قیمت بنزین | سهمیه بندی بنزین

تیر خلاص مجلس به 3 نرخی شدن قیمت بنزین | مجلس افزایش قیمت بنزین را تایید کرد؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه کاهش سهمیه ۲۵۰ لیتری خودروها به ۱۵۰ لیتر در استان‌های مرزی با هدف کاهش قاچاق سوخت اجرا شده است، گفت:گرانی بنزین اتفاق نخواهد افتاد،نرخ سومی برای قیمت بنزین تعریف نشده است.

تیر خلاص مجلس به 3 نرخی شدن قیمت بنزین | مجلس افزایش قیمت بنزین را تایید کرد؟
کدخبر : 10703
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت بنزین این روزها به یکی از مباحث روز تبدیل شده است چرا که اعلام اجرای طرح بنزین برای همه تغییر قیمت بنزین نیز به یکی از خبرهای  دنبال کننده چند وقت اخیر تبدیل شد. مسئولان در اظهار نظرهای متفاوتی موضع مشخصی در رابطه با کاهش یا افزایش قیمت بنزین اعلام نکرده اند. مهمترین خبر منتشر شده در باره قیمت بنزین قیمت واقعی آن که 20 هزار تومان اعلام شده است. در ادامه به آخرین خبر درمورد قیمت بنزین می پردازیم.

قیمت بنزین

وضع دولت و مجلس در شرایط فعلی حفظ دو نرخ موجود برای قیمت بنزین است و نرخ سومی تعریف نشده است، بنابراین بنزین کماکان دو نرخی خواهند ماند و طرح‌های مانند "بنزین برای همه" که در جزیره کیش به صورت پایلوت اجرا شد قرار نیست در کل کشور اجرا شود.

 عبدالعلی رحیمی مظفری درباره آخرین وضعیت قیمت بنزین در کشور، گفت: موضع دولت و مجلس در شرایط فعلی حفظ دو نرخ موجود برای قیمت بنزین است و نرخ سومی تعریف نشده است، بنابراین بنزین کماکان دو نرخی خواهند ماند و طرح‌های مانند "بنزین برای همه" که در جزیره کیش به صورت پایلوت اجرا شد قرار نیست در کل کشور اجرا شود.

نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تنها اتفاقی که افتاده این است قبلا خودروهای شخصی می‌توانستند از طریق کارت سوخت در هر ماه ۶۰ لیتر بنزین با قیمت ۱۵۰۰ دریافت می‌کردند و در هر ماه ۲۵۰ لیتر نیز به قیمت ۳ هزار تومان دریافت کنند که به دنبال کار کارشناسی انجام شده ۱۰۰ لیتر از سهیمه ۲۵۰ لیتر -که قیمت آن آزاد محاسبه می‌شد - کم شده و صاحبان خودرو از این به بعد فقط می‌توانند ۱۵۰ لیتر بنزین به قیمت ۳ هزار تومان دریافت کنند  البته ۶۰ لیتر بنزین به قیمت ۱۵۰۰ تومان بر جای خود باقی است.

وی با بیان اینکه کاهش سهمیه ۲۵۰ لیتری خودروها به ۱۵۰ لیتر بیشتر در استان‌های مرزی با هدف کاهش قاچاق سوخت اجرا شده است، افزود: برخی از خودروها در یک روز در فاصله‌های کوتاه دو الی سه بار به خودروهای خود بنزین می‌زدند که نشان می‌دهد؛ این تزریق با هدف دیگری صورت می‌گیرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط فعلی جامعه و اقتصاد کشور ظرفیت گرانی بنزین را ندارد لذا این اتفاق نخواهد افتاد، بیان کرد: شرایط حاکم بر اقتصاد جامعه این مسئله را از برنامه کار مجلس و دولت خارج کرده است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس و دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارند.

علی جدی، با اشاره به اینکه افزایش قیمت بنزین در بودجه ۱۴۰۱ پیش‌بینی نشده لذا افزایش قیمت بنزین نخواهیم داشت، اظهار کرد: افزایش قیمت بنزین ناگهانی نمی‌شود و باید در بودجه دیده شود و برای بودجه ۱۴۰۱ این پیش‌بینی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه دولت نیز بارها به عدم افزایش قیمت بنزین تأکید کرده است، افزود: قیمت فعلی بنزین به منابع ملی آسیب می‌رساند و لازم بود طی سال‌های گذشته قیمت بنزین نیز مانند سایر کالاها به صورت عادی و براساس تورم موجود افزایش پیدا می‌کرد تا افزایش قیمت ناگهانی، چالشی برای کشور ایجاد نکند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه بنزین نیز یک کالا است و از افزایش قیمت سالیانه براساس تورم کشور مستثنی نیست، ادامه داد: مصرف بنزین روزانه در کشور به ۱۰۰ میلیون لیتر رسیده که ناشی از عدم مدیریت است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در رابطه با زیرساخت‌های سوخت استان، بیان کرد: متأسفانه زیرساخت‌های تأمین سوخت در استان ایجاد نشده و به همین دلیل با مشکلاتی روبه رو هستیم و باید به دنبال رفع آن باشیم. در حال حاضر اقداماتی انجام می‌شود اما زمان‌بر است تا به ثمر برسد.

جدی با تأکید براینکه مسیر لوله‌گذاری مناسب برای انتقال سوخت از خراسان شمالی مشخص نشده، ادامه داد: این موضوع برای استان مشکل ایجاد کرده و در حال حاضر مسیر لوله‌گذاری از کنار سبزوار و مشهد می گذرد که خراسان شمالی در آن دیده نشده است.

وی در پایان تصریح کرد: اولویت فعلی دولت، عادلانه‌سازی یارانه‌ها است و برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه