رتبه بندی معلمان | رتبه بندی فرهنگیان

خبر مهم مقام دولتی درباره رتبه بندی معلمان | آخرین خبر از رتبه بندی معلمان

رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: ماهانه یک میلیون تومان علی‌الحساب به حساب معلمان بابت رتبه‌بندی پرداخت می‌شود.

خبر مهم مقام دولتی درباره رتبه بندی معلمان | آخرین خبر از رتبه بندی معلمان
کدخبر : 10959
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می پردازیم.

رتبه بندی معلمان

مسعود میرکاظمی با بیان این‌مطلب افزود: پرداخت این مبلغ تا زمان صدور احکام جدید از سوی وزارت آموزش و پرورش ادامه دارد و پس از آن با معلمان تسویه حساب می‌شود.

وی در جمع خبرنگاران درباره چرایی پرداخت نشدن افزایش حقوق بازنشستگان در شهریورماه، گفت: اگر خزانه‌داری منابع مورد نیاز را تامین کند، برخی از این پرداختی‌ها انجام می‌شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به سوال دیگری که افزایش حقوق کارکنان دولت به کجا رسید، گفت: این موضوع هم در دستور کار قرار دارد که باید در دولت به تصویب برسد و سپس به تصویب مجلس برسد.

وزیر آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: فرهنگیان در حال بارگذاری مدارک هستند و چندبار از ما مهلت خواستند. فردا مهلت تمام می‌شود اما اگر افرادی جامانده باشند و دلیل هم داشته باشد، برای آنها فرصتی را ایجاد می‌کنیم. بعد از اینکه مدارک را بارگذاری و ثبت کردند، ارزیابان نظر می‌دهند و به هیئت ممیزه ارسال می‌کنند تا احکام صادر شوند.

یوسف نوری در حاشیه مراسم جشن غنچه‌ها و آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ که در دبستان و کودکستان صاحب الزمان، منطقه ۱۱ آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد، با بیان اینکه فردا «جشن شکوفه‌ها» برای دانش آموزان اول ابتدایی برگزار می‌شود و روز شنبه مراسم بازگشایی مدارس را با حضور رئیس جمهور داریم گفت: شاهد حضور میلیونی دانش آموزان در فرایند تعلیم و تربیت با تدریس یک میلیون معلم هستیم.

وی درباره رتبه بندی معلمان اظهار کرد: فرهنگیان در حال بارگذاری مدارک هستند و چندبار از ما مهلت خواستند. فردا مهلت تمام می‌شود اما اگر افرادی جامانده باشند و دلیل هم داشته باشد برای آنها فرصتی را ایجاد می‌کنیم. بعد از اینکه مدارک را بارگذاری و ثبت کردند، ارزیابان نظر می‌دهند و به هیئت ممیزه ارسال می‌کنند تا احکام صادر شوند.

نوری افزود: انتظار داشتیم مدارک زودتر بارگذاری شود اما به هر دلیلی از جمله تابستان و سفر همکاران، این امر قدری با تاخیر مواجه شد و توقع ما این است که همکاران کار را تمام کنند تا ارزیابان نظر خود را بدهند و رتبه افراد مشخص شود.

وی درباره تمهیدات بازگشت ۹۰۰ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل به مدرسه گفت: سال گذشته آمار بازماندگان، همین تعداد بود. سال گذشته در یک و نیم ماهی که مدارس باز شدند یعنی از ۱۴ فروردین تا آخر خرداد توانستیم ۱۶۴ هزار نفر از این تعداد را برگردانیم. دیروز در حضور معاون اول رئیس جمهور بودیم تا برنامه‌ای را داشته باشیم و هرتعداد از دانش آموزان بازمانده از تحصیل را بتوانیم برگردانیم مگر موارد نادری که دیگر امکان جذب آنها وجود نداشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: به نظر می‌آید نباید فردی را داشته باشیم که جذب نشود. به عنوان نظام تعلیم و تربیت باید تلاش کنیم هیچ دانش آموزی محروم از تحصیل نماند.

وی درباره کمبود معلم در سال تحصیلی جدید عنوان کرد: کسری معلم داریم و سازوکارهایی را اتخاذ کردیم از جمله اضافه تدریس همکاران شاغل، تدریس بازنشسته ها، خرید خدمات، سرباز معلم و بخشی از طریق دانشجویان سال چهارم دانشگاه فرهنگیان که تعدادشان ۶۳۰۰ نفر است و مجوز آن را دریافت کرده‌ایم تا امسال را بدون کسری معلم طی کنیم.

نوری در پاسخ به اینکه قرار بود کتب درسی تا ۱۰ شهریور تحویل شود، اما برخی مدارس می‌گویند کتابها نرسیده است، گفت: هر مدرسه‌ای که اطلاعات را در سامانه ثبت کرده، کتاب به دستش رسیده و ۱۴۹ میلیون جلد کتاب درسی چاپ کرده‌ایم و مشکلی برای تامین کتاب درسی نداشتیم. هرکه ثبت نام کرده باشد کتاب به مدرسه‌اش ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: حدود یک میلیون دانش آموز هنوز درخواست ثبت نام نکرده‌اند که عمدتا هدایت تحصیلی انجام نداده‌اند یا ممکن است خودشان کتاب درسی خواهر و برادر خود را بخواهند استفاده کنند. مابقی تامین و برای آدرس‌های مشخص شده، ارسال شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه