سود سهام عدالت | ثبت نام سهام عدالت

واریز سود سهام عدالت | جاماندگان سهام عدالت پولدار شدند

مرحله دوم سود سهام عدالت جاماندگان پرداخت می‌شود.

واریز سود سهام عدالت | جاماندگان سهام عدالت پولدار شدند
کدخبر : 8390
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طبق آخرین خبر ها به نظر می رسد سود سهام عدالت همه سهامداران واریز شود. سود سهام عدالت هر سال در دو مرتبه به حساب سهامداران پرداخت می شود. باقی مانده، حواشی واریز سود سهام عدالت سال ۹۸ همچنان ادامه دارد و سهامداران را از اینکه این پول به حسابشان واریز نشود نگران کرده است. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، در حال پیگیری موضوع عدم پرداخت سود سهام عدالت توسط برخی شرکت ها است. در ادامه آخرین خبر ها را از واریز سود سهام عدالت می خوانیم.

سود سهام عدالت

نیمه دوم تیر مشمولان دریافت سود سهام عدالت، سود دریافت خواهند کرد.

بر اساس اطلاعیه شرکت سپرده گذاری مرکزی، سود سهام جاماندگان سهام عدالت در نیمه دوم تیر به حساب مشمولانی که در سامانه سجام ثبت نام و احراز هویت کنند واریز می شود.

یک خرداد اولین مرحله واریز سود جاماندگان برای سود عملکردی سال ۹۸ و ۹۹ بوده است. پیش از این آقای حسین قشمی مدیر تسویه وجوه سپرده گذاری مرکزی گفته بود: قرار بر این شده که شرکت سپرده گذاری مرکزی امسال در چند مرحله برای سهامداران عدالتی که مشکل داشتند، واریز سود انجام  دهد.

سود سهام عدالت

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با اعلام اینکه، مجرمان سایبری با ترفندی جدید و با ارسال پیامک و یا پیام در شبکه‌های اجتماعی با نام واریز سود سهام عدالت در پی کلاهبرداری هستند، افزوده است: در این پیام‌های جعلی از مخاطبین درخواست می‌ شود که برای دریافت سود سهام خود از طریق لینک آلوده اقدام کند که سهامداران باید نسبت به این اقدام کلاهبردارانه آگاه باشند.

بر اساس این اطلاعیه، مجرمان سایبری با طراحی پلتفرم مجرمانه در قالب استفاده از نام و نشان سامانه سهام عدالت و ارسال پیامک مبنی بر واریز مبالغ مختلف به حساب‌های مالی هموطنان مشروط به مراجعه لینک یا پیوند درج شده در پیامک، گوشی تلفن همراه فریب‌خوردگان را به صفحات جعلی پرداخت موسوم به فیشینگ هدایت می‌کنند.

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار تاکید دارد، هرگونه اطلاع رسانی در سهام عدالت صرفا از طریق وب‌سایت‌های رسمی شرکت سپرده گذاری مرکزی به نشانی www.csdiran.ir، www.sejam.ir و sahamedalat.ir به اطلاع عموم مشمولان سهام عدالت می‌رسد.

برای دریافت سود سهام عدالت چه اقدامی انجام دهیم؟

سهامداران عدالتی که هنوز شماره شبا معتبر بانکی خود را اصلاح نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام)، ثبت‌نام و احراز هویت خود را انجام دهند تا در روند پرداختی‌های آتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار گیرند.

اشخاص می‌توانند با مراجعه به سایت www.sejam.ir به صورت حضوری و غیرحضوری، ثبت‌نام خود را در این سامانه انجام دهند.

سومین مرحله پرداخت سود سهام عدالت چه زمانی آغاز می‌شود؟

حدود یک میلیون و ۸۰۰هزار مشمول سهام عدالت همچنان با مشکل شبای معتبر بانکی مواجه هستند. به گفته معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، اگر این دسته از سهامداران هرچه سریع‌تر مشکل شماره شبا بانکی خود را برطرف کنند، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی می‌تواند سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ آنها را تا اواسط تیرماه سال جاری پرداخت کند.

شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت، مهم‌ترین دلایلی است که موجب پرداخت نشدن سود به حساب سهامداران شده است.

چه تعداد سهامدار، مشمول دریافت سود سهام عدالت در مرحله دوم شدند؟

۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت وجود دارد که بیش از دو میلیون نفر از این تعداد، سود سهام عدالت خود را طی سال‌های قبل دریافت نکرده بودند. بنابر آخرین آمار شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، بیش از ۲ میلیون سهامدار عدالت به دلیل نداشتن شماره شبای معتبر بانکی، سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت نکرده‌ بودند که فرآیند پرداخت سود برای این دسته از افراد، ۳۱ اردیبهشت ماه شروع شد. مشمولانی که سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت دارند، ۵۷۵هزار تومان و سهامداران عدالتی که سبد یک میلیون تومانی دارند، یک میلیون و ۸۰هزار تومان سود دریافت کرده‌اند.

پرداخت سود شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

بنابر اعلام مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، سود شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت توسط سازمان خصوصی‌سازی در حال وصول است که در آینده نزدیک به حساب سهامداران واریز خواهد. البته ارزش این سود، بسیار کمتر از واریزی‌های قبلی است.

 آغاز مرحله سوم فرآیند پرداخت سود سهام عدالت

محمود حسنلو پیش از این با بیان اینکه تاکنون دو مرحله پرداخت سود به جاماندگان سهام عدالت انجام شده است افزوده بود: در مرحله اول و دوم به ترتیب ۳۰۷ و ۲۰۰ هزار نفر مشکل شبای بانکی معتبر خود را برطرف و سودهای سنواتی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت همچنان با مشکل شبای معتبر بانکی روبرو هستند، اظهار داشت: شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت مهم‌ترین دلایلی است که باعث شده تا سود سهامداران به حساب آنها واریز نشود.

حسنلو درباره سهامداران عدالتی که هنوز شماره شبا معتبر بانکی خود را اصلاح نکرده‌اند، گفت: این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) ثبت‌نام و احراز هویت خود را انجام دهند تا در روند پرداختی‌های آتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار گیرند.

معاون فناوری و توسعه نوآوری سمات با بیان اینکه سهامداران عدالت نگران سود سال‌های گذشته خود نباشند، تصریح کرد: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی امسال در چندین نوبت، واریز سود سهامداران عدالت را در دستور کار خود قرار داده است اما امیدواریم این گونه سهامداران هر چه سریع‌تر مشکل شماره شبا معتبر بانکی خود را حل کنند تا این شرکت بتواند سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ آنها را تا اواسط تیرماه امسال پرداخت کند.

گفتنی است، سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) با هدف ایجاد سامانه‌ای یکپارچه، فراگیر و ارائه خدمات مطلوب به سهامداران بازار سرمایه راه‌اندازی شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وبگاه www.sejam.ir به‌صورت حضوری و غیرحضوری ثبت‌نام خود را در این سامانه انجام دهند و به باشگاه بزرگ مشتریان بازار سرمایه ملحق شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه