رتبه بندی فرهنگیان | افزایش حقوق معلمان

خبر خوش رئیس سازمان برنامه درباره رتبه بندی فرهنگیان | افزایش سقف اعتبار رتبه‌بندی معلمان

مسعود میرکاظمی(رئیس سازمان برنامه و بودجه) روز جاری در نشست با خبرنگاران از ضرورت مطابقت مطالبات با سقف‌‌های مشخص سند بودجه گفت.

خبر خوش رئیس سازمان برنامه درباره رتبه بندی فرهنگیان | افزایش سقف اعتبار رتبه‌بندی معلمان
کدخبر : 9246
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

​طرح رتبه بندی فرهنگیان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی فرهنگیان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی فرهنگیان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی فرهنگیان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی فرهنگیان می پردازیم.

رتبه بندی فرهنگیان

مسعود میرکاظمی گفت: برای رتبه‌بندی معلمان مبلغی حدود ۶ هزار میلیارد تومان این ماه دیده بودیم.

وی درباره بحث اختصاص بودجه رتبه‌بندی معلمان یادآور شد: برای رتبه‌بندی معلمان ما مبلغی حدود ۶ هزار میلیارد تومان این ماه دیده بودیم. قبل از اینکه به پایان ماه برسیم ما ماهانه جلساتی را با بانک مرکزی، وزارت نفت و وزارت اقتصاد داریم که منابع و مصارف‌مان را در آن ماه می‌بندیم تا مشخص شود چقدر باید بودجه جاری بدهیم و چقدر حقوق و اعتبارات عمرانی لازم است و اوراق سررسید شده چقدر است. قبل از رسیدن به پایان ماه حدود ۱۰ روز مانده به انتهای هر ماه این مسئله بسته می‌شود و ما برای رتبه‌بندی منبع گذاشته‌ایم.

میرکاظمی در این رابطه ادامه داد: دوستان دارند تلاش می‌کنند در وزارت آموزش و پرورش احکام را آماده کنند به محض آماده شدن احکام پرداخت‌ها صورت خواهد گرفت. ولی در سقف باید رعایت شده باشد چون اگر قرار باشد ریالی بیشتر تصویب شود، باید مصوبه قانونی برای آن بگیرند که امیدواریم این سقف رعایت شود. الان همان مبلغی که در قانون گذاشته شده باید رعایت شود که حدود ۳۶ تا ۳۸ هزار میلیارد تومان سقف تعیین شده در قانون بودجه است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره پرداخت عیدی به کارکنان دولت در مناسبت‌های مذهبی و اینکه معلمان می‌گویند برای آنها چنین پرداختی انجام نمی‌شود، گفت: چنین مصوبه‌ای تا الان نداشته‌ایم و اگر چنین مصوبه‌ای انجام شود انشاالله معلمان هم مشمول آن خواهند شد.

میرکاظمی درباره اینکه آیا شایعه بازگشت ارز ۴۲۰۰ تومانی صحت دارد، گفت: خیر این‌طور نیست. الان قیمت گندم که تغییر نمی‌کند اسمش ارز ۴۲۰۰ تومانی است اما ما داریم آن را با مابه تفاوت ریالی می‌دهیم یعنی الان چیزی به نام ارز ترجیحی که مثلاً گندم را با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کنند، نیست. اگر کسی بخواهد گندم یا نهاده وارد کند و اگر دولت بخواهد حمایتی از بخشی داشته باشد، طبق قانون بودجه ۱۴۰۱ باید مابه تفاوت ریالی پرداخت کند مابه‌تفاوت الان برای دارو و نان پرداخت می‌شود بقیه هم آزاد شده است.

رتبه بندی فرهنگیان

آنطور که از صحبت های مسئولین پیداست، قانون رتبه بندی معلمان به زودی اجرایی خواهد شد.

صادق ستاری فرد، در پاسخ به این سوال که حداقل حقوق معلمان با قانون رتبه بندی چقدر خواهد بود، افزود: بسته به اینکه معلمان در کدام رتبه قرار بگیرند، حداقل‌ها متفاوت است. اما در کمترین رتبه یعنی در بدترین حالت ۴۵ درصد حقوق و مزایای معلمان یعنی حق شغل، حق شاغل و حق فوق العاده آنان افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: حقوق معلمان رتبه ۱ ۴۵ درصد، معلمان رتبه ۲ ۵۵ درصد، معلمان رتبه ۳ ۶۵ درصد، معلمان رتبه ۴ ۷۵ درصد و معلمان رتبه ۵ ۹۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. حق شغل حق شاغل و حق فوق العاده سه بخش حقوقی است که برای معلمین در نظر گرفته شده است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: هر کدام از معلمان بسته به اینکه در چه شرایطی فعالیت می‌کنند و در کدام رتبه قرار می‌گیرند حداقل حقوق شأن متفاوت است؛ نمی‌توان عددی دقیق را به عنوان حداقل حقوق اعلام کرد. بسته به اینکه در احکام معلمین رقمش به چه نحوه است و در کدام رتبه قرار می‌گیرند؛ حداقل حقوق معلمان متفاوت خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه