یارانه جدید | ثبت نام یارانه جدید | سایت اعتراض به یارانه جدید

واریزی جدید برای جاماندگان یارانه جدید | خبر خوش برای جاماندگان یارانه جدید رئیسی

جاماندگان یارانه جدید حدود سه ماه زمان دارند که به شیوه دهک‌بندی اعتراض کنند اما حالا رئیس جمهور در خصوص جاماندگان دریافت یارانه، دستور فوری داده است.

واریزی جدید برای جاماندگان یارانه جدید | خبر خوش برای جاماندگان یارانه جدید رئیسی
کدخبر : 7415
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

بالاخره پس ازمدتها انتظار  وعده یارانه جدید رئیسی عملی شد و به حساب سرپرستان واریز شد. تاکنون هیچ مسئولی در رابطه با پرداخت یارانه جدید موضوعی را مطرح نکرده است اما بر اساس صحبت کارشناسان   یارانه جدید هنوز قابل برداشت نیست.  یارانه جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالا پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

یارانه جدید

همزمان با افزایش یارانه و تغییر دهک‌بندی‌ها، برخی از لیست یارانه‌ خط خورده‌اند. برخی از این افراد به روند دهک‌بندی اعتراض دارند و می‌گویند مشمول یارانه می‌شده‌اند. آیا جاماندگان، یارانه می‌گیرند؟

ابراهیم رئیسی دستور داده «هر چه سریع تر، جاماندگانی را که استحقاق واقعی دریافت یارانه دارند، شناسایی و یارانه جبرانی برای آنها واریز شود.»

بر این اساس جاماندگان یارانه بعد از اعتراض می‌توانند منتظر دریافت یارانه ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومانی باشند، مشروط به اینکه اعتراض آنها پذیرفته شود. به عبارت دیگر، پرونده واریز یارانه جدید بسته نشده و احتمالا برخی از جاماندگان، مشمول یارانه می‌شوند.

اگرچه رئیسی دستور داده که هر چه سریع‌تر یارانه جاماندگان واریز شود،‌ اما هنوز زمان بررسی و واریز یارانه این گروه مشخص نیست.

از طرف دیگر،‌ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده هر فردی به هر دلیلی مشمول دریافت یارانه نشده، ۳ ماه فرصت دارد تا اعلام کند.داما مشخص نیست زمان واریز یارانه جاماندگان سه ماه دیگر است و یا این افراد احتمالا زودتر می‌توانند یارانه نقدی جدید را کامل دریافت کنند.

اما چیزی که مشخص است اینکه جاماندگان می‌توانند در صورت اعتراض مشمول یارانه جدید شوند. برای اعتراض به شیوه دهک‌بندی جامعه و خط خوردن از لیست یارانه‌ها افراد می‌توانند به دو شیوه اقدام کنند.

یکی مراجعه به سایت hemayat.mcls.gov.ir و ثبت اعتراض است. راهکار دوم تماس با شماره ۶۳۶۹-۰۲۱ است.

یارانه جدید

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صفحه اینستاگرامش به چند سؤال درباره اصلاح نظام یارانه‌ها پاسخ داده که به این شرح است:

- تکلیف خانوارهایی که قرار است در آینده از فرایند دریافت یارانه حذف شوند، چیست؟

هر گونه تصمیم دولت در خصوص حذف یارانه دهک‌های بالای درآمدی بر اساس قانون خواهد بود.

- افرادی که کارت بانکی آنها دچار مشکل شده است، چه اقدامی باید انجام دهند؟

واریز یارانه‌ها به حساب سرپرست خانوار انجام شده است و مفقود شدن کارت، انقضای کارت و ... ارتباطی به عدم واریز آن ندارد. این افراد برای حل مشکل خود باید به بانک مربوطه مراجعه کنند.

- سرپرستان خانوارهایی که حساب یارانه آنها مسدود شده است، چه اقدامی باید انجام دهند؟

این افراد باید برای حل مشکل خود به بانک عامل مراجعه کنند.

- جهت خرید از محل یارانه آیا سقف روزانه تعریف می‌شود؟

جزئیات نحوه خرید از محل مبلغ یارانه واریز شده از طریق وزارت رفاه اطلاع رسانی خواهد شد.

- آن دسته از نیروهای مسلح که مشمول این طرح نشده‌اند، چگونه باید درخواست خود را ثبت کنند؟

تمام نیروهای مسلح برای رسیدگی به این موضوع باید از طریق یگان خود پیگیری کنند.

- افرادی که ماه پیش جداسازی خانوار را انجام داده‌اند، چرا مشمول طرح نشده‌اند؟

جداسازی اطلاعات خانوار بر اساس قانون مربوط به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها است و این افراد باید موضوع را از طریق سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها پیگیری کنند.

- در صورت اعتراض به دهک بندی خانوارها فرایند ثبت و رسیدگی به اعتراض چگونه است؟

تمام خانوارهایی که نسبت به دهک بندی خود اعتراض دارند، بعد از اعلام وزارت رفاه می‌توانند در سامانه حمایت اعتراض خود را ثبت و دهک درآمدی خانوار خود را مشاهده کنند.

وزارت رفاه پیش از این نیز به سوالات پرتکراری پیرامون یارانه ها پاسخ داده بود که می توانید از طریق این لینک وارد شده و اگر پرسش مشابهی دارید پاسخ‌تان را دریافت کنید.

سید مرتضی موتورچی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت رفاه درباره ارسال پیامکی با این عنوان "هموطن گرامی با توجه به امکان پیش‌بینی‌شده برای پیگیری درخواست مشمولان دریافت یارانه معیشتی چنانچه متقاضی بررسی شرایط مالی و اقتصادی خود هستید، می‌توانید ظرف مدت سه ماه نسبت به ثبت مشخصات در سامانه‌ای که به‌زودی برای شما ارسال خواهد شد، اقدام نمایید و در صورت تأیید این درخواست یارانه دوره فعلی هم به خانواده شما تعلق خواهد گرفت" اظهار کرد: این سامانه باید توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها راه‌اندازی شود و قاعدتاً کسانی که تحت عنوان جاماندگان معرفی می‌شوند، می‌توانند با مراجعه به این سامانه درخواست خود را ثبت کنند.

وی درباره پرداخت یارانه جدید ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به خانواده‌ها تصریح کرد: پرداخت این یارانه بر اساس دهک‌بندی‌ای که تعیین شده است به‌صورت متمرکز انجام می‌شود.

موتورچی درباره نحوه دهک‌بندی خانواده‌ها برای دریافت یارانه خاطرنشان کرد: در این بخش البته وزارت رفاه به‌تنهایی متولی نیست و دهک‌بندی بر اساس اطلاعات مختلف ثبت‌شده نزد دستگاه‌های حاکمیتی از جمله گردش مالی، مالکیت افراد و... تعیین شده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت رفاه درباره جاماندگان از دریافت یارانه هم متذکر شد: در این بخش سازمان هدفمندی زیرمجموعه سازمان برنامه و بودجه تکلیف قانونی دارد نسبت به ثبت‌نام جاماندگان اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه بررسی اطلاعات افراد در پایگاه اطلاعات ایرانیان بررسی و در صورتی که مشمول یارانه باشند، یارانه آنها برقرار می‌شود، گفت: این فرآیند به‌طور دقیق اجرا خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه