وام قرض الحسنه | وام فوری | وام بازنشستگان

افزایش میزان وام قرض الحسنه ویژه بازنشستگان | وام قرض الحسنه برای بازنشستگان با سود کم

مرتضایی فرد از افزایش کمک هزینه سفرهای زیارتی و سیاحتی بازنشستگان کشوری خبر داد.

افزایش میزان وام قرض الحسنه ویژه بازنشستگان | وام قرض الحسنه برای بازنشستگان با سود کم
کدخبر : 11120
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 وام قرض الحسنه یکی از انواع وام های بانکی است؛ این نوع وام در واقع عقدی است بین بانک و قرض گیرنده که طبق مقررات و ضوابط مبلغی به عنوان قرض به فرد داده می شود؛ طبق قرار داد مبلغ وام قرض الحسنه توسط وام گیرنده باید باز پرداخت شود. بانک های مختلفی وام قرض الحسنه به سپرده گذاران خود ارائه می دهند. سقف تسهیلات وام قرض‌ الحسنه به متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود. وام قرض الحسنه همان طور که از نامش پیداست، دارای نرخ کارمزد کمی است؛ عموما نرخ کارمزد تسهیلات صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود.

وام قرض الحسنه

محمود مرتضایی فرد با اشاره به درخواست بازنشستگان مبنی بر افزایش کمک هزینه و تخصیص وام به سفرهای بازنشستگی، گفت: برای رفاه حال و ایجاد انگیزه در میان بازنشستگان عزیز، کمک هزینه سفر بازنشستگان کشوری برای سایر مقاصد بجز مشهد مقدس از ۵۰۰ هزار به ۷۰۰ هزار تومان برای هر شماره دفتر کل افزایش یافت.

او افزود: بازنشستگان متقاضی سفر از استان‌های غیر همجوار به مقصد مشهد مقدس، (به جز ۵ استان مبدأ خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان و گلستان)، می‌توانند به ازای هر نفر و تا سقف دو نفر از کمک هزینه یک میلیون تومانی صندوق بهره مند شوند.

مرتضایی فرد با اشاره به اینکه از ۱۵ مرداد تا پایان شهریور امسال بیش از ۷۱۶ نفر بازنشسته و همراه تورهای این صندوق را رزرو کرده اند، گفت: در این مدت، ۴۷۲ بازنشسته و همراه از تورها استفاده کرده و مابقی در حال استفاده از آنها هستند.

به گفته مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری، تورهای تعریف این صندوق در دوره زمانی مورد بررسی، آبدرمانی محلات، کیش، مشهد، گیلان و سرعین بوده است.

پیش از این نیز اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از فراهم شدن امکان پرداخت تسهیلات اعتباری ۴ میلیون تومانی سفر به بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش، به صورت قرض الحسنه خبر داده بود.

این تسهیلات بانکی به مبلغ ۴ میلیون تومان با دوره بازپرداخت یک ساله و نرخ کارمزد ۴ درصد به متقاضیان ارائه می‌شود و بازپرداخت آن یک ماه پس از پرداخت، از حقوق فرد بازنشسته کسر خواهد شد.

وام قرض الحسنه

شرکت‌ها و کارخانه‌هایی که قصد اعطای وام به کارمندان و کارگران خود دارند می‌توانند با بهره گیری از طرح «همیار» بانک توسعه تعاون این کار را انجام دهند. این طرح شرایطی را فراهم کرده تا صاحبان کسب و کار به کارمندانش ۳۰ میلیون تومان وام اعطا کنند.

صاحبان کسب و کاری که قصد بهره گیری از این وام را دارند باید در یکی از شعب بانک توسعه تعاون سپرده جاری داشته باشند. ضمنا این افراد باید میانگین حساب حداقل ۲ ماه ایجاد کرده باشند. ضمانت اصلی برای این تسهیلات، داشتن ضامن رسمی است. سود این تسهیلات نیز به ۱۵ درصد می‌رسد. حداکثر مدت زمان بازپرداخت آن ۳۶ ماه اعلام شده است. کارخانه‌ها و سازمان‌هایی که از این طرح بهره برده‌اند باید به کارمندان خود معرفی نامه ارائه دهند تا آن‌ها امکان دریافت تسهیلات را داشته باشند.

با توجه به مبلغ وام، سود و مدت زمان بازپرداخت، میزان هر قسط ۱ میلیون و ۳۹ هزار و ۹۶۰ تومان است. کل سود این تسهیلات ۷ میلیون و ۴۳۸ هزار و ۵۵۵ تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن ۳۷ میلیون و ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود.

افرادی که مشتری بانک توسعه تعاون هستند می‌توانند از طریق طرح «مفید» علاوه بر دریافت سود سپرده خود، وام ۵۰ میلیون تومانی دریافت کنند. این تسهیلات در قالب کارت اعتباری ارائه می‌شود

افرادی که مشتری بانک توسعه تعاون هستند می‌توانند از طریق طرح «مفید» علاوه بر دریافت سود سپرده خود، وام ۵۰ میلیون تومانی دریافت کنند.

افرادی که مایل به دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی بانک توسعه تعاون هستند باید در یکی از شعب این بانک سپرده کوتاه مدت عادی افتتاح کنند. سود این وام ۲ درصد و سودی که به سپرده مشتریان تعلق می‌گیرد، ۳ درصد اعلام شده است. افرادی که این تسهیلات را دریافت می‌کنند، سپرده آن‌ها تا پایان پرداخت اقساط مسدود خواهد شد. در واقع سپرده مشتریان، ضمانت اصلی برای دریافت این وام خواهد بود. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات ۳۶ ماه اعلام شده است.

با توجه به مبلغ وام، سود و مدت زمان بازپرداخت، میزان هر قسط ۱ میلیون و ۴۳۲ هزار و ۱۲۹ تومان است. کل سود این وام ۱ میلیون و ۵۵۶ هزار و ۶۴۲ تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن ۵۲ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۶۶۶ تومان خواهد بود.

وام قرض الحسنه 200 میلیونی بانک صادرات

در طرح میثاق بانک صادرات ایران می‌توان با ایجاد میانگین حساب تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۹ درصد دریافت کرد.

بازپرداخت این تسهیلات ۳۶ ماه و حساب موردنظر نیز قرض‌الحسنه است. در این طرح تا ۹۰ درصد سپرده خود می‌توانید از این تسهیلات دریافت کنید. همچنین لازم به ذکر است که سود این طرح برای اشخاص حقوقی ۷ درصد است.

شرکت

بانک صادرات

نام وام

میثاق

سود

۹ %

برای اشخاص حقوقی سود این طرح ۷ درصد است

سقف وام

۲۰۰ میلیون تومان

نوع ضمانت

ضامن رسمی

نیاز به سپرده

در این طرح نیاز به ایجاد میانگین حساب حداقل ۳ ماه است

حساب سپرده لازم

قرض الحسنه

مدت زمان خواب سپرده

۳ ماه

مسدودی سپرده

نسبت مبلغ وام به میزان سپرده

۹۰

حداکثر زمان بازپرداخت

۳۶ ماه

قسط وام

۶,۳۵۹,۹۴۷ تومان

کل سود وام

۲۸,۹۵۸,۰۷۵ تومان

مجموع رقم وام و سود

۲۲۹,۰۱۱,۰۷۵ تومان

سپرده جداگانه

-

هزینه‌های جانبی

۱۰۰ هزار تومان شامل: تشکیل پرونده و اعتبارسنجی

شرایط و مقررات

وام گیرنده به بانک بدهکار یا دارای چک برگشتی نباشد

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه