حقوق بازنشستگان | معوقات بازنشستگان

افزایش 37 درصدی حقوق بازنشستگان این گروه در سال آینده | حقوق بازنشستگان در سال آینده 15 میلیون تومان شد

جزییات افزایش حقوق و مستمری ایثارگران در سال آینده تشریح شد.

افزایش 37 درصدی حقوق بازنشستگان این گروه در سال آینده | حقوق بازنشستگان در سال آینده 15 میلیون تومان شد
کدخبر : 12980
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

میانگین حقوق بازنشستگان  برای سال آینده چقدر شد؟طبق پیش بینی ها حقوق بازنشستگان برای سال 1402 ، با افزایش 20 درصدی همراه است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

حقوق بازنشستگان

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران جزئیات افزایش حقوق و مستمری ایثارگران طی سال آینده را تشریح کرد.

قاضی زاده هاشمی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره جزئیات افزایش حقوق و مستمری ایثارگران با تأکید بر اینکه تا مجلس قانون بودجه را تصویب نکند نمی‌توان در این زمینه قولی داد، گفت: آنچه دولت در لایحه بودجه پیش‌بینی کرده است، رشد ۲۰ درصدی دریافتی ایثارگران است.

وی گفت: البته همه مؤلفه‌های حقوق این رقم نخواهد بود و بعضی بیشتر و برخی کمتر است. در کل در صورت نهایی شدن قانون بین ۱۰ تا ۳۷ درصد حقوق والدین شهدا، مستمری، کمک معیشت، حقوق جانبازان، حق پرستاری و هزینه درمان ایثارگران افزایش می‌یابد که هرکدام بر اساس نیاز خواهد بود و این عناوین رشد متفاوتی خواهند داشت.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران از پرداخت معوقات فروردین واردیبهشت بازنشستگان خبر داد و گفت: معوقات سه ماه خرداد، تیر و مرداد ماه نیز تا پایان سال تسویه می شود.

علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران  در خصوص پرداخت معوقات بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: تاکنون معوقات فروردین و اردیبهشت پرداخت شده وطی ماه‌های آینده نیز هر ماه یک معوقه پرداخت خواهد شد.

وی افزود: ماه آینده بازنشستگان همراه با حقوق خود مابه التفاوت حقوق تیرماه را به همین ترتیب تا پایان سال معوقه مردادماه را دریافت خواهند کرد.

دهقان کیا اظهار کرد: در حال حاضر این پرداخت معوقات بازنشستگان سایر سطوح تأمین اجتماعی که مستمری‌هایشان ۳۸ درصد همراه با ۵۱۵ هزار تومان افزایش یافت، می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران با اشاره به اینکه حداقل حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان است، تصریح کرد: به همین ترتیب حقوق بازنشستگان سایر سطوح نیز افزایش می‌یابد.

وی افزود: بیش از ۶۰ درصد بازنشستگان حداقل بگیر هستند و این احتمال وجود دارد با توجه به کاهش قدرت خرید این افراد، سال آینده تعداد حداقل بگیرها بسیار بیشتر شود.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران در خصوص تعیین سبد هزینه خانوار کارگران و بازنشستگان نیز در سال آینده اظهار کرد: هنوز میزان دقیق آن مشخص نیست. رقم‌هایی از ۱۰ تا ۳۲ میلیون تومان مطرح شده اما هنوز به نتیجه نرسیده ایم.

وی با اشاره به اینکه ماهیانه تأمین اجتماعی ۲۶ هزار میلیارد تومان برای مستمری‌ها پرداخت می‌کند، گفت: در حال حاضر مشکلی برای پرداخت‌ها وجود ندارد و شاید چند ساعت در ماه به تأخیر بخوریم اما در مجموع سر موقع حقوق این افراد پرداخت می‌شود.

دهقان کیا تأکید کرد: در خصوص عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز فعلاً مبلغ و زمان پرداخت مشخص نشده و به زودی این اتفاق رخ خواهد داد.

حقوق بازنشستگان

معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در سال ۱۳۵۴ زمانی که صندوق بازنشستگی تأسیس شد، دولت پیشنهاد داد تا صندوق، پرداخت مستمری به ۵۴ هزار بازنشسته را تقبل کند.

به گزارش بانک اول  اکبر شیرمحمدی، معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری در پاسخ به این پرسش که صندوق چقدر بازنشسته پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دارد، اظهار کرد: در سال ۱۳۵۴ زمانی که صندوق بازنشستگی تأسیس شد، دولت پیشنهاد داد تا صندوق پرداخت مستمری به ۵۴ هزار بازنشسته را تقبل کند و این رقم را در بودجه سالانه در نظر می‌گیرند.

او  افزود: از ۵۴ هزار نفر بازنشسته پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، امروز تنها ۱۸ هزار بازنشسته مستمری دریافت می‌کنند، به طوری که حدود ۱۵۱ بازنشسته و ۳هزار و ۵۴۸ وظیفه بگیر بین ۵۰ تا ۵۲ است از صندوق ما مستمری دوران بازنشستگی و فوت دریافت می‌کنند.

 معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری یادآور شد: در عین حال، صندوق بازنشستگی کشوری به ۳۹۷ بازنشسته و ۱۷هزار و ۷۱۵ وظیفه بگیر نیز بیش از ۵۰ سال است که مستمری پرداخت می‌کند.

وی درباره میزان دریافتی بازنشستگان نیز گفت:‌ حقوق تمام بازنشستگان متناسب سازی شده است و از این رو میانگین ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به آن‌ها پرداخت می‌شود.

شیرمحمدی اشاره کرد: ۶۲درصد از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری از نیروی های آموزش و پرورش مابقی نیز از سایر دستگاه‌های دولتی، قضات، هیأت علمی دانشگاه ها و کارمندان وزارتخانه‌ها هستند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری و همچنین پرداخت معوقات مهر و آبان آنها در پایان آذر ماه پرداخت می‌شود.

ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره زمان اعمال افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری، گفت: لایحه دولت برای افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری در مجلس تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده و باید اجرایی شود.

وی افزود: طبق اطلاعات بنده باید افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری از پایان آذر ماه، پرداخت و در حقوق این گروه ها اعمال شود، گفت: قرار است که معوقات مهر و آبان نیز محاسبه و به همراه حقوق آذر ماه به حساب آنها واریز شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه