سهام عدالت | ثبت نام سهام عدالت

از ثبت نام سهام عدالت جا نمانید | برای ثبت نام سهام عدالت به کجا مراجعه کنیم؟

همه مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی دارای سهام عدالت خواهند شد، اما قرار نیست به هیچ عنوان به جایی مراجعه کنند، زیرا سازمان بهزیستی اسامی افراد را با اطلاعات دقیق در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار داده است.

از ثبت نام سهام عدالت جا نمانید | برای ثبت نام سهام عدالت به کجا مراجعه کنیم؟
کدخبر : 8513
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

سهام عدالت گونه‌ای یارانه است که بنابر نظر دولت نهم (ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد)، از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار شد.در اواسط دهه ۱۳۸۰ دولت سهام خود را در ۴۹ شرکت بین مردم تقسیم کرد که با این کار بیش از ۴۹ میلیون نفر از جمعیت کشور مشمول دریافت سهام عدالت شدند. دولت، هدف از عرضه سهام عدالت را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام کرد. بنابر طرح سهام عدالت، بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین، به قشرهای کم‌درآمدتر فروخته می‌شود.در ادامه آخرین خبر از سهام عدالت را می خوانیم.

سهام عدالت

طبق قانون سهام عدالت باید با اولویت اقشار ضعیف و مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی به افراد تعلق گیرد، در این راستا سازمان بهزیستی جلسه‌ای را با سازمان خصوصی برگزار و آمارها را در این زمینه به روز رسانی کرد و بر این اساس همه مددجویان سازمان بهزیستی سهام عدالت می‌گیرند.

قرار نیست جاماندگان سهام عدالت به هیچ عنوان به جایی مراجعه کنند، زیرا سازمان بهزیستی اسامی افراد را با اطلاعات دقیق در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار داده و به محض اینکه سازمان خصوصی‌سازی کارهای قانونی و اداری آن را انجام دهد مستقیما برای افراد جامانده سهام عدالت برقرار می‌شود.

مقرر است مرجع اعلام اخبار در مورد سهام عدالت سازمان خصوصی‌سازی باشد، مطالبه سازمان بهزیستی این است که افرادی که سهام عدالت نگرفته‌اند و قرار است از این پس به آنها سهام تخصیص یابد، برمبنای ارزش روز به آنها سهام داده شود.

گاها افراد سودجویی هستند که به جاماندگان سهام عدالت مراجعه می‌کنند و به آنها پیامک می‌زنند که برای ثبت‌نام سهام عدالت باید مبلغی را به حساب‌شان واریز کنند، این درحالیست که هیچ ثبت‌نامی صورت نمی‌گیرد، زیرا سازمان بهزیستی به صورت متمرکز همه اقدامات در این زمینه را انجام داده است.

سهام عدالت

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور گفت: همه مددجویان زیرپوشش سازمان بهزیستی دارای سهام عدالت خواهند شد و اسامی آن‌ها در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار می‌گیرد.

سید مرتضی حسینی با بیان اینکه همه مددجویان زیرپوشش سازمان بهزیستی دارای سهام عدالت خواهند شد، گفت: طبق قانون سهام عدالت باید با اولویت اقشار ضعیف و مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی به افراد تعلق گیرد، در این مورد سازمان بهزیستی جلسه‌ای را با سازمان خصوصی برگزار و آمارها را در این زمینه به روز رسانی کرد و بر این اساس همه مددجویان سازمان بهزیستی سهام عدالت می‌گیرند.

وی با بیان اینکه ۶ میلیون و ۹۲۸ هزار مددجو زیر پوشش سازمان بهزیستی قرار دارد، افزود: این درحالیست که حدود ۷۰ درصد از این افراد (چهار میلیون و ۸۰۶ هزار نفر) در حال حاضر سهام عدالت دارند و حدود ۲ میلیون و ۲۵ هزار نفر، جزو جاماندگان سهام عدالت هستند یا قبلا زیر پوشش سازمان بهزیستی نبوده‌اند که باتوجه به پیگیری‌های انجام شده همه این افراد سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: قرار نیست جاماندگان سهام عدالت به هیچ عنوان به جایی مراجعه کنند، زیرا سازمان بهزیستی اسامی افراد را با اطلاعات دقیق در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار داده و به محض اینکه سازمان خصوصی‌سازی کارهای قانونی و اداری آن را انجام دهد مستقیما برای افراد جامانده سهام عدالت برقرار می‌شود.

حسینی با بیان اینکه مقرر است مرجع اعلام اخبار در مورد سهام عدالت سازمان خصوصی‌سازی باشد، بیان کرد: مطالبه سازمان بهزیستی این است که افرادی که سهام عدالت نگرفته‌اند و قرار است از این پس به آنها سهام تخصیص یابد، برمبنای ارزش روز به آنها سهام داده شود.

وی تاکید کرد: گاهی افراد سودجویی هستند که به جاماندگان سهام عدالت مراجعه می‌کنند و به آنها پیامک می‌زنند که برای ثبت‌نام سهام عدالت باید مبلغی را به حساب‌شان واریز کنند، این درحالیست که هیچ ثبت‌نامی صورت نمی‌گیرد، زیرا سازمان بهزیستی به صورت متمرکز همه اقدامات در این زمینه را انجام داده است.

سهام عدالت از جمله دارایی هایی است که بخش عمده ای از افراد کشور آن را در اختیار دارند و همین مساله سبب شده تا برخی در زمینه سوء استفاده از آن اقدام کنند.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با انتشار اطلاعیه‌ای در مورد کلاهبرداری سایبری برای دریافت سود سهام عدالت به عموم مردم هشدار داد.

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از پرداخت مرحله سوم فرایند پرداخت سود به جاماندگان سهام عدالت تا اواسط تیر امسال خبر داد.

معاون فناوری و توسعه نوآوری سمات با بیان اینکه سهامداران عدالت نگران سود سال‌های گذشته خود نباشند، تصریح کرد: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی امسال در چندین نوبت، واریز سود سهامداران عدالت را در دستور کار خود قرار داده است اما امیدواریم این گونه سهامداران هر چه سریعتر مشکل شماره شبا معتبر بانکی خود را حل کنند تا این شرکت بتواند سود سال‌های 1398 و 1399 آنها را تا اواسط تیرماه امسال پرداخت کند.

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با انتشار اطلاعیه ای در خصوص کلاهبرداری سایبری برای دریافت سود سهام عدالت به عموم مردم هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است: به تازگی مجرمان سایبری با ترفندی جدید و با ارسال پیامک و یا پیام در شبکه های اجتماعی با نام واریز سود سهام عدالت مترصد کلاهبرداری از مردم هستند.

پیام های جعلی که به تازگی منتشر شده است، از مخاطبین درخواست می‌کند که برای دریافت سود سهام خود از طریق لینک آلوده اقدام کند که سهامداران می بایست نسبت به این اقدام کلاهبردارانه آگاه باشند.

بر اساس اطلاعیه سمات، مجرمان سایبری با طراحی پلتفرم مجرمانه در قالب استفاده از نام و نشان سامانه سهام عدالت و ارسال پیامک مبنی بر واریز مبالغ مختلف به حساب‌های مالی هموطنان مشروط به مراجعه لینک یا پیوند درج شده در پیامک، گوشی تلفن همراه فریب‌خوردگان را به صفحات جعلی پرداخت موسوم به فیشینگ هدایت می کنند.

شایان ذکر است، هرگونه اطلاع رسانی در سهام عدالت صرفا از طریق وب‌سایت های رسمی شرکت سپرده گذاری مرکزی به نشانی www.csdiran.ir ،www.sejam.ir و sahamedalat.ir به اطلاع عموم مشمولان سهام عدالت می رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه