سهام عدالت | ثبت نام سهام عدالت

فوری/ ثبت نام جاماندگان سهام عدالت شروع زد | برای دریافت سهام عدالت به این ادارات مراجعه کنید

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد جاماندگان سهام عدالت تحت پوشش بهزیستی گفت: کسانی که حقوقی از آنها جا مانده است به دستگاه‌های اجرایی مرتبط مراجعه کنند.

فوری/ ثبت نام جاماندگان سهام عدالت شروع زد | برای دریافت سهام عدالت به این ادارات مراجعه کنید
کدخبر : 12676
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

سهام عدالت گونه‌ای یارانه است که بنابر نظر دولت نهم (ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد)، از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار شد.در اواسط دهه ۱۳۸۰ دولت سهام خود را در ۴۹ شرکت بین مردم تقسیم کرد که با این کار بیش از ۴۹ میلیون نفر از جمعیت کشور مشمول دریافت سهام عدالت شدند. دولت، هدف از عرضه سهام عدالت را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام کرد. بنابر طرح سهام عدالت، بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین، به قشرهای کم‌درآمدتر فروخته می‌شود.در ادامه آخرین خبر از سهام عدالت را می خوانیم.

سهام عدالت

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امروز به مناسبت هفته پژوهش و در جلسه تقدیر از پژوهشگران برتر زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران در مورد قول دولت برای اختصاص سهام عدالت به جاماندگان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی گفت: همه کسانی که احساس می‌کنند حقوقی از آنها جا مانده است، می‌توانند به دستگاه‌های اجرایی مرتبط مراجعه کنند و حقوق جامانده خود را پیگیری کنند. اگر حقی از آنها تضییع شده است، می‌توانند پیگیری کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در مورد طرح کالابرگ الکترونیکی گفت: یک شبکه ملی اطلاعات ایجاد شده و طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت نمونه و آزمایشی در برخی استان‌ها اجرا شده است که قبل از پرداخت یارانه به مردم، یارانه آنها به یک حساب پشتیبان واریز می‌شود و کسانی که احساس می‌کنند به جای یارانه نقدی باید کالا دریافت کنند، قبل از موعد یارانه می‌توانند از طریق آن حساب پشتیبان به 11 قلم کالای اساسی موردنیاز خود را دریافت کنند.

وی افزود: مبالغ موردنیاز برای تهیه اقلام اساسی از طریق شبکه پشتیبان اعتباری تأمین می‌شود و اگر سرپرست خانوار تحت هر شرایطی احساس کرد نیاز به پول نقد دارد، می‌توانند از یارانه نقدی در موعد مقرر استفاده کند، بنابراین استفاده از کالابرگ الکترونیکی و یا یارانه نقدی اختیاری است.

مرتضوی در برابر این پرسش که چه زمانی طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت سراسری اجرا می‌شود، گفت: فعلاً مرحله آزمایشی در سه استان اجرا می‌شود که باید نتایج آن مشخص شود و بعد از مشخص شدن نتایج در صورت موفق بودن به صورت سراسری اجرا می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: طرح کالابرگ الکترونیکی فعلاً به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و دولت بررسی می‌کند. البته زیرساخت‌های لازم را هم برای اجرای این طرح فراهم می‌کند.

به گزارش فارس؛ نمایندگان مجلس در قانون بودجه سال جاری دولت را مکلف کرده بودند که به‌جای یارانه نقدی کالابرگ الکترونیکی را در کشور اجرا کند.

سهام عدالت

قرار بود تا شب یلدا سود سهام عدالت واریز شود اما واریز این سود به دی ماه موکول شد. سود سهام عدالت چقدر است و چه کسانی این سود را دریافت می‌کنند؟

بر اساس جدیدترین وعده‌ها قرار است بخش اول سود سهام عدالت نیمه دی ماه و بخش دوم آن تا پایان سال پرداخت شود. اگر شرکت‌های سرمایه پذیر تا پایان هفته سود را واریز نکنند هفته آینده در کمیته تخلفات سازمان بورس باید پاسخگو باشند.

تا لحظه تنظیم این گزارش 36 شرکت بورس و فرابورسی در پرتفوی سهام عدالت هستند که هنوز سودشان را به طور کامل واریز نکرده‌اند. قرار است این شرکت‌ها 50 درصد سود خود را تا پایان آذر واریز کنند و باقی واریزی‌ها نیز تا دی ماه به پایان می‌رسد.

البته از این 36 شرکت دو شرکت هنوز مجمع خود را برگزار نکرده‌اند چرا که پایان سال مالی آنها شهریورماه است. تا به امروز تنها 29 شرکت سود خود را تقسیم کرده‌‌اند که به بیش از 60 هزار میلیارد تومان رسیده و حدودا دو برابر سال گذشته است.

افرادی که پرتفوی 532 هزار تومانی دارند حدود یک میلیون تومان سود دریافت می‌کنند. دارندگان سهام یک میلیونی نیز بیش از دو میلیون سود خواهند گرفت.

بر همین اساس یک خانوار چهار نفره که سهام 532 هزار تومانی دارند تا نیمه دی ماه، چهار میلیون تومان سود دریافت خواهند کرد. خانوار چهار نفره دارای سهام عدالت یک میلیون تومانی هم تا پایان دی ماه 8 میلیون تومان سود دریافت می‌کنند.

از ۴۹ میلیون سهامدار سهام عدالت، حدود ۳.۵ میلیون نفر از سال ۸۵ تا الان فوت شده‌اند که سود این افراد یا نزد شرکت سپرده‌گذار می‌ماند و پس از طی شدن فرآیند مربوطه به وراث واریز خواهد شد یا به شرکت‌های مربوطه واریز می‌شود و وراث از این شرکت‌ها طلبکار می‌شوند.

در خصوص مراحل آزادسازی سهام مکانیزم‌های متفاوتی در حال بررسی است و به شکلی خواهد بود که هم سهامدار سود کند و هم آسیبی به بازار وارد نشود.

حسین خدرویسی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خبر داد که بیش از یک میلیون نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد از بهره‌مندی از سهام عدالت محروم مانده‌اند.

براساس لیست کمیته امداد، یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۵۵۰ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد از جاماندگان سهام عدالت هستند؛ وی در این باره اظهار کرد: پروسه اختصاص سهام عدالت به جاماندگان از یک سال گذشته شروع شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه