مسئولیت های یک وکیل دیوان عدالت اداری و یک وکیل خانواده چیست؟

مسئولیت های یک وکیل دیوان عدالت اداری و یک وکیل خانواده چیست؟
کدخبر : 6626
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

امروزه با زیاد شدن مناقشات اجتماعی چه در زندگی شخصی و چه در زندگی کاری افراد، درگیر شدن با پرونده های حقوقی و قانونی چندان دور از ذهن نیست. هرچه پیچیدگی های زندگی انسان ها بیشتر می شود؛ قوانین نیز به همان نسبت پیچیده‌تر خواهند شد. در دنیای پیچیده امروز، قوانین دارای پیچ و خم ها و ریزه کاری های خاصی هستند که هر کسی از آن ها اطلاع ندارد. بدون اطلاع از قانون هم که نمی شود با دعاوی قانونی و حقوقی درگیر شد!

پیشنهاد ما به شما این است که به جای دخالت مستقیم در پرونده های حقوقی خود، از یک وکیل با تجربه، متخصص و حرفه ای کمک بگیرید. در صورتی که به دنبال یک وکیل مسئولیت پذیر، مجرب و زبده، کافی است به موسسه حقوقی صلح طلب و خانه وکلا اعتماد کنید. بهترین وکلای پایه یک ایران در این دو مجموعه حقوقی مشغول به کار می باشند که تا موفقیت پرونده حقوقی شما، گام به گام همراهتان خواهند بود.

چرا باید حل پرونده های حقوقی خود را به یک وکیل بسپاریم؟

وقتی درگیر پرونده های حقوقی می شویم احساسات متفاوت و ضد و نقیضی به سراغ ما می آیند. ممکن است عصبانی و خشمگین باشیم یا ناراحت و یا با تنفر دست و پنجه نرم کنیم. در پرونده های خانوادگی ممکن است احساساتی از قبیل دلتنگی و عشق و... نیز ما را آزار دهند. این احساسات ممکن است روی تصمیمات ما تاثیر بگذارند. پیروی از احساسات جلوی تصمیم گیری منطقی را خواهند گرفت و به ضرر ما خواهند بود. برای این که اسیر دست احساسات نشویم و تصمیمات هیجانی نگیریم؛ نیازمند کمک یک فرد حرفه ای هستیم. یک وکیل می تواند با مشاوره حقوقی خود به ما در این زمینه کمک کند تا تصمیماتی عقلانی و منطقی بگیریم.

قانون پیچیدگی های خاصی دارد که هرکسی از آن ها آگاه نیست. وکلا قانون را می شناسند و با زیر و بم آن آشنایی دارند. شناخت قانون به آن ها کمک می کند تا در کمترین زمان ممکن و با صرف کمترین هزینه پرونده های شما را با موفقیت به پایان برسانند. این کاری است که اگر به طور مستقیم اقدام به دخالت در پرونده کنید؛ ممکن است نتوانید به این راحتی از پس انجام آن بربیایید.

وکلای با تجربه و متخصص سابقه مواجه و رو به رو شدن با صدها و یا شاید حتی هزاران پرونده حقوقی مشابه پرونده شما را داشته اند. این به آن ها کمک می کند تا به سادگی بتوانند بهترین و مناسب ترین استراتژی های حقوقی را برای به ثمر رسیدن پرونده شما انتخاب کرده و به کار ببندند. در مقابل، شما ممکن است اولین و یا نهایتا دومین باری باشد که با یک دعوی حقوقی درگیر می شوید. در نتیجه، تجربه کافی ندارید و ممکن است گیج شوید. پس بهتر است کار را در این زمینه به کاردان بسپارید.

مسئولیت های دیوان عدالت اداری چیست؟

در صورتی که با یکی از نهادها یا سازمان های دولتی یا یکی از مامورها و کارمندان این سازمان ها مشکل دارید چه باید بکنید؟ شاید خیلی از شما اطلاعات کافی در مورد پاسخ این سؤال نداشته باشید. پاسخ صحیح این است که باید به دیوان عدالت اداری مراجعه کنید.

دیوان عدالت اداری از زیر مجموعه ها و زیرشاخه های قوه قضائیه است. این ارگان برای رسیدگی به شکایات مردم از سازمان ها و نهادهای دولتی ایجاد شد. جالب است بدانید که دیوان عدالت اداری تا کنون رضایت اکثر مراجعان خود را جلب کرده است.

چرا باید به یک وکیل دیوان عدالت اداری مراجعه کنید؟

شما می توانید به صورت مستقیم و بدون وکیل گرفتن شکوائیه خود را تسلیم دیوان عدالت اداری نمایید. اما در چنین شرایطی با توجه به این که شما احتمالا اطلاعات کافی در مورد قانون و پیچیدگی های آن ندارید و علاوه بر آن به اندازه کافی در این زمینه با تجربه نیستید؛ نمی توانید انتظار احقاق حق خود به سادگی را داشته باشید. برای این که احتمال موفقیت شما در پرونده تان بالا برود و بتوانید به حقوق خود برسید؛ بهترین کار این است که به یک وکیل دیوان عدالت اداری مراجعه کنید.

برای آشنایی با وظایف یک وکیل شهرداری به سایت صلح طلب مراجعه نمایید.

مسئولیت های یک وکیل دیوان عدالت اداری چیست؟

یک وکیل دیوان عدالت اداری وظیفه دارد که پیش از هر چیز به شما مشاوره حقوقی بدهد. به این معنا که باید به صحبت های شما گوش دهد و با ترجبه و تخصصی که دارد راهنمایی تان  کند. سپس، باید بهترین استراتژی حقوقی را انتخاب کرده و مناسب ترین شکوائیه را برای تحویل به دیوان عدالت اداری تنظیم نماید.

از دیگر وظایف یک وکیل دیوان عدالت اداری این است که در تمام جلسات دادگستری و دادگاه از حقوق شما دفاع کند. در صورتی که شما به هر دلیلی نخواهید و نتوانید که در دادگاه حضور پیدا کنید؛ این وظیفه وکیلتان است که به جای شما در جلسات دادگاه حضور پیدا کند. علاوه بر آن، یک وکیل دیوان عدالت اداری موظف است که روند پیشروی پرونده و ابلاغیه ها را در زمان مقتضی دریافت نموده و واکنش مناسب را نشان دهد.

کار یک وکیل خانواده چیست؟

یک وکیل خانواده به پرونده ها و دعاوی حقوقی خانوادگی رسیدگی می کند. برخی از پرونده های حقوقی خانوادگی عبارتند از طلاق، نفقه، مهریه، حضانت، انحصار وراثت و....برخی وکلای خانواده در سطح تخصصی فقط به یکی از این موارد رسیدگی می کنند. مثلا وکیل طلاق فقط به مساله طلاق توافقی و وکیل مهریه فقط به مساله مهریه رسیدگی می کنند. هنگامی که در یک دعاوی خانوادگی درگیر می شوید؛ باید دقت کنید وکیلی را انتخاب کنید که در زمینه ای که مدنظر شماست، تخصص داشته باشد.

مسئولیت یک وکیل خانواده چیست؟

پیش از هرچیز، یک وکیل خانواده وظیفه دارد که همه چیز را با مصالحه پیش ببرد. وکلای خانواده باید تمام تلاش خود را به کار ببرند تا هیچ گونه تنشی بین طرفین دعوی پیش نیاید. از دیگر وظایف وکلای خانواده می توان به ارائه دادن مشاوره حقوقی، دفاع از حقوق موکل در جلسات دادگاه، تلاش برای احقاق حق موکل، بررسی پیش رفت پرونده و دریافت کردن ابلاغیه ها و نظارت بر حسن اجرای حکمِ داده شده توسط دادگاه اشاره کرد.

چه به دنبال بهترین وکیل خانواده باشید و یا به دنبال بهترین وکیل دیوان عدالت اداری، موسسه حقوقی صلح طلب و خانه وکلا، بهترین و مجرب ترین وکلا را در اختیار شما خواهند گذاشت تا بهترین نتیجه را در پرونده های حقوقی خود بگیرید.

 

منبع : مرجع معرفی بهترین سایت های ایرانی

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه