سهام عدالت | ثبت نام سهام عدالت

راه های ثبت نام سهام عدالت اعلام شد | از ثبت نام سهام عدالت جا نمانید

اطلاعات مهم درباره واگذاری سهام عدالت به جاماندگان اعلام شد.

راه های ثبت نام سهام عدالت اعلام شد | از ثبت نام سهام عدالت جا نمانید
کدخبر : 13489
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد واگذاری سهام عدالت به جاماندگان و تثبیت نرخ ارز توضیحاتی ارائه کرد.پیش از این نیز اعلام شده بود مبلغ سهام مورد واگذاری به هر یک از مشمولان معادل حداکثر یکصد میلیون ریال با اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال است.راضیه ذوالنوریان، مدیرکل دفتر امور سهام عدالت سازمان خصوصی‌سازی در رابطه با مشمولان دریافت سهام عدالت می‌گوید: در ارتباط با کسانی که جا مانده سهام عدالت هستند، به استناد مصوبه‌ای که هیات دولت تصویب کرد، شرایط برای ما فراهم شد که در راستای اجرای قانون بودجه ۱۴۰۱، کسانی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کل کشور، سه دهک اول درآمدی جامعه و ایثارگران هستند، سهام‌دار سهام عدالت شوند.

سهام عدالت

سخنگوی کانون سهام عدالت کشور گفت: امسال شناسایی اقشار آسیب پذیر تحت پوشش نهادهای حمایتی برای اختصاص سهام عدالت در حال انجام است.

حیدری سخنگوی کانون سهام عدالت کشور گفت: مجلس، قانونی برای جاماندگان سهام عدالت تصویب و دولت هم اعلام کرده که بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سایر نهادهای حمایتی موظف به شناسایی اقشار آسیب پذیر تحت پوشش خود برای اختصاص سهام عدالت هستند.

او می گوید: تا سال آینده سهام عدالت برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی اختصاص پیدا می کند و امسال برنامه ای برای سایر اقشار نداریم.

سخنگوی کانون سهام عدالت کشور گفت: هیچ مرجعی برای ثبت نام سهام عدالت به صورت حضوری و غیرحضوری وجاهت قانونی ندارد.

او می گوید: پیامک های حاوی لینک درخصوص سهام عدالت کلاهبرداری است و برخی کافی نت‌ها با فریب شهروندان به جای سهام عدالت، ثبت نام سجام را انجام می‌دهند درحالی که ثبت نام سهام عدالت انجام نمی‌شود.

حیدری گفت: سود سهام عدالت از طریق پایگاه اینترنتی آن قابل پیگیری است، شهروندان پس از مراجعه به این پایگاه حتما شماره شبای خود را چک کنند.

او می گوید: شماره تلفن ۱۵۶۹ پاسخگوی سوالات شهروندان درخصوص سهام عدالت است.

سخنگوی کانون شهام عدالت کشور گفت: هشتاد درصد شهروندان دارای برگه سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی هستند که سود واریزی این مرحله برای آنان ۶۰۰ هزار تومان بوده است.

قرار بود 49 میلیون مشمول سهام عدالت، از 29 آذر تا اول دی ماه سود سهام عدالت خود را دریافت کنند. اما هنوز تعدادی از مشمولان هیچ سودی دریافت نکرده‌اند. جاماندگان سهام عدالت به کجا مراجعه کنند؟

واریز سود سهام عدالت تمام شده اما تعدادی از دارندگان سهام عدالت هیچ سودی دریافت نکردند. پیگیری‌ها نشان می‌دهد احتمالا این گروه همان افرادی هستند که شماره شبای آنها نامعتبر است.

واریز نشدن سود سهام عدالت مشکل امسال نیست و این مساله هر بار تکرار می‌شود و علت آن اشتباه بودن اطلاعات شماره شبای سهامداران است.

رئیس سازمان بورس هم علت واریز نشدن سود سهام عدالت برای برخی را همین موضوع ذکر کرد و گفت: دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود، حتما باید اطلاعات خود را در سامانه سجام تکمیل کرده باشند. تاکنون حدود ۴۴ میلیون نفر اطلاعات خود را تکمیل کرده و حدود ۱.۵ میلیون نفر اطلاعات خود را در سامانه سجام تکمیل نکرده‌اند، که امکان واریز سود برای این افراد وجود ندارد.

مدیر پرداخت سود سپرده‌گذاری مرکزی هم علت واریز نشدن سود سهام عدالت را همین نکته عنوان کرده و گفته سود سهام عدالت از طریق شبکه بانکی به حساب سهامداران واریز می‌شود و در صورت وجود هرگونه اشکال در حساب شبای افراد، مبلغ واریز شده برگشت خورده و تا زمانی که حساب مذکور اصلاح نشود امکان واریز سود سهام عدالت وجود ندارد.

سهام عدالت

در طی این سال‌ها خبر‌های متنوعی در رابطه با سهام عدالت جاماندگان مطرح شد، بعضی اوقات نیز گفته شد که امکان ثبت نام مجدد برای جاماندگان وجود ندارد تا در نهایت تصویب‌نامه دولت در خصوص واگذاری سهام به اقشار کم درآمد فاقد سهام عدالت توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد. طبق این تصویب‌نامه میزان سهامی که قرار است به جاماندگان تعلق گیرد و نام شرکت‌های تخصیص دهنده سهام عدالت مشخص شد.

به همین جهت سازمان خصوصی سازی مکلف است در مرحله اول از محل باقی‌مانده سهام متعلق به دولت در بنگاه‌های قابل واگذاری نسبت به واگذاری مستقیم سهام به افراد فاقد سهام عدالت تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی کل کشور و سه دهک اول ایثارگران اقدام کند. مبلغ واگذاری به جاماندگان سهام عدالت معادل ۱۰ میلیون تومان با اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال است.

طبق گفته راضیه ذوالنوریان مدیرکل دفتر امور سهام عدالت سازمان خصوصی سازی، تعداد جاماندگان سهام عدالت حدود ۳.۵ میلیون نفر است، احراز هویت افراد جامانده با کمک ثبت احوال کشور انجام می‌شود در این راستا از نظرهویتی برای تعدادی از افراد مشکلی وجود داشت که آن را به کمیته امداد و سازمان بهزیستی ارسال کردیم تا از نظر بانکِ اطلاعاتی مشکلی نداشته باشیم تا بعد از طی کردن این مراحل کار توزیع سهام را شروع کنیم.

همچنین اکبر حیدری، سخنگوی کانون سهام عدالت، در خصوص جاماندگان سهام عدالت، گفت: مجلس قانونی را برای جاماندگان از سهام عدالت تصویب و دولت در مرحله اول مقرر کرده مددجویان نهاد‌های حمایتی بدون نیاز به ثبت‌نام از طریق سامانه ارتباطی که بین کمیته امداد و سازمان بهزیستی برقرار شده، اطلاعات را به سازمان خصوصی سازی ارسال کنند تا سهام عدالت به این افراد تخصیص یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه