وام قرض الحسنه | وام فوری

پرداخت وام قرض الحسنه 10 میلیونی بدون کارمزد | وام قرض الحسنه فوری بدون ضامن برای یارانه بگیران

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به تعیین بودجه برای اشتغالزایی و صندوق کارگشایی مددجویان در سال ۱۴۰۲ از افزایش دهک‌های مشمول وام اشتغال خبر داد.

پرداخت وام قرض الحسنه 10 میلیونی بدون کارمزد | وام قرض الحسنه فوری بدون ضامن برای یارانه بگیران
کدخبر : 15271
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 وام قرض الحسنه یکی از انواع وام های بانکی است؛ این نوع وام در واقع عقدی است بین بانک و قرض گیرنده که طبق مقررات و ضوابط مبلغی به عنوان قرض به فرد داده می شود؛ طبق قرار داد مبلغ وام قرض الحسنه توسط وام گیرنده باید باز پرداخت شود. بانک های مختلفی وام قرض الحسنه به سپرده گذاران خود ارائه می دهند. سقف تسهیلات وام قرض‌ الحسنه به متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود. وام قرض الحسنه همان طور که از نامش پیداست، دارای نرخ کارمزد کمی است؛ عموما نرخ کارمزد تسهیلات صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود.

سید مرتضی بختیاری در سفر خود به استان کرمانشاه با حضور در شهرستان سنقر به منظور توزیع جهیزیه نوعروسان و تفقد از خانواده ایتام، اظهار کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که در صورت برخورد با انتقادات توضیحات لازم ارائه دهیم و از انتقاد شدن ناراحت نشویم چرا که نقد مقدمه‌ای برای تکامل است.

وی با بیان اینکه مسئولان نهاد کمیته امداد باید خدمت‌گذار مردم باشند، گفت: این نهاد تنها نهادی است که امام خمینی (ره) به نام خود تأسیس کرده و امروز یکی از مواردی که به عنوان صیانت بر عهده همه قرار گرفته خدمتگزاری مخلصانه و صیانت از این نهاد است.

بختیاری در ادامه با اشاره به پرداخت وام‌های کارگشایی، تصریح کرد: ۱۵۰ خانوار در شهرستان سنقر در نوبت دریافت این وام هستند اما باید توجه داشت که تاکنون برای پرداخت این وام‌های قرض الحسنه هیچ گونه بودجه دولتی لحاظ نشده بود که امسال با تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بودجه بندی سال ۱۴۰۲ مبالغی لحاظ شده است که پس از تأیید نهایی می‌توان در این صندوق مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه تاکنون بیش از ۳۴۰ هزار نفر از صندوق قرض الحسنه وام دریافت کرده‌اند، بیان کرد: پرداخت وام‌های تا سقف ۱۰ میلیون تومانی به منظور کمک به نیازمندان بدون کار مزد خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون پرداخت ۷۵ درصد وام‌های پرداختی به مدد جویان و ۲۵ درصد نیز برای غیر مددجویانی بوده که به واسطه مختلف به این صندوق‌ها معرفی شده‌اند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه فعالیت صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد زیر نظر بانک مرکزی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: سقف پرداخت وام از سوی بانک مرکزی ۵۰ میلیون تومان اعلام شده اما در حال تلاش برای افزایش میزان وام‌های پرداختی به مدد جویان هستیم.

بختیاری اضافه کرد: تا پیش از شروع سال جدید مبلغی را برای پرداخت وام‌های قرض الحسنه در شهرستان سنقر در نظر خواهیم گرفت تا وام پرداخت نشده‌ای باقی نماند و هدف از پرداخت وام‌های قرص الحسنه علاوه بر کمک به نیازمندان باعث جلوگیری از تنبل شدن افراد خواهد شد چرا که وام‌های بلاعوض کمکی به فعالیت افراد نخواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه احداث ساختمان اداری در شهرستان سنقر جز مصوبات این سفر خواهد بود، گفت: ساخت این اداره با تأمین اعتبار به طور جدی آغاز خواهد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: در زمینه تأمین جهیزیه به نیازمندان نیز گفت: افراد آبروندی هستند که تحت پوشش این نهاد نیستند اما مستحق دریافت کمک هستند که با تلاش‌های مضاعف به دنبال تهیه و پرداخت به نیازمندان خوایم بو اما به دلیل محدودیت‌هایی در منابع مالی این نهاد توان رسیدگی به تمام نیازهای نیازمندان را نخواهیم داشت.

وام قرض الحسنه

بختیاری متذکر شد: بودجه‌های دولتی توان تأمین تمام نیازهای مردم را نداشته و به دلیل سخت‌گیری‌های دیوان محاسبات تنها در مورادی می‌توان از آنها استفاده کرد که مصرف آنها در خود قانون پیش بینی شده و به همین دلیل ما در اکثر مواقع از خیرین و پویش‌ها کمک می‌گیریم که باید از تمامی افراد کمک رسان قدر دانی کرد.

وی با بیان اینکه امسال حدود یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان جهیزیه برای نیازمندان تهیه شده، عنوان کرد: از این میزان تنها ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه دولتی بود و باقی این اعتبارات از محل اعتبارات مربوط به خیرین تأمین شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به کمک مومنانه به نیازمندان بدون کوچک‌ترین منت در این نهاد تاکید کرد و گفت: یکی از راه‌های تهیه جهیزیه در استان‌ها و شهرستان‌ها هم افزایی با خیرین است که با برنامه‌ریزی می‌توان ۷۰ درصد آن را به مدد جویان کمیته امداد و ۳۰ درصد دیکر را به نیازمندان غیر کمیته امداد اهدا کرد.

بختیاری با اشاره به اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی (ره)، افزود: برای نخستین بار در بودجه ۱۴۰۱ تسهیلات برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته شد و هم‌چنین در مصوبه شورای عالی اشتغال که با حضور آیت الله رئیسی در دولت سیزدهم برگزار شد مصوب شده که ما ۵۰۰ هزار اشتغال با اولویت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: از مجموع اشتغالزایی‌ها در این نهاد پس از مددجویان کمیته امداد ۵۰ درصد برای افراد نیازمندان تا دهک پنج بود که جز مصوبات شورای عالی اشتغال است که با پیگیری و اعتراضات اعلام شده درخواست دادیم که تا قبل از پایان سال جاری جلسه‌ای بر این مبنا و تغییر تا بهره‌مندی دهک هفت تشکیل شود.

رئیس کمیته امداد با اشاره به تعیین بودجه و اعتبار برای اولین بار برای خانه‌سازی محرومان در دولت یازدهم، گفت: این بودجه تا قبل از دولت یازدهم وجود نداشت که در دولت یازدهم برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی برای اولین بار تعیین شد که امسال نیز در بودجه ۱۴۰۱ مبلغ ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و در بودجه ۱۴۰۲ نیز این بودجه پیش‌بینی شده که به زود میزان آن اعلام خواهد شد.

بختیاری با ابراز امیدواری برای تغییر دهک‌های مشمول وام قرض‌الحسنه اشتغال، گفت: بر اساس تورم‌های صورت گرفته وضعیت دهک‌ها تغییر کرده و با درخواست‌های داده شده می‌توان به تغییرات این حوزه امیدوار بود و همچنین در خصوص ساخت و تحویل واحدهای مسکونی برنامه ریزی شده که تا پایان سال ۱۴۰۲ در روستاها مددجوی بدون مسکن در کشور نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: برای کمک به اشتغال مددجویان علاوه بر کمیته امداد باید سایر ارگان‌ها مانند بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان امام، بسیج سازندگی و… نیز تسهیلاتی را به این افراد بدهند که در همین راستا طی نامه‌ای در خواست دادیم که تأمین اعتبار و وام برای اشتغال خانگی برای کمیته امداد قرار گیرد که امیدواریم به زودی محقق شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر الزام پرداخت وام‌های اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، گفت: با وجود اینکه اولویت پرداخت وام‌ها برای ازدواج و فرزندآوری قرار گرفته اما باید توجه داشت که اشتغالزایی و پرداخت تسهیلات در این حوزه مسئله مهمتر است که با تأمین آن می‌توان مسیر را برای ازدواج جوانان فراهم کرد.

بختیاری افزود: بر اساس بودجه‌های تعیین شده‌ای که مجلس شورای اسلامی برای اشتغال در سال ۱۴۰۲ صورت گرفته اتفاقی بی سابقه‌ای در زمینه تعلق بودجه‌ها صورت خواهد گرفت چرا که امسال تنها ۲۵ میلیارد تومان تعیین شده بود که نشان دهنده همراهی نمایندگان بوده که منتظر تأیید نهایی هستیم. وی تاکید کرد: پس از تأیید نهایی بنا داریم که طی نشستی با بانک‌ها سهم بانک‌های عامل را مشخص کرده و از فروردین ماه به بعد به آنها ابلاغ شود تا در ادامه روند فرایند در طول سال به مشکل برنخوریم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی برای بودجه سال ۱۴۰۱ اجازه تشکیل صندوق ضمانت اشتغال مددجویان را صادر کرد، اظهار کرد: که به محض ابلاغ این مصوبه بر روی اساس‌نامه آن کار تخصصی صورت گرفت که پس از رفع ایرادات آن این صندوق راه‌اندازی شد و از سال ۱۴۰۲ با مراجعه مددجویان به ویژه بانوان با جمعیت ۵۱ درصدی به بانک‌ها معرفی شوند.

بختیاری عنوان گفت: پس از تصویب و ابلاغ این طرح از سال ۱۴۰۲ برای پرداخت وام از صندوق اشتغال مددجویان مشکلی نخواهیم داشت و در صورت نداشتن ضامن با اعتبار و ضمانت خود مبلغ مورد نیاز به آنها پرداخت خواهد شد و در پرداخت وام‌های کار گشایی نیز افراد مددجوی کمیته امداد تا ۱۰ میلیون تومان بدون ضامن پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه در صورت عدم پرداخت اقساط وام‌های ۱۰ میلیون تومانی از مستمری افراد تحت پوشش کسر خواهد شد، اظهار کرد: با این حال معوقات وام‌های درخواستی کمتر از ۱.۵ درصد بوده که طبق آمار اعلام شده در بانک مرکزی خوش حساب‌ترین مشتریان بانک‌ها مددجویان کمیته امداد بوده‌اند.

بختیاری با بیان اینکه در تلاشیم برای افراد غیر مددجو نیز اقداماتی صورت گیرد، بیان کرد: به دلیل همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی برقرار شده نسبت به آینده می‌توان امیدوار بود و مایه برکت برای مردم خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه