همسان سازی حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان

واریز علی الحساب همسان سازی حقوق بازنشستگان بعد از تعطیلات؟ | اجرایی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: به احتمال زیاد در افزایش حقوق سال آینده دولت مانند امسال رفتار نخواهد کرد.

واریز علی الحساب همسان سازی حقوق بازنشستگان بعد از تعطیلات؟ | اجرایی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان
کدخبر : 10781
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان  یعنی حقوق فردی که در گروه شغلی خود، حقوق پایینی دارد به کسی که حقوق بالایی دارد، نزدیک شود. در تازه‌ترین اظهار نظر رییس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرده که اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان با هدف ایجاد عدالت در پرداخت‌ها در برنامه هفتم توسعه محقق خواهد شد.در حالی که قرار بود همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از ابتدای سال در حقوق‌ها درنظر گرفته شود،اما تاکنون این طرح اجرایی نشده است. سه میلیون و 600 هزار بازنشسته در انتظار اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند.در ادامه آخرین اخبار از همسان سازی حقوق بازنشستگان را می خوانید.

همسان سازی حقوق بازنشستگان

رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با تاکید بر این‌که بازنشستگان امروز دچار مشکلات متعددی هستند و این افزایش حقوق نمی‌تواند مشکل آن‌ها را به طور کامل رفع کند، گفت: یکی دیگر از مطالباتِ مهم ما بعد از ثباتِ اوضاع پیگیری ۲۵درصد باقی‌مانده متناسب‌سازی است.

حسن صادقی در جلسه اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری اظهار داشت: خدا را شاکریم که با همت بازنشستگان در نقاط مختلف ایران، صدای بازنشستگان به گوش دولت و مجلس رسید و دولت زیر بار جبرانِ اشتباه خود در قبال حقوق بخشی از بازنشستگان رفت.

صادقی تاکید کرد: بازنشستگان امروز دچار مشکلات متعددی هستند و این افزایش حقوق نمی‌تواند مشکل آن‌ها را به طور کامل رفع کند. یکی دیگر از مطالباتِ مهم ما بعد از ثباتِ اوضاع پیگیریِ ۲۵درصد باقیمانده متناسب‌سازی است.

وی ادامه داد: ما برای پیگیری قدرتمند این مسائل نیازمند یک کرسی هستیم تا بتوانیم به نتیجه برسیم. خواسته ما اجرایِ دقیق قانون است و کسی می‌تواند پیگیرِ اجرای قانون باشد که شجاعت و جسارت لازم را داشته باشد. کسانی که سکاندار نمایندگیِ کارگر هستند باید منافع جمع را دنبال کنند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری به بدهیِ دولت به سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: سازمان تامین‌اجتماعی برای عمل به تعهدات خود باید منابع مالی داشته باشد که بخش قابل توجهی از این منابع را دولت باید با پرداختِ بدهی خود به این سازمان تأمین کند. پیگیریِ پرداختِ بدهیِ دولت به سازمان باید از مسیر مجلس بگذرد و این اعضای کانون هستند که باید با نمایندگان مجلس تعامل داشته باشند.

صادقی گفت: وقتی دولت به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است، خرجِ دولت در جاهایِ غیرضرور برای ما جای سوال است. دولت باید مطالبات سازمان را صفر کند تا ما بتوانیم با خیال راحت از سازمان مطالبه‌گری کنیم.

وی به سهم سازمان در بودجه اشاره کرد و گفت: در زمان بودجه‌نویسی باید حواسمان به سهم سازمان تأمین اجتماعی باشد. سال گذشته دولت برای سازمان اعتباراتی در بودجه ندیده بود که درنهایت پس از اعتراض ما ۹۰هزار میلیارد تومان به سازمان تخصیص داد.

صادقی در ادامه گفت: تحول در ساختار نظام درمانی یکی دیگر از مطالبات ماست. نظلم بیمه مکمل امروز ما با توجه به اینکه شرکت آتیه‌ساز حافظ نتوانسته به وظایف خود عمل کند باید تغییر کند. باید دگرگونی در حوزه‌ی پرداختی‌ها ایجاد شود و به گونه‌ای پرداختی از جیب بیمه شده کمتر شود.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری بیان کرد: به احتمال زیاد در افزایش حقوق سال آینده دولت مانند امسال رفتار نخواهد کرد و اساس افزایش حقوق‌ها در سال آتی دچار تحول منفی خواهد شد. اتفاقی که سال گذشته در شورایعالی کار برای افزایش حقوق کارگران افتاد امسال نخواهد افتاد و نمایندگان کارگری مسیر سختی پیش رو دارند که ما باید در کنار آن‌ها باشیم و به آن‌ها مشاوره بدهیم. چراکه افزایش حقوق کارگران مانند هر سال بر حقوق بازنشستگان تاثیر خواهد گذاشت.

همسان سازی حقوق بازنشستگان

در نامه‌ی نمایندگان بازنشستگان چند استان خطاب به میرهاشم موسوی مطالبات آنها، از جمله پرداخت مانده ۲۵ درصد همسان‌سازی ۱۴۰۰، مطرح شده است.

 نمایندگان بازنشستگان چند استان در نامه‌ای به مدیرعامل تامین اجتماعی، به تشریح مطالبات اصلی بازنشستگان پرداختند.

در نامه‌ی بازنشستگان خطاب به میرهاشم موسوی، مطالبات به ترتیب زیر آمده است:

«تسریع در پرداخت مانده  ۲۵ درصد همسان‌سازی ۱۴۰۰ وتاثیر دادن آن در احکام و همچنین تخصیص بودجه برای همسان‌سازی سال جدید.

جرای الزام درمان مستقیم و رایگان  بر اساس ماده ۵۴ تامین اجتماعی و با عنایت  به کسر دو درصد ماده۸۹ و همچنین اعلام نارضایتی از بیمه‌های تکمیلی مخصوصا خدمات ناچیز و ضعیف آتیه سازان حافظ که بازنشستگان  خواستار  لغو قرارداد با این شرکت هستند.

در نظر گرفتن امتیازات ماده ۶۹ آیین نامه داخلی سازمان برای بازنشستگان غیر همکار.

 پرداخت حق اولاد و عائله مندی به زنان سرپرست خانواده بازمانده و بازنشسته.

عیدی پایان سال بازنشستگان همتراز و مطابق با کارگران شاغل  پرداخت شود.

اعتراض نسبت به اقدام دولت نسبت برای واگذاری سهام بانک رفاه (سرمایه کارگران و بازنشستگان) و فروش مال غیر.»

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه