رتبه بندی معلمان | رتبه بندی فرهنگیان

خبر مهم درباره رتبه بندی معلمان | ثبت نهایی اطلاعات در سامانه رتبه بندی معلمان

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به زمان بارگذاری مدارک و تکمیل خوداظهاری در سامانه رتبه‌بندی معلمان گفت: درحال حاضر سامانه فعال است و فرهنگیان می توانند اطلاعات را ثبت نهایی کنند.

خبر مهم درباره رتبه بندی معلمان |  ثبت نهایی اطلاعات در سامانه رتبه بندی معلمان
کدخبر : 11031
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می پردازیم.

رتبه بندی معلمان

محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی در آیین افتتاحیه هشتمین دوره آموزش ارزیابان طرح رتبه‌بندی معلمان، گفت: هشتمین دوره تربیت ارزیابان حرفه‌ای رتبه‌بندی معلمان کشور با محوریت استان فارس با حضور پانصد و سی فرهنگی از استان‌های هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و فارس برگزار می‌شود.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به روند انتخاب ارزیابان گفت: فرهنگیان براساس شرایط و ضوابط و دستورالعمل‌ها توسط ادارات آموزش و پرورش شناسایی و معرفی شده‌اند.

زارعی به روند برگزاری مرحله اول دوره تربیت ارزیابان که در تهران، کرمانشاه، مشهد برگزار شد، اشاره کرد و از برگزاری این دوره برای استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل خبر داد.

وی اضافه کرد: فرهنگیان در مرحله اول، فرایند بارگذاری و خوداظهاری در سامانه رتبه بندی را انجام می‌دهند و سپس در مرحله دوم باید مدیران، گروه‌ها و راهبران آموزشی نسبت به تأیید مدارک و مستندات اقدام و گزارش ثبت مشاهدات و رفتار از سوی فرهنگیان را به ارزیابان ارائه دهند.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی گفت: ارزیابان بر اساس آموزش هایی که می گذرانند، گواهی نامه ارزیابی صادر می شود که حتی می توانند با ارگان های دیگر همکاری داشته باشند.  

وی با اشاره به اینکه این روند به مرور انجام خواهد شد، افزود: بعد از گزارش مدیران، توسط سامانه، نمره‌ای تولید و به هیأت ممیزه گزارش می‌شود که آنها موضوع رتبه‌بندی فرهنگیان را به انجام می‌رسانند و نهایتا احکام صادر می‌شود.

زارعی با اشاره به زمان بارگذاری مدارک و تکمیل خوداظهاری در سامانه تأکید کرد: در حال حاضر سامانه فعال بوده و همکاران می توانند اطلاعات را ثبت نهایی کنند و از همه فرهنگیان درخواست دارم که هرچه سریع‌تر ثبت کنند.

وی افزود: برای بارگذاری مدارک، فیلم و فایل راهنمایی در سایت رتبه بندی وزارت آموزش و پرورش قرار داده شده است که فرهنگیان می‌توانند از آنها استفاده کنند.

 یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش به همراه رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، مدیر آموزش و پرورش دماوند، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دماوند و مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز دماوند از بنیاد نیکوکاری فرهنگی، پرورشی و آموزشی اکبر ابراهیمی در شهر دماوند بازدید کرد.

وزیر آموزش و پرورش، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف مرکز نیکوکاری اکبر ابراهیمی، با برخی از کودکان بی‌سرپرست این مرکز دیدار و گفت‌وگو کرد.

نوری در حاشیه این بازدید اظهار کرد: در دهه آخر ماه صفر و در آستانه بازگشایی مدارس توفیق شد که محضر حاج اکبر ابراهیمی، از خیرین خوشنام و به نام کشور باشیم.

وی افزود: حاج اکبر ابراهیمی، خیری است که در همه حوزه‌ها، از جمله مذهبی، زیرساختی، آب‌رسانی و مدرسه‌سازی وجه بسیار خوبی دارد و هزینه‌های بسیار زیادی در این زمینه انجام داده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: حاج اکبر ابراهیمی امروز نیت کردند که مرکز نیکوکاری خود را برای امر مدرسه استثنایی جهت استفاده دانش‌آموزانی با نیازهای ویژه یا مدارس نمونه و استعداد درخشان با همه امکانات نظیر اتاق‌ها، کلاس‌ها، سالن ورزشی، کتابخانه و خوابگ جدید از دوم مهرماه اظهار داشت: هر چند از ۱۴ فروردین‌ماه امسال کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شد، اما جشن بازگشایی مدارس را در سال تحصیلی جدید بعد از دو‌ سال توقف به دلیل شیوع کرونا برگزار می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه