وام فوری | وام بدون ضامن

وام فوری ۵۰ میلیون تومانی برای زنان | وام فوری بدون ضامن با بازپرداخت 5 ساله

زنانی که مشتری موسسه اعتباری نور هستند می‌توانند از طریق طرح «ریحانه نور» وام ۵۰ میلیون تومانی دریافت کنند.

کدخبر : 11140
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

وام فوری مجموعه‌ای از وام‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات بانکی وسوسه‌برانگیز است. صاحبان مشاغل، زوج‌های جوان، کارآفرینان،‌ مسکن‌جویان و خلاصه هر کسی که قصد ایجاد تحولی در زمینه شغلی، زندگی و تحصیلی خود دارد؛ می‌تواند از وام فوری بانک به‌عنوان یک وجه کمکی بهره‌مند شود. وام فوری به کمک آن دسته از افرادی می‌آید که نیاز مبرم به وجه نقدی هنگفت دارند؛ چرا که نقدینگی، گمشده همیشگی مردم است؛ پس نیاز به وجه نقد برای انجام هر پروژه‌ای، افراد را تشویق (وادار) به استفاده از وام فوری و تسهیلات ارائه‌شده از سوی بانک‌ها می‌کند.در ادامه به آخرین خبر از وام فوری می پردازیم.

وام فوری

  زنانی که مشتری موسسه اعتباری نور هستند می‌توانند از طریق طرح «ریحانه نور» وام ۵۰ میلیونی دریافت کنند. این تسهیلات نیازمند ۴ تا ۹ ماه خواب سپرده است.افرادی امکان دریافت وام ۵۰ میلیونی موسسه نور را دارند که در یکی از شعب این مجموعه سپرده کوتاه مدت عادی داشته باشند. میزان سود این تسهیلات ۱۷ درصد اعلام شده است.حداکثر مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات به ۳۶ ماه می‌رسد. البته به اصل سپرده تا زمانی که مسدود است، سود ۱۰ درصدی تعلق می‌گیرد. ضمانت اصلی برای این تسهیلات مسدودی سپرده است.

با توجه به میزان وام، نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت آن، مبلغ هر قسط ۱ میلیون و ۷۸۲ هزار و ۶۳۶ تومان است. کل سود وام ۱۴ میلیون و ۱۷۴ هزار و ۹۰۹ تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن ۶۳ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۱۶۶ تومان خواهد بود.

لازم به ذکر است این تسهیلات تنها مختص بانوان است. در ضمن زنانی امکان درخواست این تسهیلات را دارند که بدهی معوق یا چک برگشتی نداشته باشند.

وام فوری

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اساس مصوبه هیئت وزیران موظف است تا اقدامات لازم را برای صدور ضمانت نامه به بانک‌های عامل جهت پرداخت وام اشتغال خرید زنان سرپرست خانوار از محل اعتبارات صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون تا سقف 100 میلیون تومان انجام دهد.

طبق مصوبه هیئت وزیران، وام 100 میلیونی به زنان سرپرست خانوار دهک‌های اول تا پنجم درآمدی تعلق خواهد گرفت. براساس اطلاعات موجود، دریافت این تسهیلات به معرفی ضامن احتیاج ندارد. درخصوص نحوه هماهنگی و نظارت بر اجرای مصوبه مذکور، ستاد ملی زن و خانواده مسئولیت مستقیم هماهنگی، پایش و نظارت بر اقدامات همه دستگاه‌های ذی ربط را برعهده گرفته است. عوامل مربوط به پرداخت این وام باید هر شش ماه یکبار برنامه‌ها و اقدامات خود را به دبیرخانه ستاد ملی زن و خانواده مخابره کنند.

برنامه پرداخت این وام فروردین ماه سال جاری از سوی ستاد ملی زن و خانواده تصویب و به تایید وزرای عضو ستاد رسید.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اساس مصوبه هیئت وزیران موظف است تا اقدامات لازم را برای صدور ضمانت نامه به بانک‌های عامل جهت پرداخت وام اشتغال خرید زنان سرپرست خانوار از محل اعتبارات صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون تا سقف 100 میلیون تومان انجام دهد.

براساس گفته‌های نرجس خاتون اسعدی، سرپرست دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی، در مجموع 247 هزار و 500 خانوار تاکنون شناسایی شده و تحت پوشش این مجموعه قرار دارند که سرپرست آن‌ها زنان هستند. همسر این زنان فوت شده یا طلاق گرفته یا اینکه در دائم اعتیاد یا زندان گرفتار شده‌اند، البته گروهی هم مفقودالاثر هستند. براساس گفته‌های اسعدی، در برخی از این خانوارهای شناسایی شده، دختران نقش سرپرست خانوار را ایفا می‌کنند.

زنان خانواری که واجد شرایط لازم برای دریافت وام باشند، بعد از ارائه مدارک معتبر فنی و حرفه‌ای می‌توانند پرونده اشتغال تشکیل داده و این تسهیلات را دریافت کنند. مجوزها و مدارک زنان سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات مذکور از طریق کمیته اشتغال بهزیستی شهرستان‌ها بررسی می‌شود.

​سخنگوی دولت گفت: به موجب مصوبه دولت، وزارت کار موظف شده نسبت به صدور ضمانت‌نامه به بانک‌های عامل جهت پرداخت تسهیلات اشتغال خرد زنان سرپرست خانوار دهک‌های کم‌درآمد تا سقف یک میلیارد ریال بدون نیاز به معرفی ضامن غیر اقدام کند.

علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت با اشاره به طرح مصوب هیئت وزیران برای تسهیل ضمانت وام های اشتغال خُرد زنان سرپرست خانوار، با پیگیری معاونت امور زنان، وزارت کار و کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: به موجب مصوبه دولت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف شده اقدامات لازم برای صدور ضمانت‌نامه به بانک‌های عامل جهت پرداخت تسهیلات اشتغال خرد زنان سرپرست خانوار دهک‌های کم‌درآمد (دهک های 1 تا 5 درآمدی) از محل اعتبارات صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، تا سقف یک میلیارد ریال بدون نیاز به معرفی ضامن غیر اقدام کند. 

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت تاکنون تأکید بر حمایت از زنان سرپرست خانوار و کمک به رفع مشکلات این قشر از جامعه بوده است، افزود: براساس ماده (3) آیین نامه ستاد ملی زن و خانواده، کلیه مصوبات ستاد ملی زن و خانواده طبق اصل (138) قانون اساسی و مجوز هیئت وزیران لازم‌الاجرا بوده و کلیه دستگاه‌ها و سازمان‌ها موظفند بر اساس مصوبات ستاد اقدام کنند.

بهادری جهرمی گفت: در همین راستا پیشنهاد تسهیل ضمانت وام‌های اشتغال خُرد زنان سرپرست خانوار با بهره‌گیری از ظرفیت صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون، در فروردین ماه سال جاری از سوی ستاد ملی زن و خانواده و با حضور رئیس جمهور مصوب و به تأیید وزرای عضو ستاد رسید و پس از آن، معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با توجه به رویه موجود درخصوص ابلاغ مصوبات ستاد مذکور، پیشنهاد طرح یاد شده را برای تصویب نهایی به هیئت وزیران ارائه کرد که در جلسه روز یکشنبه 20 شهریور دولت به تصویب رسید.

سخنگوی دولت در ادامه، در پاسخ به چگونگی اجرای طرح مصوب دولت برای تسهیل ضمانت وام‌های اشتغال گروه هدف، اظهار داشت: براساس مصوبه دولت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با همکاری معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، اقدامات لازم را جهت بهره‌گیری از ظرفیت صندوق سرمایه‌گذاری تعاون در راستای صدور ضمانت‌نامه تسهیلات اشتغال خُرد زنان سرپرست خانوار (دهک های 1 تا 5 درآمدی)، تا سقف یک میلیارد ریال بدون نیاز به معرفی ضامن غیر به بانک‌های عامل و با اعتبار 500 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق به انجام رساند و در صورت تأمین اعتبار تکمیلی صندوق، صدور ضمانت نامه از طرف صندوق تا 5 برابر مبلغ تودیع شده انجام می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه