سهام عدالت | ثبت نام سهام عدالت

کسانی که سود سهام عدالت نگرفته اند بخوانند | برای دریافت سود سهام عدالت چه کنیم؟

جاماندگان دریافت سود سهام عدالت بخوانند.

کسانی که سود سهام عدالت نگرفته اند بخوانند | برای دریافت سود سهام عدالت چه کنیم؟
کدخبر : 12960
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​سود سهام عدالت مرحله اول امسال قرار است به زودی واریز شود. سهام عدالت گونه‌ای یارانه است که بنابر نظر دولت نهم (ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد)، از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار شد. در سال 1401 قرار است سود  سهام عدالت در دو مرحله واریز شود. بنابر طرح سهام عدالت، بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین، به قشرهای کم‌درآمدتر فروخته می‌شود.در ادامه آخرین خبر از سهام عدالت را می خوانیم.

سهام عدالت

معاون عملیات سپرده گذاری مرکزی گفت:سهامدارانی که تاکنون پیامک واریز سود خود را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند با مرکز تماس ۱۵۶۹ داخلی یک ارتباط گیرند.

علی مهدوی پارسا با بیان اینکه عملیات پرداخت سود سهام عدالت به اتمام رسیده است، گفت: شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت مهم‌ترین دلایلی است که باعث شد تا سود سهامداران به حساب آن‌ها واریز نشود.

مهدوی پارسا گفت: سهامدارانی که تاکنون پیامک واریز سود خود را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به نشانی www. ddn.csdiran.ir، تارنمای سهام عدالت به نشانی www.sahamedalat.ir و یا تماس با مرکز تماس ۱۵۶۹ داخلی یک از وضعیت واریزی سود سهام عدالت خود مطلع شوند.

پیمان حدادی در یک گفت و گوی رادیویی با بیان اینکه ۱۹ بانک سود سهام عدالت را پرداخت می‌کنند، اظهار کرد: ۵۰ درصد سود سهام عدالت برای سال مالی ۱۴۰۰ وصول و محاسبات انجام شد و شبکه بانکی از چهارشنبه شروع به واریز سود کرده است.

مشاور رئیس سازمان بورس افزود: برای سهام‌هایی با ارزش یک میلیون تومان سود یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان واریز می‌شود و برای سهام‌هایی با ارزش ۵۰۰ هزار تومان سود ۶۰۲ هزار تومان واریز می‌شود. همچنین افرادی که سهام ۴۹۰ هزار تومانی داشتند سود ۵۵۷ هزار تومان دریافت می‌کنند و تقریباً همین عدد در پایان اسفند ماه واریز می‌شود و کل سود ۱۴۰۰ تا پایان سال تسویه خواهد شد.

وی ادامه داد: در بودجه امسال برای افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و فاقد سهام بودند قانونی در نظر گرفته شد و سازمان خصوصی سازی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این افراد را شناسایی کرد.

حدادی با تخمین حدود سه و نیم میلیون نفری از این جامعه آماری گفت: به هر کدام از این افراد حدود ۱۰ میلیون تومان سهم داده می‌شود و طی یکی دو ماه آینده تخصیص پیدا می‌کند و تا ۱۰ سال نمی‌توانند سهام خود را بفروشند چون سهام داران کنونی که از سال ۸۵ سهام دار شده بودند نیز با صرف زمانی رو به رو شدند.

وی تاکید کرد: فعلاً هیچ ثبت نام دیگری به جز کمیته امداد و بهزیستی وجود ندارد.

حدادی در مورد تکلیف سهام فوت شدگان نیز گفت: از ۴۹ میلیون نفر سهام دار حدود ۳۰ میلیون نفر را از دست داده‌ایم و وراث می‌توانند به دفاتر خدمات الکترونیک قضائی مراجعه می‌کنند و کارهای ابتدایی انتقال سهام برای آن‌ها انجام می‌شود.

معاونت فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) اعلام کرد: مشمولان سجامی سهام عدالت برای اطلاع از مبلغ واریز سود سهام سال مالی منتهی به اسفندماه ۱۴۰۰ خود می توانند به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به نشانی ddn.csdiran.ir مراجعه کنند.

در این راستا سهامداران عدالت پس از ورود به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه می توانند با کلیک بر روی گزینه تاریخچه سود سهام عدالت مبلغ سود دریافتی خود را مشاهده کنند.

سهام عدالت

همچنین سهامدارانی که سجامی نشده اند نیز می توانند با مراجعه به تارنمای  sahamedalat.ir و یا تماس با مرکز تماس ۱۵۶۹ داخلی یک، نسبت به واریز سود سهام عدالت خود مطلع شوند.

شایان ذکر است مرحله نخست واریز سود سهام عدالت به ۴۳ میلیون و ۷۴۰ هزار نفر ایرانی از صبح روز چهارشنبه گذشته از طریق شبکه بانکی آغاز شده است و در این مرحله، سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار دارند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی الحساب دریافت می کنند.

حسین قشمی، مدیر پرداخت سود سپرده گذاری مرکزی نیز در خصوص چرایی عدم واریز سود برای برخی مشمولان بیان کرد: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی وجوه، سود سهام عدالت را از طریق شبکه بانکی به حساب سهامداران واریز می کند و در صورت وجود هر گونه اشکال در حساب شبای افراد، مبلغ واریز شده برگشت خورده و تا زمانی که حساب مذکور اصلاح نشود هیچ‌گونه کنترلی بر روی واریز موفق آن در دست ما نیست.

وی اضافه کرد: شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت از مهم‌ترین دلایلی است که باعث می‌شود سود به حساب سهامداران سهام عدالت واریز نشود.

در پاسخ به این سئوال مدیر عامل سپرده گذاری مرکزیاظهار کرد: واریز سود از طریق ۱۹ بانک شروع می‌شود که واریز سودها حدودا ۲۴ ساعت در شبکه بانکی زمان خواهد برد.

 افراد باید توجه داشته باشند که سود سهام عدالت همیشه به صورت سجامی واریز می‌شود و نیاز به مراجعه به هیچ سامانه و یا مکان خاصی نیست.

همچنین بنا به گفته مسئولان هر گونه پیامک که حاوی لینکی مبنی بر دریافت سود سهام عدالت باشد کلاهبرداری است؛ بنابر این افراد هرگز این گونه لینک‌ها را نباید باز کنند.

 صاحبان سهام عدالت که تاکنون سود سهام عدالت سال‌های گذشته را دریافت نکرده‌اند، با مراجعه به نشانی‌های sejam.ir یا sahamedalat.ir نسبت به ثبت نام و احراز هویت در این سامانه اقدام کنند تا سود سهام عدالت خود را دریافت کنند.

مورد دیگر این که مرکز تماس سپرده‌گذاری مرکزی با شماره ۱۵۶۹ آماده پاسخگویی به سئوالات سهامداران  است.

سود سهام عدالت از جمله مواردی است که با توجه به دربرگیری زیاد آن می‌طلبد شرکت ها حداکثر همکاری لازم را با نهادی های مربوطه داشته باشند و این انتظار وجود دارد که نهادهای ناظر با شرکت های متخلف در زمینه عدم واریز سود سهام عدالت که حق الناس است برخوردی جدی کنند.

بنا بر آخرین اطلاعات اعلامی، امروز ۳۰ آذر سود سهام عدالت عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت‌ها به حساب مشمولان واریز خواهد شود. سود سهام عدالتی که بارها مسئولان مختلف زمان حدودی واریز و میزان آن را به سهامداران وعده داده بودند.

سال گذشته کل سود سهامداران سهام عدالت در ۲۱ اسفند پرداخت شد، اما امسال این سود در دو مرحله پراخت می‌شود.

در خصوص واریز سود سهام عدالت به حساب مشمولان، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس گفت: براساس مصوبه شورای عالی بورس، سود سهامداران مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت از چهارشنبه ۳۰ آذر به صورت متمرکز توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار، با توجه به سود تقسیم شده عملکرد سال مالی ۱۴۰۰ شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت، پرداخت می‌شود. مجموع سود سبد سهام عدالت بالغ بر ۶۴ هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال ۱۳۹۹ بیش از دو برابر شده است که از این مبلغ در مرحله اول، ۲۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

محمد باغستانی، مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی در زمینه میزان واریز سود سهام عدالت به افراد مشمول گفت: سهامدارانی که پرتفوی سهام ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار دارند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت می‌کنند.

به گفته مسئولان، شرکت مخابرات ایران و مپنا از جمله شرکت‌هایی هستند که سود خود را واریز نکرده اند البته که تنها این دو شرکت نیستند و شرکت‌های دیگری هم در این لیست قرار دارند که با متخلفانی که سود سهام خود را واریز نکنند برخورد خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناشناس
    0

    سلام چه تاریخ ثبت نام سهام عدالت شروع میشه

  • پرویز تقی نژاد
    0

    چرا سود سهام من واریز نشده لطفا بررسی شود علتش چی بوده

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه