رتبه بندی فرهنگیان | رتبه بندی معلمان

خبر خوش درباره رتبه بندی فرهنگیان | موافقت سازمان برنامه و بودجه با پرداخت حقوق و مزایای رتبه بندی فرهنگیان

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پیگیری‌های انجام شده از سوی وزیر آموزش و پرورش، از تخصیص اعتبار توسط سازمان برنامه ‌و بودجه و تامین وجه از سوی خزانه‌داری برای پرداخت حقوق فرهنگیان مطابق با احکام جدید رتبه‌بندی و ترمیم حقوق کارکنان دولت در روز جاری (چهارشنبه، دوم آذرماه) خبر داد.

خبر خوش درباره رتبه بندی فرهنگیان | موافقت سازمان برنامه و بودجه با پرداخت حقوق و مزایای رتبه بندی فرهنگیان
کدخبر : 12250
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 ​طرح رتبه بندی فرهنگیان از سال 90 و در پی تصویب سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد. طرح رتبه‌بندی فرهنگیان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان باید به مرحله اجرا درآید.  گام نخست تدوین اعضای دولت برای، تأمین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد. اعضای دولت برای، تأمین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد. رئیس مجلس شورای اسلامی، آیین نامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد.

رتبه بندی فرهنگیان

صادق ستاری فرد با بیان اینکه فرایند صدور احکام فرهنگیان به صورت شبانه‌روزی از دو هفته پیش آغاز شده بود و بر اساس آن در آبان ماه مزایای رتبه «آموزشیار معلم» به علاوه معوقات هشت ماهه اخیر به تمام مشمولان رتبه بندی تعلق گرفت، اظهار کرد: علاوه بر این، افزایش درنظر گرفته شده از محل مصوبه قانونی ترمیم حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان کشوری نیز در احکام اعمال شد.

وی افزود: لازم است از همکاران فرهنگی به دلیل تاخیر دو روزه به وجود آمده در واریز حقوق‌ها عذرخواهی و از پیگیری جدی وزیر، همراهی و همکاری سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری قدردانی کنم.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه صدور احکام و پرداخت مزایای رتبه بندی برای جاماندگان مشمول رتبه‌بندی به علاوه معوقات مانده در روزهای پیشِ رو انجام و در حکم حقوقی آذرماه لحاظ خواهد شد گفت: فرایند تعیین رتبه نهایی و قطعی معلمان نیز همزمان دنبال خواهد شد.

ستاری فرد در خاتمه تاکید کرد که برای برخی همکاران از جمله منتقل‌شدگان که احکام خود را دریافت نکردند، جای نگرانی در این باره نیست؛ همانطور که گفته شد در آذرماه برای همه مشمولان جامانده احکام صادر می شود و رتبه بندی جاماندگان را نیز به سرانجام می رسانیم.

وی در خاتمه ضمن تشکر از تلاش شبانه‌روزی همکاران خود در وزارت، ادارات استانها و مناطق، افزود: باتوجه به ضرورت و جدیت امر، مسئولیت حسن انجام امور و تسریع در اجرای رتبه‌بندی در درجه اول متوجه روسای مناطق و مدیران کل استانها است، لذا انتظار می‌رود ظرف چند روز آینده سایر احکام نیز صادر شوند.

رتبه بندی فرهنگیان

وزارت آموزش و پرورش بخشنامه قانون اصلاح بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری مصوب ۸ آبان ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی را به استان‌های کشور ابلاغ کرد.

در بخش‌هایی از این بخشنامه آمده است:

۳۰۰۰ امتیاز در احکام کارگزینی و قراردادهای کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و کارکنان شاغل در شرکت‌های دولتی به عنوان ترمیم حقوق در یک ردیف مستقل درج می‌شود.

معادل ریالی امتیاز مذکور به میزان (۱۰۰۵۹۰۰۰) ریال در احکام کارگزینی و قراردادهای کارکنان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت با عنوان ترمیم حقوق د ر یک ردیف مستقل درج می‌شود.

در احکام کارگزینی اعضای هیئت علمی و قضات مبلغ (۱۰۰۲۸۳۴۰) ریال با عنوان ترمیم حقوق در یک ردیف مستقل درج می‌شود.

فوق‌العاده جهش علمی بر مبنای عملکرد برای اعضای هیئت علمی غیر بالینی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم و سایر دستگاه‌های اجرایی پس از تصویب دستورالعملی که به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان اداری و استخدامی، وزارت علوم و معاونت حقوقی ریاست جمهوری به تصویب شورای حقوق و دستمزد می‌رسد، اعمال می شود.

۳۶۰۰ امتیاز در احکام کارگزینی و قراردادهای کارکنان شاغل در نیروهای مسلح به میزان (۱۲۰۷۰۸۰۰) ریال به عنوان ترمیم حقوق در یک ردیف مستقل درج می‌شود.

 حقوق مشمولین جزء ۲ بند الف تبصره ۱۲ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور شامل بازنشستگان، وظیفه بگیران و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی مبلغ ۹ میلیون ریال افزایش می‌یابد.

در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، کمک هزینه اولاد و عائله‌مندی تمامی گروه‌های مختلف حقوق بگیر اعم از شاغل و بازنشسته و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و قضات به ترتیب به میزان ۱۰۰ درصد و ۵۰ درصد به شرح جدول دو افزایش می‌یابد.

به ازای هر فرزند و بدون محدودیت در تعداد فرزندان مبلغ کمک هزینه اولاد فوق‌الذکر برای کارکنان مشمول در حکم کارگزینی آنها درج می‌شود.

مبلغ ریالی کمک هزینه اولاد و عائله‌مندی مشمولین قانون نظام هماهنگ کارکنان دولت اعم از شاغلین و بازنشستگان همسان با مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری به میزان (۲۰۳۶۹۴۷) ریال در ردیف کمک هزینه عائله‌مندی و (۱۰۵۶۱۹۵) ریال در ردیف کمک هزینه اولاد افزایش می‌یابد.

کمک هزینه اولاد و عائله‌مندی بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌هایی اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری همانند مراتب مندرج در جدول شماره ۲ افزایش می یابد.

 امتیاز کمک هزینه عائله‌مندی برای مزدوجین جدید و کمک هزینه اولاد برای فرزندان متولد سال ۱۴۰۱ از تاریخ اجرای این قانون تا انتهای سال ۱۴۰۱ متناسب با رعایت افزایش کمک هزینه عائله‌مندی و اولاد به ترتیب دو و سه برابر می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه