بیمه تامین اجتماعی | سوابق بیمه تامین اجتماعی

شوک به بیمه شدگان تامین اجتماعی | افزایش سن بازنشستگی برای بیمه تامین اجتماعی

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در برخی کشورها سن بازنشستگی را افزایش داده اند. میانگین سنی ما در کشور ۵۰ سال است. پیشنهاد دادیم که سن بازنشستگی به ۶۰ سال برسد.

شوک به بیمه شدگان تامین اجتماعی | افزایش سن بازنشستگی برای بیمه تامین اجتماعی
کدخبر : 12686
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

  بیمه تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی به منظور ایجاد رفاه و حمایت از حقوق کلیه کارکنان کارخانه ها، اداره ها و سازمان ها و دیگر محیط های کاری به وجود آمد. بیمه تامین اجتماعی بیشتر برای دهک های متوسط و پایین در نظر گرفته می شود. بیمه تامین اجتماعی کمک زیادی در تامین برخی نیاز های اولیه ی افراد می کند. در حال حاضر، طبق قانون بیمه تامین اجتماعی  و بیمه نامه برای تمامی افراد شاغل، اجباری است. می توان گفت که سازمان و بیمه تامین اجتماعی، مهم ترین رکن صنعت بیمه در کشور است.

بیمه تامین اجتماعی

​نعمت‌الله ترکی، سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری در نشست خبری با رسانه‌ها اظهار کرد: هدف نهایی و ماموریت صندوق خدمت به افراد تحت پوشش صندوق است‌. تمامی دستگاه های اجرایی برنامه کسور هستند و جمعیت حدود ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را تحت پوشش دارد و از اقشار مختلف دستگاه های اجرایی کشور عضو هستند.

وی افزود: بحث شفاف سازی خدمات صندوق برای بازنشستگان مهم است و این خدمات متعلق به فرهیختگان است و هیچ گروهی حق ندارد بدون برنامه ریزی حرکتی را انجام دهد.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: ما به دنبال حفظ کرامت این فرهیختگان هستیم و چشم اندازی را در نظر داریم. 

وی تاکید کرد: ما به دنبال این هستیم که صندوقی ایجاد کنیم که خود کفا و پایدار باشد و اساس این خدمت باید رویکرد علنی داشته باشد، به همین منظور موسسه صبا فعالیت خودش را آغاز کرده تا چالش های پیش روی صندوق را براساس یافته های علمی دنیا به روز و راهکارهای متناسب با آن را طراحی کند.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری ابراز کرد: در مستمری و حقوق باید منابعی داشته باشیم‌ این منابع مهم است که از کجا  باشد. فلسفه این صندوق این است که خودش تامین کننده این حقوق ها باشد. اما در طول سالهای اخیر این عدد کمتر شده است. برهمین اساس دولت و دولت های قبل متعهد شده اند که براساس ماده ۱۰۰ بودجه ای برای این صندوق اختصاص دهند.

وی یادآور شد: باید در حوزه اقتصادی فعال تر باشیم تا رقم پرداختی دولت کمتر شود. بالای ۸۵درصد پرداختی ها از همین ماده ۱۰۰ است و به دنبال این هستیم که این ماده را معکوس کنیم.

ترکی یاد آور شد: تعدد صندوق های بازنشستگی در کشور مشکل است و اینها باید تجمیع شوند و این چالش‌هایی است که در برنامه هفتم اصلاحاتی نیاز بود که پیشنهاد دادیم اصلاح شوند.

وی خاطرنشان کرد: ما در حوزه اقتصادی می توانیم نقش مهمی را ایفا کنیم، واحدهای فعالیت کننده و مجموعه هدلینگ های ما در بحث انرژی تاثیر گذار هستند و فولاد نیز در حد ملی و فرا ملی و در خاورمیانه بی نظیر است.‌

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری ابراز کرد: در برخی کشورها سن بازنشستگی را افزایش داده اند. میانگین سنی ما در کشور ۵۰ سال است. پیشنهاد دادیم که سن بازنشستگی به ۶۰ سال برسد و این را در برنامه هفتم پیشنهاد دادیم و طی سال آینده اجرایی می شود.

وی ادامه داد: در حوزه فعالیت های اقتصادی مجموع شرکت ها ۱۹۷ شرکت حضور دارند. شرکت های زیان‌ده باید ساماندهی و بررسی کنیم. شرکت های قبل انحلال قابل تجمیع و قابل توسعه باید مشخص شوند.  

ترکی درباره میزان حقوق پرداختی به بازنشستگان و وطیفه بگیران، گفت: به طور ماهانه ۱۷هزار میلیارد تومان حقوق به این عزیزان پرداخت می کنیم.

وی یادآور شد: ارائه تسهیلات و خدمات رفاهی یکی از موضوعاتی است که ما در نظر داریم تا در هر استانی یک مرکز تفریحی خدماتی برای بازنشستگان و مستمری بگیران احداث کنیم.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری ابراز کرد: برقراری بیمه تکمیلی و درمان نیز مهم است و روی حوزه بهداشت و درمان و سلامت تلاش می کنیم که این اقدامات انجام می شود. جامعه هدف ما در سنینی قرار دارند که نیازمند مراقبت پزشکی هستندو  سلامتی آنها باید پایش شود. از طرفی بیمه تکمیلی طرف قرار داد در بدو ورود مطالباتی داشت که نزدیک به ۳۷۰۰ میلیارد تومان پرداختی معوقات داشته ایم که در مجموع معوقات ما مربوط به تسویه و کسور حقوق بازنشستگان بود که تماماً تسویه شد.

وی یادآور شد:از مردم بابت این عدم خدمات دهی بیمه های تکمیلی و مشکلات دیگری که به وجود آمده عذرخواهی می کنم و انشالله ما به‌التفاوت مهر آبان و آذر این ماه پرداخت می شود.

وی یاد آور شد: در حوزه اقتصادی ما به دنبال این هستیم که از شیوه بنگاه داری خارج و در مسیر سهام داری حرکت کنیم. 

وی همچنین درباره انتصاب مدیران این سازمان گفت: انتصاب نیروی انسانی در صندوق نکته کلیدی است و حدود  ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر در طراز هیات مدیره هستند و ما ارزیابی انتصاب مدیران را از هفته آینده اجرا می کنیم. هدف این است افرادی که براساس شاخص های انقلابی هستند خود اظهاری کنند. به دنبال ایجاد بانک اطلاعاتی هستیم تا بتوانیم مدیران آینده را از همین بانک استفاده کنیم این بانک متناسب با پست و شایسته سالاری صورت می گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه