دومین مرحله سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ به همان مقدار مرحله اول است.

البته که تاکنون در خصوص مبلغ دقیق واریزی عددی مشخص اعلام نشده است  و این مبلغ بستگی به عملکرد شرکت ها در واریز سود دارد. سودی که بنابر اعلام شرکت سپرده گذاری مرکزی در صورت نهایی شدن زمان واریز تنها از طریق سجام پرداخت خواهد شد و نیاز به مراجعه به هیچ سامانه یا مکان خاصی نیست و سهامداران باید در این زمینه مراقب سودجویان باشند.

سرهنگ کارآگاه علی حسینی در این زمینه گفت: مجرمان سایبری با ارسال پیامک‌هایی تحت عنوان سهام عدالت با سرقت اطلاعات حساب‌های بانکی شهروندان اقدام به برداشت از حساب یا سوء استفاده از حساب‌های بانکی افراد می‌کنند.

وی اضافه کرد: با کلیک کاربر روی لینک ارسال شده، دستگاه قربانی هک شده و کلاهبرداران می‌توانند به پیامک‌های دریافتی و لیست مخاطبین دسترسی پیدا کنند. در ادامه، علاوه بر دسترسی به رمزهای پویا به منظور خالی کردن حساب بانکی، پیامک جعلی را به تمامی مخاطبان قربانی ارسال می‌کنند.

به گفته او پیامک‌های معتبر با سرشماره مخصوص ارسال می‌شوند. پیامک‌های حاوی لینک با سرشماره‌های شخصی، بدون شک پیامک جعلی و کلاهبرداری است.

همچنین مدیر پرداخت سود سپرده گذاری مرکزی حسین قشمی پیش از این گفته بود: شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت از مهم‌ترین دلایلی است که باعث می‌شود سود به حساب سهامداران سهام عدالت واریز نشود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه