مهدوی کیا | حاشیه مهدوی کیا

مهدوی کیا سکوتش را شکست | استوری معنادار مهدوی کیا در مورد حاشیه های اخیر

مهدی مهدوی کیا که با حضورش در بازی ستارگان عرب و ستارگان جهان حاشیه های زیادی به راه انداخته بود با تازه ترین استوری اینستاگرام سکوتش را شکست.

مهدوی کیا سکوتش را شکست | استوری معنادار مهدوی کیا در مورد حاشیه های اخیر
کدخبر : 3804
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 مهدی مهدوی کیا پس از حاشیه های زیادی که در مورد حضورش در بازی ستارگان عرب و ستارگان جهان بوجود آمده بود با انتشار استوری زیر سکوتش را شکست.

مهدوی کیا

لباس جنجالی مهدوی کیا

عکس های منتشر شده از بازی ستارگان عرب و ستارگان جهان که با حضور مهدی مهدوی کیا برگزار شد، از یک بازی نمادین یک جنجال بزرگ ساخته است.

بازی دوستانه میان اساطیر عرب و ستارگان جهان به مناسب ورود جام عرب به تقویم فیفا و تبلیغات بیشتر برای این جام در کشور قطر که میزبان تورنمنت بود برگزار شد.

از همان روزی که بازی برگزار شد و فوتبال دوستان ایرانی متوجه شدند مهدوی کیا در تیم اساطیر عرب حضور داشته، انتقاداتی متوجه بازیکن اسبق تیم ملی و سرمربی حال حاضر تیم ملی امید شد.

در فضای مجازی برخی به حضور مهدی مهدوی کیا در تیم اساطیر عرب معترض بودند اما با انتشار تصاویر بیشتر از بازی دیده شد که افراد مطرح دیگری مثل اینفانتینو هم عضو افتخاری تیم اساطیر عرب بودند و تنها مهدوی کیا با ملیت غیر عرب عضو افتخاری این تیم نبوده است.

روی پیراهن های ستارگان جهان و اساطیر عرب، پرچم تمامی کشورهای عضو فیفا نقش بسته و در این بین پرچم اسراییل نیز به چشم می خورد.

 به نظر می رسد از حضور مهدی مهدوی کیا به عنوان سرمربی تیم ملی امید و بازیکن سابق تیم ملی ایران نیز در این بازی سواستفاده شده باشد.

روی پیراهن مهدی مهدوی کیا پرچم اسراییل مخدوش نشده است و همین مساله واکنش برخی رسانه های عرب را در پی داشته است.

 

مهدوی کیا

اولین روایت از مهدوی کیا درباره پیراهن‌های با پرچم اسرائیل

حجت‌الاسلام علیرضا علیپور مسئول سابق کمیته صیانت فدراسیون فوتبال از اظهارات برخی نمایندگان مجلس درباره مهدوی کیا به شدت انتقاد کرد. مصاحبه علیپور را در زیر می‌خوانید:

موضوع رخ داده با خواست قلبی و شخصی مهدی مهدوی‌کیا انجام نگرفته است و مهدوی‌کیا با دعوت فدراسیون جهانی فوتبال در این دیدار دوستانه حاضر شده است. ثانیا هیچ کدام از برنامه‌های اجرایی این دیدار از پیش مشخص نبوده و مهدوی‌کیا نیز مانند همه بازیکنان حاضر در این دیدار، تنها دعوت فیفا را پذیرفته‌ است.

متاسفانه این ماجرا به گونه‌ای بازتعریف و به آن پرداخته شده که انگار تمام اتفاقات آن براساس میل قلبی مهدوی‌کیا رخ داده است. در این میان اما در روزهای گذشته نقل قولی از یونس محمود رسانه‌ای شد که گفته بودند، یونس محمود و سایر بازیکنان عرب پس از اطلاع از نقش پرچم رژیم صهیونیستی بر روی لباس بازیکنان نسبت به حذف آن اقدام کردند و مهدی مهدوی‌کیا این کار را انجام نداده است. این یک خط خبری دروغ و جهت‌دار است.

شخصا با هماهنگی برخی از مسئولان فدراسیون فوتبال موضوع را پیگیری کردم. از طریق واسطه با یونس محمود صحبت کردیم. فایل صوتی یونس محمود هم موجود است. او به صراحت هرگونه عدم همراهی مهدوی‌کیا در اعتراض به لباس‌های آن دیدار را رد می‌کند. اینکه به نقل از یونس محمود گفته شده ما پرچم‌ها را حذف کردیم و روی آن را با چسب پوشاندیم اما مهدوی‌کیا این کار را انجام نداد یک دروغ آشکار است. یونس محمود هم به شدت این موضوع را رد کرده است. متاسفانه اصل این جریان‌سازی دروغ و ساختگی است.

مهدوی‌کیا به شدت از اتفاقات رخ داده در طی چند روز گذشته گلایه‌مند است. او در صحبتی که پس از این ماجرا داشته، تأکید دارد که من همواره سرباز بی‌حاشیه فوتبال و وطنم بوده‌ و هستم، همیشه برای اهالی ورزش، جامعه فوتبال، مردم کشورم و همه مظلومین احترام قائل بوده‌ام. من هوادار مظلوم هستم. اینکه یک فرآیند را به گونه‌ای ترسیم می‌کنند که من را معاند و مخالف مظلوم معرفی می‌کنند، بی‌انصافی و بسیار تلخ است.

مهدوی‌کیا تأکید دارد که در جریان آن دیدار دوستانه و بعد از اینکه متوجه شدیم ماجرای لباس‌های بازیکنان از چه قرار است، به همراه چهار، پنج نفر از بازیکنان مسلمان به نقش‌های روی لباس اعتراض کردیم. مهدوی کیا گفته، چون عربی خوب بلد نبوده، هر کاری که سایر بازیکنان انجام دادند را، او هم انجام داده است، لذا حاشیه‌های ایجاد شده، بعد ازاین ماجرا کینه‌ورزانه و مغرضانه است و مهدوی کیا نیز به شدت از این‌ اتفاقات ناراحت و گله‌مند است.

فایل و متن اظهارات یونس محمود موجود است او به صراحت اعلام می‌کند که برخی بازیکنان از جمله مهدی مهدوی‌کیا به نقش روی پیراهن بازیکنان اعتراض داشته‌اند. متاسفانه سناریوی نقل شده از این بازیکن علیه مهدوی‌کیا، دروغی بیش نبوده که برخی برای رسیدن به اهداف مغرضانه، ناجوانمردانه به آن دامن زده‌اند.

متأسفانه برخی نمایندگان محترم به یک قهرمان ملی حمله کردند آن هم در موضوعی که هیچ تحقیقی درباره آن انجام نداده بودند. نباید سرمایه‌های ملی را به این راحتی مخدوش کنیم. مهدوی‌کیا یکی از بهترین بازیکنان فوتبال ایران بوده است و همواره با تیم ملی افتخارات بزرگی را برای پرچم سه رنگ کشورمان به ارمغان آورده است. تخریب یک اسطوره ملی قطعا زشت و ناپسند است.

با اشاره به آیه «ولا تَقْفُ ما لَیسَ لک به علم» باید بگویم بهتر است نمایندگان مجلس قبل از هر اظهارنظری موضوع را مورد بررسی قرار دهند. این زیبنده یک نماینده محترم نیست که قبل از بررسی و تحقیق در الفاظی نامناسب، اسطوره ملی کشورش را مورد حمله قرار دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه