جنجال افزایش سن بازنشستگی در مجلس

یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه ۱۴۰۱ گفت که این کمیسیون با بند د تبصره ۲۰ لایحه بودجه ۱۴۰۱ درباره افزایش سن بازنشستگی مخالفت کرد.

جنجال افزایش سن بازنشستگی در مجلس
کدخبر : 4597
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

کمیسیون تلفیق با اصلاح لایحه دولت بند مربوط به افزایش سن بازنشستگی را حذف کرد.

محمدرضا میرتاجیدینی اظهار کرد: امروز کمیسیون تلفیق تبصره ۲۰ لایحه بودجه مربوط به منابع انسانی دولت را بررسی کرد. در بند «د» این تبصره آمده بود که سنوات خدمت مورد قبول برای بازنشستگی دو سال افزایش پیدا کند که کمیسیون با این موضوع مخالفت کرد.

او افزود: بند د تبصره ۲۰ لایحه بودجه مربوط به افزایش خدمت به ۳۲ سال بود که با مخالفت کمیسیون تلفیق روبرو شد. نهایی شدن این موضوع منوط به تصویب در صحن علنی و تأیید در شورای نگهبان است.

مخالفت کمیسیون با افزایش سن بازنشستگان

چندی پیش رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از مخالفت این کمیسیون با افزایش سن بازنشستگی از ۳۰ سال به ۳۲ سال و همچنین افزایش سنوات حقوق بازنشستگی از ۲ به ۳ سال خبر داد.

او در رابطه با خبرهای منتشر شده در خصوص مخالفت کمیسیون با افزایش سن بازنشستگی در لایحه بودجه ۱۴۰۱، گفته بود: ما نظر ۲-۳ نفر از کسانی که خودشان چندین تجربه کاری قابل توجه در این حوزه داشتند را گرفتیم، در کنار نظرات اعضای کمیسیون و نظر مشورتی مرکز پژوهش‌ها؛ نظر تخصصی کمیسیون را در آخرین وقتی که داشتیم در خصوص بندهایی که به کمیسیون ارجاع شده بود ارائه کردیم؛ که بر این اساس کمیسیون با افزایش ۲ ساله سن بازنشستگی در لایحه بودجه مخالفت کرد.

سن بازنشستگی

او همچنین تاکید کرده بود که موضوع مخالفت با افزایش سن بازنشستگی و مخالفت با آوردن این موضوع در لایحه بودجه سنواتی دو مسئله جداست؛ الان ما خودمان در خصوص پایدارسازی ورودی‌های صندوق‌ها داریم کار می‌کنیم که صندوق‌ها دارند ورشکسته می‌شوند ما با اینکه این موضوع را دفعتاً در بودجه سنواتی بیاوریم، مخالف هستیم. اما اگر این موضوع را در برنامه توسعه هفتم بیاورند، ما هم کمک می‌کنیم که کار انجام شود، منتها این کار باید در یک بازه زمانی ۵ ساله تا ۷ ساله انجام شود.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ نیز با افزایش سن بازنشستگی مخالف بود. او درباره موضوع افزایش سن بازنشستگی در لایحه بودجه سال آینده اظهار کرده بود: دولت این نظر را دارد که باید سن ۶۰ سال کف سن بازنشستگی باشد و افراد بیشتر خدمت کنند که البته نمایندگان باید در این باره در کمیسیون تلفیق و همچنین جلسه علنی تصمیم بگیرند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه