همسان سازی حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان

واریز 25 درصد همسان سازی حقوق بازنشستگان | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان در این تاریخ

قلی شادبخش گفت: در کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی درصدد بازبینی این قرارداد هستیم و به همه شرکت‌های بیمه تکمیلی برای بررسی شرایط فراخوان خواهیم داد.

 واریز 25 درصد همسان سازی حقوق بازنشستگان | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان در این تاریخ
کدخبر : 10998
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​​همسان‌سازی حقوق بازنشستگان  یعنی حقوق فردی که در گروه شغلی خود، حقوق پایینی دارد به کسی که حقوق بالایی دارد، نزدیک شود. در تازه‌ترین اظهار نظر رییس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرده که اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان با هدف ایجاد عدالت در پرداخت‌ها در برنامه هفتم توسعه محقق خواهد شد.در حالی که قرار بود همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از ابتدای سال در حقوق‌ها درنظر گرفته شود،اما تاکنون این طرح اجرایی نشده است. سه میلیون و 600 هزار بازنشسته در انتظار اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند.در ادامه آخرین اخبار از همسان سازی حقوق بازنشستگان را می خوانید.

همسان سازی حقوق بازنشستگان

قلی شادبخش (رئیس هیات مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور) گفت: در بحث ۲۵درصد باقی مانده از همسان‌سازی حقوقی بازنشستگان در سال قبل ما ضمن رعایت محدودیت‌های مالی سازمان تامین اجتماعی پیگیر این مسئله در کانون و مجلس و تامین اجتماعی خواهیم بود.

 

قلی شادبخش (رئیس هیات مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور) گفت: در بحث ۲۵درصد باقی مانده از همسان‌سازی حقوقی بازنشستگان در سال قبل ما ضمن رعایت محدودیت‌های مالی سازمان تامین اجتماعی پیگیر این مسئله در کانون و مجلس و تامین اجتماعی خواهیم بود.

در ماه‌های اخیر باوجود اینکه مسئله افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در شهریورماه حل شد، اما هنوز در نیمه دوم امسال مسائل دیگری علاوه بر افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح باقی مانده است؛ مسائلی چون بیمه تکمیلی، باقی مانده معوقات همسان‌سازی سال‌های گذشته و مسائلی مانند آن، از جمله این مطالبات است.

قلی شادبخش (رئیس هیات مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور) با اشاره به مشکل بیمه تکمیلی بازنشستگان اظهار کرد: قرارداد کانون بازنشستگان با شرکت بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی (آتیه سازان) در تاریخ اول آذرماه ۱۴۰۰ شروع و تا ۳۰ آبان‌ماه امسال اعتبار دارد. لذا تا قبل از این تاریخ نمی‌توان تغییری در نوع قرارداد و شرکت همکاری کننده ایجاد کرد.

وی افزود: ما حدود ۹ سال است که با شرکت آتیه سازان قرارداد بیمه تکمیلی داشتیم که رضایت نسبی بسیاری نیز برقرار بود، اما امسال با افزایش تعرفه‌ها و قیمت‌های خدمات درمانی مشکلاتی در خدمات این شرکت پیش آمده که باعث نارضایتی بخشی از بازنشستگان ما شده است.

شادبخش با اشاره به اینکه «ما در کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی در صدد بازبینی این قرارداد هستیم و به همه شرکت‌های بیمه تکمیلی برای بررسی شرایط فراخوان خواهیم داد» توضیح داد: البته فعلا پیگیر حل مشکلات بیمه تکمیلی تا این موعد هستیم و شرکت آتیه سازان نیز قول‌هایی در این زمینه داده است، اما برای تجدید قرارداد از شرکت‌های مختلف باید در مناقصه دعوت شود و از رئیسان کانون‌های بازنشستگان استان‌های کشور در این زمینه نظرخواهی خواهیم کرد.

رئیس هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی اضافه کرد: ما برای مناقصه باید بسته درمان بیمه تکمیلی را طراحی و ارائه دهیم و در زمینه مناقصه با شرکت‌ها باید این مناقصه را روزنامه‌های کثیرالانتشار نیز انعکاس دهیم. ضمن اینکه با مدیرعامل‌های شرکت‌های مهم نیز قبل از آن مکاتبه خواهیم کرد. امیدواریم بتوانیم در قرارداد جدید رضایت بیشتری برای بازنشستگان بیمه شده بدست بیاوریم.

وی درباره تاخیر پرداخت حقوق شهریورماه بازنشستگان سایر سطوح با مبلغ افزایش یافته ۳۸ درصد در حساب برخی از بازنشستگان تامین اجتماعی (به ویژه در تهران) تصریح کرد: حقوق‌های بازنشستگان از دهه آخر ماه شهریور درحال واریز بوده اما سازمان هم مشکلاتی دارد که ما در جریان هستیم. برای مثال طی هفته گذشته با تعطیلی‌ها مواجه بودیم و اندکی این مسئله با تاخیر مواجه شد. اما نکته حائز اهمیت این است که کلیه بازنشستگان باید از نظر قانونی تا ۳۱ شهریور امسال، حقوق افزایش یافته مطابق مصوبه شورای عالی کار امسال را دریافت کنند و اگر چنین چیزی انجام نشود ما پیگیری‌های لازم را از سازمان تامین اجتماعی خواهیم کرد.

شادبخش با تاکید بر این مسئله که «کانون‌های استان‌ها در بحث بیمه تکمیلی استقلال نظر دارند» اظهار کرد: بیمه تکمیلی یک بیمه اختیاری است و ماهیت آن فردی نیز هست. افراد می‌توانند شخصا خود را از لیست بیمه تکمیلی حذف یا اضافه کنند. ما در حوزه استان‌ها مکاتبه داریم و پاسخ این مکاتبات معمولا جواب به این پرسش است که آیا قرارداد کانون عالی کشوری را می‌پذیرند یا خود راساً اقدام به عقد قرارداد با یک شرکت ارائه دهنده بیمه تکمیلی می‌کنند؟

این فعال حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با بیان این مطلب که «در گذشته نیز برخی استان‌ها خود بیمه تکمیلی بازنشستگان خود را انتخاب می‌کردند»، اظهار کردند: اما معمولا روال این بوده است که صندوق‌ها به قراردادی که کانون و نمایندگان آن ارائه می‌کنند، موافقت خود را ابلاغ می‌کند و چون کانون به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بازنشسته تامین اجتماعی را شامل می‌شود، لذا با جامعه آماری گسترده‌تر، قرارداد بهتر تنظیم می‌شود و به همین دلیل است که در سال‌های اخیر معمولا کانون‌های شهرستان نیز در قرارداد بیمه تکمیلی از کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشوری تبعیت کرده‌اند.

وی با تاکید بر این مطلب که «در کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی یک کمیته درمان برای رسیدگی به بیمه تکمیلی و وضعیت درمان آن‌ها تشکیل خواهد شد» گفت: در بحث ۲۵درصد باقی مانده از همسان‌سازی حقوقی بازنشستگان در سال قبل ما ضمن رعایت محدودیت‌های مالی سازمان تامین اجتماعی پیگیر این مسئله در کانون و مجلس و تامین اجتماعی خواهیم بود. هرچند این جزء مطالبات ما از تامین اجتماعی است و زمان تحقق آن بستگی به شرایط و توان مالی سازمان دارد، اما به هرحال ما پیگیر آن هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه