سامانه فروش یکپارچه خودرو |ثبت نام سامانه فروش یکپارچه خودرو

خبر تازه از سامانه فروش یکپارچه خودرو | خرید خودرو در سامانه فروش یکپارچه خودرو

​به دنبال آنکه سامانه فروش (تخصیص) خودرو در روزهای ابتدایی فعالیت خود با اخلال‌هایی در روند ثبت‌نام روبرو بود، طبق اعلام، اکنون همه مشکلات و اختلالات برطرف شده و متقاضیان می‌توانند ثبت‌نام و درخواست خود برای خرید خودرو مورد نظر را ثبت‌ کنند.

خبر تازه از سامانه فروش یکپارچه خودرو | خرید خودرو در سامانه فروش یکپارچه خودرو
کدخبر : 7646
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 سامانه فروش یکپارچه خودرو، سامانه ای بوده که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با هدف عرضه متناسب با تقاضای خودرو ، در کشور و حذف تدریجی طرح قرعه کشی فروش و خرید ماشین ، راه اندازی شده است. متقاضیان، می توانند با ورود به سایت سامانه فروش یکپارچه خودرو و انجام ثبت نام ، برای خرید خودرو از طریق این سامانه ، اقدام نمایند.لزوم فروش و عرضه ماشین، در سامانه فروش یکپارچه خودرو sale.iranecar.com، اختصاص به دو شرکت خودروسازی دولتی، یعنی ایران خودرو و سایپا نداشته و تمام شرکت های خصوصی داخلی، نیز موظف هستند تا پس از راه اندازی سامانه، هر گونه فروش خودروهای تولیدی خود را از طریق سامانه فروش یکپارچه خودرو، انجام دهند.در ادامه به آخرین جزییات از سامانه فروش یکپارچه خودرو می پردازیم.

سامانه فروش یکپارچه خودرو

 سامانه فروش (تخصیص) یکپارچه خودرو به آدرس sale.iranecar.com از روز یکشنبه هفته‌ی گذشته، در دسترس عموم قرار گرفت و فعالیت خود را رسما آغاز کرد.  طی روزهای یکشنبه و دوشنبه، متقاضیان می‌توانستند از بخشنامه‌های مختلف فروش خودرو که از سوی تمامی شرکت‌های خودروسازی ارائه‌ شده بود، مطلع شوند و در نهایت از روز سه‌شنبه (۲۷ اردیبهشت‌ماه)، اولین عرضه رسمی خودرو در قالب سامانه یکپارچه فروش خودرو با مهلت یک هفته‌ای برای ثبت درخواست توسط متقاضیان آغاز شد.

اما دو روز اول فعالیت رسمی سامانه یکپارچه فروش خودرو متقاضیان با مشکلاتی در روند ثبت‌نام هم در ثبت اطلاعات شخصی و هم در ثبت درخواست برای ثبت‌نام خودرو مورد نظر دچار مشکل شده بودند و روند ثبت‌نام با اختلال روبرو بود.

از جمله مشکلاتی که متقاضیان با آن مواجه شده بودند، می‌توان به عدم اتصال با گوشی همراه در ساعات ابتدایی، مشکل در مرحله ربات (تایید "من ربات نیستم")، اختلال در بارگذاری اطلاعات و عدم ثبت اطلاعات، عدم ارائه کد رهیگری و... اشاره کرد.

این اختلالات تا صبح روز پنجشنبه نیز وجود داشت و بطور کامل حل نشده بود اما اکنون سایت سامانه بطور کامل و بدون اختلال در روند، در حال فعالیت است و متقاضیان بدون مشکل می‌توانند به ثبت‌نام در سامانه و سپس ثبت درخواست برای خودرو مورد نظر خود از ۳۰ خودرو ارائه شده از سوی شش خودروساز دولتی و خصوصی، در قالب طرح‌های فروش فوق‌العاده، پیش‌فروش و مشارکت در تولید، اقدام کنند.

با توجه به اینکه برای نخستین بار سامانه‌ای با این وسعت (عرضه ۳۰ محصول از محصولات خودروسازان دولتی و خصوصی) آغاز به‌کار کرده بود، اختلال‌های ابتدایی را می‌توان بر حساب هجوم افراد در ساعات اولیه گذاشت. این موضوع توسط معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، نیز مورد تایید بود و اختلال در روزهای ابتدایی را با توجه به گستردگی فعالیت، طبیعی خواند و تضمین کرد که هرگونه مشکل،  قطعا پس از ۷۲ ساعت حل خواهد شد.

اکنون اما مشکلات و اختلال‌ها همگی حل شده و متقاضیان می‌توانند تا پایان مهلت مقرر با مراجعه به آدرس اینترنتی سامانه یکپارچه فروش خودرو، ثبت‌نام خود را انجام داده و در خواست خود برای خرید خودرو موردنظر را ثبت کنند. این نیز مورد تاکید است که با توجه به اینکه تقدم و تاخیر زمان ثبت‌نام متقاضیان در برنده شدن آن‌ها تاثیری ندارد، اختلال‌ روزهای ابتدایی جای نگرانی برای مشتریان نخواهد داشت.

سامانه فروش یکپارچه خودرو

عرضه ۳۰ خودرو در اولین مرحله فروش در سامانه یکپارچه

طبق پیش‌بینی‌ها در اولین دوره از فروش خودرو در سامانه یکپارچه، گروه صنعتی ایران‌خودرو، گروه خودروسازی سابپا و شرکت‌های خودروساز خصوصی بهمن‌موتور، مدیران‌خودرو، کرمان‌موتور و آرین پارس‌موتور محصولات خود را عرضه کرده‌اند.

سایپا: اما براساس اعلام گروه خودروسازی سایپا، این گروه خودروسازی در اولین طرح فروش یکپارچه خودرو، شش محصول خود را در قالب فروش فوق‌العاده و چهار محصول را در قالب طرح پیش‌فروش یکساله و مشارکت در تولید را عرضه کرده است.

در این مرحله از فروش سراسری، سایپا شش محصول تیبا، تیبا۲، ساینا، کوییک معمولی، کوییک R  و کوییک S هرسه با گیربکس معمولی را برای فروش فوق‌العاده و چهار محصول ساینا، کوییک معمولی، کوییک R و کوییک‌S با گیربکس‌های معمولی را در قالب پیش فروش یکساله عرضه کرده است. همچنین سایپا همزمان طرح حمایتی مادران دارای دو فرزند و بیشتر را طبق روال طرح‌های قبلی برای محصولات مذکور در برنامه فروش خود در این سامانه دارد.

طبق اعلام گروه سایپا، تحویل بخشی از خودروها مهرماه ۱۴۰۱ خواهد بود. مشتریان از ساعت ۹ صبح امروز (سه‌شنبه) می‌توانند با مراجعه به سایت سامانه یکپارچه فروش خودرو، درخواست خود را ثبت کنند.

ایران‌خودرو: گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز دو محصول هایما S۵ و هایما S۷ پلاس را بصورت پیش‌فروش یکساله، پنج محصول پژو پارس، پژو ۲۰۷i، پژو ۲۰۶، راناپلاس و سورن پلاس را در قابل فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش با موعد تحویل شهریور تا دی ۱۴۰۱ بسته به‌نوع خودروها و همچنین دو خودرو تارا و دنا پلاس را به سه شیوه فروش فوق‌العاده، پیش‌فروش یکساله و طرح مشارکت در تولید عرضه می‌کند. 

تا لحظه انتشار این گزارش هنوز، اطلاعیه فروش ایران‌خودرو منتشر نشده است، اما قطعا ایران‌خودرو نیز همچون سایر طرح حمایتی مادران دو فرزند و بیشتر را همزمان خواهد داشت.

بهمن‌موتور: همچنین گروه خودروسازی بهمن‌موتور نیز طرح فروش فوق‌العاده دو محصول فیدلیتی پرایم در دو مدل پنج و هفت نفره و دیگنیتی پرایم را از طریق سامانه جامع فروش خودرو دارد.

 اما بهمن ‌موتور در اطلاعیه فروش این دو محصول خود، ساعت شروغ فرآیند ثبت‌نام را ۱۰ صبح امروز (سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت) به مدت یک هفته اعلام کرده است.

آرین پارس‌موتور: آرین پارس موتور نیز بخشنامه فروش فوق‌العاده خودرو لاماری‌ایما را منتشر کرده است. طبق اعلام این شرکت، برنامه فروش فوق‌العاده خودرو لاماری‌ایما با قیمت قطعی معادل ۹۸۹ میلیون تومان و با موعد تحویل ۹۰ روزه و پیش‌فروش این خودرو با قیمت علی‌الحساب ۴۹۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و موعد تحویل ۱۲۰ روز کاری  از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو از ۱۰ صبح امروز انجام خواهد شد.

مدیران‌خودرو: شرکت مدیران‌خودرو نیز در این طرح فروش در سامانه یکپارچه، ۹ مدل از محصولات خود شامل MVM X۲۲، MVM  X۳۳، MVM X۲۲ PRO، MVM X۵۵، تیگو ۷ IE، تیگو ۷، تیگو ۸ در دو مدل کلاسیک و PRO و همچنین آریزو ۵ توربو را در قالب فروش فوق‌العاده با قیمت قطعی عرضه کرده است.

کرمان‌موتور: گروه خودروسازی کرمان‌موتور نیز در این طرح سراسری فروش، دو محصول جک J۴  وجک S۵ را در قالب فروش فوق‌العاده عرضه کرده است.

براساس اطلاعیه درج شده در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو نیز از روز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ راس ساعت ۹ صبح آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. کاربران سامانه می‌توانند از تاریخ مذکور اقدام به انتخاب خودرو کنند. تقدم و تأخر در زمان ثبت‌نام تاثیری در شانس برنده شدن کاربران در قرعه‌کشی نخواهد داشت.بر اساس اطلاعیه درج شده در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، ثبت‌نام در سامانه از روز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ راس ساعت ۹ صبح آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. کاربران سامانه می‌توانند از تاریخ مذکور اقدام به انتخاب خودرو کنند. تقدم و تأخر در زمان ثبت‌نام تاثیری در شانس برنده شدن کاربران در قرعه‌کشی نخواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه