وام بدون ضامن | شرایط دریافت وام بدون ضامن

سورپرایز ویژه دولت برای وام بدون ضامن بانوان | دریافت وام بدون ضامن بانوان با شرایط فوق العاده

انسیه خزعلی با بیان اینکه یکی مشکلات بانوان کارافرین برای دریافت تسهیلات ارایه ضمانت نامه است گفت: در طرح صندوق ضمانت ، دولت ضامن بانوان کارآفرین سرپرست خانواده می‌شود.

سورپرایز ویژه دولت برای وام بدون ضامن بانوان | دریافت وام بدون ضامن بانوان با شرایط فوق العاده
کدخبر : 14525
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

وام بدون ضامن وامی است که در چند ماه اخیر به یکی از مباحث روز تبدیل شده است.  در ابتدا رئییس جمهور موضوع وام بدون ضامن را در جلسه با فعالین اقتصادی عنوان کرد از مدیران عامل بانک‌ها خواسته بود تا پرداخت وام به آحاد جامعه تسهیل گردد؛ به این صورت که اعتبارسنجی متقاضیان وام‌های خرد جایگزین وثیقه‌های سنگین و چند ضامن برای دریافت تسهیلات بانکی شود.  وزیر اقتصاد هم پس از صحبت‌های رییس جمهوری اعلام کرد که از روز شنبه (نهم آبان ماه) طرح  وام بدون ضامن در بانک‌های دولتی اجرایی شود و وزارت اقتصاد بر اجرای آن نظارت خواهد کرد.برای دریافت وام بدون ضامن در مرحله اول، شاغلان، بازنشستگان و مستمری ‌بگیران دستگاه ‌های اجرایی و شاغلان و بازنشستگان نهادهای عمومی غیردولتی، مشمول دریافت تسهیلات بدون ضامن هستند. در ادامه به آخرین خبر از پرداخت وام بدون ضامن می پردازیم.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، انسیه خزعلی در گفتگو با برنامه «مرز پرگهر» رادیو انقلاب اظهار کرد:  در یک سال و چند ماه گذشته در بخش های مختلفی برای بانوان برنامه داشتیم.

وی ادامه داد: البته توجه داشته باشید که معاونت زنان یک نهاد ستادی است و یک نهاد اجرایی نیست و وارد عملیات نمی شود، اما باید در چند بخش کار کند. یکی سیاست گذاری برای زنان، هماهنگی و برنامه ریزی و دیگری نظارت و ارزیابی است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور افزود: اگر نظارت و ارزیابی به خوبی انجام بگیرد می تواند دستگاه های اجرایی را به حرکت در بیاورد، شاید کار سختی باشد، یکی از مواردی که سعی کردیم در سال گذشته به عنوان نقصی که در دوره‌های قبل می دیدیم و باید برطرف می شد انجام بدهیم، این بود که معاونت را از حالت تشریفاتی خارج کنیم.

خزعلی اضافه کرد: البته این خارج کردن به معنا وارد شدن به اجرایات نبود، بلکه وارد شرایطی کنیم و کارهای برای آن تعریف کنیم که ضمن اینکه در حیطه اختیارات و وظایفش هست، موجب این شود که دستگاهای اجرایی فعال شوند و قوانین و سیاست ها را اجرا کنند.

وی عنوان کرد: ما قوانین کم نداریم، سیاست گذاری و برنامه ریزی آیین نامه دستورالعمل فراوان داریم، مشکل ما اجرا است و در اجرا سستی و کندی و بهانه هایی که آورده می شود، معمولا باعث می شود مسایل زنان بیش از بقیه مسائل عقب بماند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور افزود: لذا یکی از کارهایی که انجام دادیم این بود که سعی کردیم ارتباط خوبی با دستگاهای اجرای ایجاد کنیم، تفاهم نامه های با دستگاه های اجرایی داشته باشیم، طرح هایی را برای دستگاه های اجرایی تعریف کنیم و در کنار آن بتوانیم اعتبارهایی به مناسبت های مختلف از جمله سفرهای استانی برای زنان بگیریم.

خزعلی اضافه کرد: در بخش های مختلف مانند آموزش، آسیب زدایی، ارتقای علمی، سلامت و تندرستی، ورزشی و غیره اعتباراتی بگیریم و طبیعتا این دستگاه ها فعال شدند. هم اکنون هر هفته با چند استانداری ارتباط مجازی داریم و استانداران و مدیران کل گزارش اعتبارات هزینه شده و این که به چه شکلی این اعتبارات هزینه و کار می شود را ارایه می دهند و علمیات جلو می رود و یا اگر اشکالاتی در کار وجود دارد وجاهایی اعتبار تخصیص نیافته است را عنوان می کنند تا ما اینجا در مرکز دنبال آن باشیم.

وام بدون ضامن

وی بیان کرد : به نظر من این حرکت خیلی خوبی بود برای اینکه ما بتوانیم از تشریفاتی بودن و اینکه فقط بنشینم و سیاست گذاری کنیم و به هیچ نتیجه ای نرسیم جلوگیری کنیم، ضمن اینکه ارزیابی و رصد باعث می شود دستگاه های اجرایی نسبت به این قانون فعال شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور افزود: از کارهای که در بخش سیاست گذاری داشتیم قضیه چشم انداز و بیانه ماموریت فعال نمودن ستاد ملی زن و خانواده بود که موضوع خیلی مهمی است، در بعضی از مواردی که خانمها با آن مواجه هستند و نقص در قانون هست رفع شود.

خزعلی ادامه داد: توانستیم در مدت این یک سال و چند ماه دو جلسه ستاد ملی با شش مصوبه داشته باشیم و این حرکت بسیار خوبی درمسیر بانوان است، در دولت گذشته اصلا ستادهای ملی بانوان تشکیل نشده بود، بنابراین فعال کردن ستاد ملی که یک میان بر هست در بحث سیاست گذاری و قانون گذاری بسیار مهم است.

وی عنوان کرد: مشارکت در تدوین بازنگری سند تحول را داشتیم طرح جامع توانمندسازی زنان در بخش کارآفرینی داشتیم، خصوصا برای زنان سرپرست خانوار که در حال حاضر در ۲۱ استان به مرحله عملیاتی رسیدند و ۱۰ استان دیگر مراحل اولیه را در حال طی کردن است و با نظارت معاونت به کارآفرین تسهیلاتی داده شود و پشتیبانی هایی انجام می شود که بتواند زنان سرپرست خانوار را تحت پوشش قرار بدهند و از مواد اولیه تا بازار را تامین می کنند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور تصریح کرد: در استانها سعی میکنیم اعتباری برای ایجاد بازارچه بانوان در نظر بگیریم تا اینها از نظر بازار فروش هم حمایتی داشته باشند که طرح خیلی خوب پیش می رود.

خزعلی بیان کرد: از موارد دیگر تدوین طرح مقابله با آسیب های زنان از جمله طلاق است، با همین هدف ما برنامه ای را برای چهار سال اولین زندگی تدارک و تدوین کردیم تا زوج های جوان مشاوری مثل پزشک خانواده در کنار خود داشته باشند و ماهانه بتوانند مشورت و آموزش های لازم را بگیرند.

وی عنوان کرد: در ادارات سمت و پست «مشاور زنان» درسال ۹۲ مرسوم شده بود ولی این اواخر کمرنگ شده بود. آن پست را مصوب کردیم که هم به مشاوران زن پست داده شود و هم این پست در حد معاون وزیر و یا مدیرکل باشد، البته بستگی به آن دستگاه و مسئولیتی که دارد، مشاورین در دستگاه شرکت داده شوند و تا نظر آنها در بحث های خانواده، زن و جمعیت مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور افزود: همین طور در بحث سیاست گذاری یکی از تکالیف ما در برنامه ششم تدوین آیین نامه، برنامه جامع برای زنان خانواده بود که برنامه ششم تمام می شود و این آیین نامه مصوب نشده بود، این برنامه آماده شد و به کمیسیون رفت و چند بار از کمیسیون برگشت داده شد و جلسات تخصصی این طرح هم برگزار شده که امیدوار هستیم قبل از پایان امسال این طرح تصویبش تمام شود و به مرحله ابلاغ برسد.

خزعلی ادامه داد: طرح جامع سرپرست خانواده فقط بحث شغل این افراد نیست، بلکه بحث مشاوره این افراد هست، آموزش و مهارت آموزی مسائل حمایتی و حقوقی و اجتماعی این زنان است، اگر این طرح تصویب و ابلاغ بشود بسیاری از مشکلات خانم ها سرپرست خانواده را تحت پوشش قرار می دهد.

وی بیان کرد: توانمندسازی زنان در بخش های مختلف یکی دیگر از موارد دارای اولویت است. یکی از کارهای انجام شده در رابطه با بانوان سرپرست خانواده غیر طرح کسب کار پایدار خانواده محور که در حال اجرایی شدن است ایجاد صندوق های ضمانت است. یکی از مشکلات خانم های سرپرست خانواده نداشتن ضامن بود که بعضی از این سرپرست‌های خانواده امکان چند ضامن را یا کلا ضامن را نداشتند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور افزود: به همین منظور صندوق ضمانت را در ذیل صندوق تعاون تعریف کردیم و ۶۰ میلیارد هم با کمک صندوق تعاون و بانک رفاه به سرمایه تودیع در این صندوق قرار دادیم که به الحمدلله بین ۳۱ استان تقسیم کردیم که تاکنون تعداد خوبی از بانوان توانستند وام بگیرند و دولت ضامن آنها بشود و پشتیبانی کار وشغلشان را خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: کار دیگر ما در بحث توانمندسازی دختران است؛ دختران بازماند از تحصیل. ما سعی کردیم اعتباراتی در هر استان بگیریم و در بعضی از استان ها شرایط خاصی را اجرای کرده و در بعضی نیز در دست اجراست.

وی تصریح کرد: طرح دیگر ما آموزش زندگی است که برای سربازان اجرا می شود. ما معتقد هستیم آموزش نباید منحصر به دختران باشد، جامعه متعادل جامعه ای است که تنها آموزش هایش متمرکز بر زنان و دختران نباشد، لذا طی موافقت نامه ای که با وزارت دفاع داشتیم قرار شد یک دوره آموزشی در ارتباط با خانواده و سبک زندگی، سبک برخورد با خانواده برای سربازان که در دوره سربازی هستند برقرار شود که مراحل اجرای این طرح در حال طی شدن است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه