هزینه وکیل متخصص طلاق در تهران

هزینه وکیل متخصص طلاق در تهران
کدخبر : 9753
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

متأسفانه در چند سال گذشته، آمار طلاق روند صعودی داشته که انواع طلاق ازجمله طلاق توافقی و طلاق یک‌طرفه را نیز شامل بوده است. عوامل متعددی در طلاق دو نفر نقش دارند که گاهی اوقات آن عوامل به‌قدری مهم و تأثیر‌گذار هستند که شاید طلاق، تنها راه نجات ممکن باشد. از خوبی‌های داشتن یک وکیل طلاق متخصص، گرفتن نتیجه مطلوب و سرعت یافتن روند پرونده طلاق است؛ در‌حالی‌که ممکن است با نداشتن وکیل خوب و متخصص، به نتیجه مورد‌نظر دست نیابید. شخصی که برای طلاق اقدام می‌کند، باید برای ثبت و رسیدگی به پرونده طلاق، آن را از طریق دفاتر قضایی به ثبت برساند.

در اولین قدم، درخواست طلاق به دادگاه خانواده منتقل می‌شود تا پروسه طلاق شروع شود که داشتن یک وکیل متخصص طلاق کمک بزرگی در این زمینه به شما خواهد کرد. از نکات قابل‌توجه در انتخاب یک وکیل طلاق مناسب، هزینه آن است که می‌تواند به دلیل عوامل مختلفی، متفاوت باشد.

عوامل تعیین‌کننده هزینه وکیل طلاق

هر فردی برای انتخاب یک وکیل طلاق متخصص به عوامل مختلفی توجه می‌کند؛ برای مثال، برای شخصی موقعیت مکانی دفتر وکیل در اولویت است، یا برای شخص دیگری مهارت وکیل مورد‌نظر مهم است که این اولویت‌ها می‌تواند بر اساس نیاز‌های افراد متفاوت باشند. هر فرد باتوجه‌به ویژگی‌های یک وکیل، دست به انتخاب او می‌زند که تمام این ویژگی‌ها در هزینه وکیل تأثیر دارند. در ادامه به چند مورد تأثیر‌گذار در هزینه وکیل اشاره می‌کنیم.

تجربه

از مهم‌ترین پارامترهای انتخاب یک وکیل طلاق متخصص، تجربه و مهارت او در انجام یک پرونده است. با افزایش تجربه وکیل درصد و شانس پیروزی در پرونده چند‌برابر خواهد شد؛ بنابراین دستمزد دریافتی وکیل را، تجربه او مشخص خواهد کرد. معمولاً هزینه وکیل خوب دادگستری تهران، وکیل حرفه‌ای و متخصص پایه یک دادگستری از هزینه یک وکیل ساده بیشتر است.

نوع پرونده

طلاق دارای انواع مختلفی از‌جمله طلاق توافقی و طلاق یک‌طرفه است که هر‌کدام از این طلاق‌ها شرایط متفاوتی را برای وکیل طلاق به‌وجود خواهند آورد؛ بنابراین نوع پرونده در هزینه وکیل دخیل است.

موقعیت مکانی

از دیگر عوامل مؤثر و تأثیر‌گذار در هزینه وکیل طلاق متخصص، موقعیت مکانی دفتر او است. برای مثال، قیمت وکیل طلاق تهران با شهرستان‌ها بسیار متفاوت است. البته میزان پرسنل دفتر و موارد دیگر نیز مؤثر هستند.

شهرت

در صورت معروفیت وکیل مورد‌نظر، هزینه وکیل نیز افزایش می‌یابد؛ زیرا به‌واسطه شهرت خود پول بیشتری را نیز دریافت خواهد کرد. پرونده طلاق توسط وکلای معروف به‌راحتی و با آسانی انجام می‌شود؛ به این دلیل که آن‌ها به‌واسطه مهارت خود دارای شهرت هستند.

مراحل رسیدگی به پرونده

مرحله‌های رسیدگی به پرونده ممکن است که هزینه وکیل طلاق متخصص را افزایش دهند. هر مرحله به دلیل ویژگی‌های مختص به خود، باعث افزایش هزینه می‌شود؛ این مراحل عبارت‌اند از: تجدیدنظرخواهی یا فرجام‌خواهی.

زن یا مرد بودن شخص درخواست‌دهنده

زن یا مرد بودن شما در هزینه دادخواست طلاق تأثیر دارد؛ زیرا وکالت زنان از وکالت مردان برای طلاق سخت‌تر است. معمولاً هزینه وکیل طلاق متخصص برای زن بالا‌تر است.

14

آیا می‌توان برای وکلا قیمت مشخصی را در‌نظر گرفت؟

یکی از سؤالات پر‌تکرار افراد، مشخص‌بودن هزینه وکیل طلاق است. طبق آیین‌نامه هزینه حق‌الوکاله وکلا در سال ۱۳۹۹ در مراحل بدوی و تجدید‌پذیر از ۵ میلیون تا ۲۰ میلیون تومان بوده است. این قیمت تا‌کنون با تغییرات بسیار زیادی همراه بوده و توسط عوامل مختلف تحت‌تأثیر قرار گرفته است.

تعیین هزینه وکیل طلاق تخصصی، معمولاً پس از مشاوره، بررسی کامل پرونده و جزئیات آن انجام می‌شود. به‌عبارت‌دیگر، وکلا پس از در‌نظر‌گرفتن مراحل پرونده مورد‌نظر به تعیین هزینه دستمزد خود می‌پردازند. همچنین باتوجه‌به تجربه، مهارت و میزان فعالیتی که لازم است برای گرفتن رأی انجام دهد، هزینه را مشخص می‌کند.

حق‌الوکاله و دستمزد وکیل‌ها در مؤسسات حقوقی

برخی از خدماتی که توسط مؤسسات حقوقی ارائه می‌شوند، افراد را به سمت خود جذب می‌کنند. این افراد به دلیل امکانات این مؤسسات حقوقی ترجیح می‌دهند تا برای گرفتن وکیل به این مؤسسات مراجعه نمایند. البته نمی‌توان به‌صورت دقیق بیان کرد که میزان دستمزد دریافتی این مؤسسات و مراکز از دستمزد‌های دریافتی وکلای دیگر کمتر یا بیشتر است. بدون شک این مورد در هزینه وکیل طلاق متخصص تأثیرگذار است. گاهی اوقات حق‌الوکاله‌های گرفته‌شده توسط وکلای دیگر، از دستمزد‌های دریافتی این مؤسسات بیشتر است.

این حق‌الوکاله‌های دریافتی توسط مؤسسات، متناسب با خدمات و امکاناتی است که در اختیار مراجعین قرار می‌گیرد. مؤسسات در ازای دریافت دستمزد، خدماتی همچون پشتیبانی شبانه‌روزی، آنلاین و حضوری ارائه می‌دهند و پس از تنظیم قرارداد با موکلین، پیگیری‌های لازم و دقیق را به‌صورت منظم انجام می‌دهند. اما برخی از وکلای دیگر به دلیل مشغله‌های بسیار زیاد، امکان پاسخگویی به‌موقع و درست را به موکلین خود ندارند.

گروه وکلای عدل ایرانیان

مؤسسه گروه وکلای عدل ایرانیان جزء مؤسساتی است که با جمع‌آوری وکلای با‌تجربه و ماهر، فعالیت خود را در خصوص خدمات‌رسانی به مراجعین آغاز کرد. این مؤسسه در تلاش است تا با ارائه بهترین خدمات، روند پرونده‌ها را برای مراجعین آسان‌تر کند. محدودیت حوزه کاری این مؤسسه به گستره کشوری محدود نمی‌شود و فعالیت خود را در زمینه بین‌المللی نیز ادامه می‌دهد. گروه متخصص وکلای عدل ایرانیان با دریافت مجوز‌های رسمی و بهره‌مندی از وکلای مجرب توانسته است درصد موفقیت‌های خود را در پرونده‌های حقوقی و کیفری افزایش دهد.

گروه حرفه‌ای وکلای عدل ایرانیان امکان پاسخگویی به سؤالات را در قالب جلسات و به‌صورت تلفنی و آنلاین ایجاد کرده است تا به بهترین نحو ممکن پاسخگوی مراجعین باشد. اگر می‌خواهید از مشاوره حقوقی با‌تجربه و با‌کیفیت بهره‌مند شوید، توصیه می‌شود تا به مؤسسه گروه وکلای عدل ایرانیان مراجعه کنید و یا با شماره 02147783 تماس بگیرید و به صورت رایگان از خدمات مشاوره تلفنی استفاده نمایید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه